Управителят на НЗОК: Гарантираме правата на пациентите

  • 18 април 2013 13:52

  • 1161
  • 0
Управителят на НЗОК: Гарантираме правата на пациентите
©

НЗОК гарантира правата на всички здравноосигурени. Това заяви управителят на Националната здравноосигурителна каса д-р Пламен Цеков, който взе участие в дискусия, организирана от Българска асоциация за закрила на пациентите, по повод 18 април – Европейския ден на пациента, съобщиха от касата.

По време на дискусията той призова за изработването на обща позиция, която да бъде представена с консенсус пред бъдещото правителство и парламент. Това е начинът нещата да се променят и пациентът наистина да бъде в центъра на здравната система.
На 18 април в България за седми пореден път се отбелязва Европейският ден на пациента. Той се чества във всички страни-членки на Европейския съюз и има за цел да популяризира 14-те основни права на пациента и приоритетите в европейската политика в сферата на здравеопазването.

НЗОК е създала условия за гарантиране и упражняване на правата на здравноосигурените лица в съответствие с действащото законодателство в Република България. Всички здравноосигурени граждани имат равни права и достъп при получаване на извънболнична и болнична медицинска и дентална помощ, независимо от тяхната раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.
При нарушаване на права на задължително здравноосигурените лица, свързани с оказана медицинска и дентална помощ от лекари или от лечебни заведения за болнична помощ, сключили договор с НЗОК, гражданите имат право да подават писмени жалби до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (РЗОК) или до НЗОК.

Информация и консултации за правата на пациента се дават в приемната на НЗОК (София, кв. Лозенец, ул. „Любата” № 15) и във всяка РЗОК. НЗОК предоставя и електронни справки, като „Преглед на досие от здравноосигурените лица“, „Проверка на личен лекар“, „Търсене на лекарства, заплащани от НЗОК“, „Търсене на договорни партньори и дейности“ и „Проверка на здравноосигурителен статус“. Чрез тях лесно и бързо се генерират данни, необходими на пациентите. По този начин институцията изпълнява на практика своята политика за информираност на обществото и предоставя на гражданите възможността за цялостен достъп до необходимата им информация.

Последвайте канала на

Novini.bg
1161 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини