Плащаме парното до 30 дни от получаване на сметката

  • 09 декември 2013 14:46

  • 1319
  • 1
Плащаме парното до 30 дни от получаване на сметката
©

Абонатите на “Топлофикация София” ще трябва да плащат парното си в 30-дневен срок от получаване на сметката , а не от датата на нейното издаване. Това ще бъде записано в новите общи условия на дружеството по съвет на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), която трябва да ги приеме преди това, пише Труд.

Според регулатора е некоректно да се дават 30 дни срок за плащане на фактурите от датата на тяхното издаване, както се прави досега и както е предложило дружеството. Според ДКЕВР това изкуствено скъсява срока за разплащане, защото клиентите могат да получат сметките си много след като са отпечатани. Регулаторът обаче не е записал как ще става ясна датата, на която са получени фактурите. След забележка на националния омбудсман енергийният регулатор предлага в новите общи условия изрично да пише, че топлофикация няма право да копира и съхранява нотариални актове. Столичното парно ще има право да иска от клиентите си само трите имена, адрес, телефонен номер и имейл. Всякаква друга информация може да се дава на топлофикационното дружество само по желание и след подписана декларация от клиента, че е съгласен, категорични са от ДКЕВР.

Клиентите на топлофикация трябва да имат правото да изберат коя сметка да платят, когато имат повече от две дължими, се казва в становището на ДКЕВР. Досегашната практика на дружеството беше при плащане да се погасяват първо най-старите сметки, независимо че клиентът може и да ги е оспорил и да иска да плати друга сметка, която счита за безспорна. Новите общи условия предвиждат изрично наказание за дружеството, когато не може да осигури автоматизиран контрол на регулиране на абонатната станция повече от пет дни. В такъв случай дружеството трябва да плати обезщетение в размер на 20% от сумата на доставената енергия на своите абонати.

Остават неясноти по цената, която битовите потребители трябва плащат за отчет на уредите за дялово разпределение, става ясно от доклада на регулатора. Освен това липсва и точна дефиниция какво е “потребител на енергия”. Комисията за защита на конкуренцията предлага и наемателите да имат права и задължения като потребители, но ДКЕВР няма точна позиция по въпроса.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
1319 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2013.12.09 | 15:58

1
В Германия сметките за телефон и електричество са на името на наемателите,а не на собственици на жилища.

Добави коментар

Водещи новини