Нови проблеми за родните превозвачи на българо-турската граница

  • 01 ноември 2013 15:14

  • 2246
  • 2
Нови проблеми за родните превозвачи на българо-турската граница
© Булфото

Огромна опашка от чакащи да напуснат Турция тирове за пореден път се формира в края на седмицата на двете ГКПП с България: Капъкуле – Капитан Андреево и Хамзабейли – Лесово, съобщи турският телевизионен канал Си Ен Ен Тюрк.

На ГКПП Хамзабейли дължината на опашката от тирове достигна 12 километра, а на ГКПП Капъкуле – цели 16 километра. Пътуващ от Турция за Хърватия турски шофьор на тир се оплака, че е принуден да изчаква 10 часа и обясни, че опашката се образува заради детайлното изискване на най-различни документи от българските гранични власти, посочи още турският телевизионен канал Си Ен Ен Тюрк.

От своя страна Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" публикува на интернет страницата си информация за проведената на 28 октомври 2013 г. в гр. Истанбул българо-турска среща по въпросите на автомобилния транспорт. В съобщението на ИА "Автомобилна администрация" се посочва: Българската делегация се ръководеше от Антон Гинев, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, а от турска страна ръководител на делегацията беше Талат Айдън, заместник-подсекретар на транспорта, морските въпроси и съобщенията. Българската делегация изложи в детайли следните проблеми, с които се сблъскват българските превозвачи на територията на Република Турция:

•Когато в ТИР карнета и международната товарителница CMR като страна на дестинация е посочена България, а във фактурата е посочена друга държава, която е различна от България, турските органи изискват разрешително за/от трета страна.
•Времевото ограничение, едностранно въведено от турската страна при използването на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните трябва да бъде предмет на нова оценка, в съответствие с разпоредбите на Конвенция CMR и Ръководството за използване на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните.
•Въпреки факта, че пункта на разтоварване се намира в държава членка на ЕКМТ/СЕМТ квотата, при превоз, извършен с ЕКМТ/СЕМТ разрешително, турските органи разглеждат процеса съгласно крайната дестинация на товара и съгласно експортната декларация.
Турската делегация направи следните разяснения:
•Времевото ограничение относно повторното използване на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните е подготвено в съответствие с АЕТР Спогодбата, само за един водач, като не е взето предвид времето за преминаване на граничните пунктове и времената за товарене/разтоварване.
•Имената на фирмите, притежаващи ЕКМТ/СЕМТ разрешителни вече са регистрирани в турската U-NET автоматична система.
•По време на контрола в Турция, ТИР карнета, международната товарителница СМR, експортната декларация и фактурата се взимат под внимание от турските контролни органи, като те изискват информацията, която се съдържа в тях да съвпада. В случай, че в тези документи са посочени различни страни, турските органи считат транспортната операция като превоз “за/от трета страна”.
•След по-нататъшно проучване във връзка с транспортната дейност на глобалните мултинационални компании, ще се направи нова оценка по изпълнение на изискванията при превоза във връзка с “фактурите”.
•Стойността на таксата от 3000 евро за преминаване през граничните пунктове, ще бъде преразгледана от турската страна, в случай, че глобите, налагани на турските превозни средства в България се прилагат по стандарти в съответствие със законодателството на ЕС.

Българската делегация категорично възрази срещу тези тълкувания на турската страна и заяви, че те не са в съответствие с разпоредбите на международните договори, по които и двете държави са страни. Турската делегация изложи проблемите с които се сблъскват турските превозвачи на територията на Република България, и в частност, възрази срещу високия размер на глобите, които се налагат в България, спрямо вида нарушение, както и срещу твърде дългия процес на плащане на глобите и престоя на турските превозни средства на платени паркинги. Българската делегация съобщи, че до 2 – 3 месеца ще направи промени относно организацията на контролната дейност в съответствие с добрите практики в ЕС.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
2246 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2013.11.05 | 19:57

2
АМИ ИЗИСКВАНИЯТА СА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ! АКО НЕ ИМ ХАРЕСВА НА ТУРЦИТЕ ДА НЕ КАРАТ СТОКА ЗА ЕВРОПА! НИЕ СМЕ ЛЕСНИ. ЕДИН ФЕРИБОТ И ЗАОБИКАЛЯМЕ ТУРЦИЯ.
34

2013.11.02 | 09:40

1
imate li stoka za prevozvane kato niamate ikonomika

Добави коментар

Водещи новини