Арх. Димитров: Метрото трябва да е безплатно (видео)

  • 01 април 2013 12:02

  • 4604
  • 7
Арх. Димитров: Метрото трябва да е безплатно (видео)
©

Тези, които ни управляват са си спестявали истината. Нашето голямо желание като граждани е да създадем добра среда като постави устройствените проблеми в София на дневен ред. Това заявиха представители от сдружението "Граждани за София" пред журналисти.

Неимоверно тежките проблеми в града се задълбочават, смятат още те.

Устройствения план на София, който беше приет през 2006 година, легитимира всички нарушения, които бяха правени през годините. Той даде законова сила на следващите безобразия –  като най-големия мол на Балканите, като най-големия офис център, като все повече молове, които са все по - празни. Площта им нараства, а моладжийте стават все по-малко, категорични са от „Граждани за София“.

Всеки иска да има предимството и качеството, което осигурява доброто метро. Най-силната и най-скъпата система за града, за цялото време, откакто е започнала да се прави, е като черна дупка и никой не е бръкнал да направи контрол. Под земята потъват много неща и честните думи на много специалисти просто заличават, това което потъва. Повече от 33% от метространциите, които са изградени нямат ефект върху хората. Не говорим за това, че метростанцията между „Младост 1“ и „Младост 3“ е в празно пространство, заяви още арх. Димитър Димитров.

Димитров е категоричен, че трамваят, който беше планиран под бул. „Драган Цанков“ се измести с 500 – 600 метра на запад и ще отиде да създава други сложности. Преди 20 години 60 000 000 пътувания годишно са правили софиянци, използвайки масовия транспорт, а в момента - то е намаляло до 45 000 000.

Според Димитров в „Метрополитена“ са събрани строеж, управление и поддръжка. Тези три системи не трябва да са под една шапка. Ние искаме Общинският съвет и кметът на града да ни отговорят – ако са правили проверка, да ни кажат какви са резултатите, искаме пълна справка за средствата, които си вложени до момента, средствата, с който се работи годишно и как се взимат решенията за метрото.

В момента двата диаметъра, които работят като един, трябва да дадат информация какъв процент се ползва от гражданите. Защото неправилното разпределение на станциите противопоставя нас гражданите. Можете и сами да си отговорите, колко е ефективен вторият диаметър, който се ползва не повече от 30 000 души, а ако беше стигнало до Бояна - можеше да се качват 330 000, смятат още от „Граждани за София“.

Много по-добре е метрото да продължи към „Бизнес парка“, а не към летището. ЕК не отпуска три пъти пари за отсечката до летището, категоричен е арх. Димитров.

Според „Граждани за София“ метрото трябва да е безплатно, защото никога не могат да бъдат възвърнати средствата, които са вложени в подземната железница.

Според Тодор Тодоров от „Метрополитена“ заяви, че направо се изумява от думите на Димитров, че три пъти е върнат проекта от ЕК. Този заяви, че този етап е одобрен от ЕК за два месеца.

Реално и възможно е в движение метрото да добие човешката си страна, за да е удобно за хората, а не просто да се прави, за да се усвоят някакви средства. Не е нужно да се търкалят двуколовозни трасета до летището, смята още Димитров. Той покани Борда на директорите на „Метрополитена“ и арх. Петър Диков на публична дискусия.

Или преработка в движение, или спиране на този проект, искат от „Граждани за София“. Ако не бъде оправено положението – ние ще информира ЕК, закани се арх. Димитров.

Третият диаметър е еманация на всичко това, което се случва в метрото, а то не е добро. Отново почват да се правят допълнения и разширения, които не отговарят на нуждите на софиянци. Точно затова искаме да има дебат и граждански контрол, заяви арх. Димитров.

Последвайте канала на

4604 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар
хахаха

2013.05.31 | 21:49

7
Ходи се лекувай бе, дедак ненормален.
НАЦИОНАЛСОЦИАЛИСТ

2013.05.24 | 23:37

6
ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ ИЗТОЧИХА ЗА ЕДНО ТЪПО МЕТРО НА ЕДНИ ШИБАНИ ШОПАРИ КОИТО ИМАТ ЗА КМЕТ ЕДНА МУТРА БОРИСОВ.ПОНЕЖЕ ТОЙ НЕ Е ПРЕМИЕР А ОЩЕ СЕ ИЗЖИВЯВА КАТО КМЕТ НА ШОПАРИЯ

2013.05.24 | 23:37

5
Стой си на село "истински националист", защото така или иначе си намяш представа какво е това метро и колко е полезно за града, ако въпбще някога си минавал табелата София
48 Такт

2013.05.24 | 17:07

1
Казвал съм го преди и пак ще го кажа, София генерира 40% от БВП на страната. И цялата тази печалба не отива изцяло за София, ами и за другите райони, като така реална София ГУБИ. Отделно започвам да си мисля че всички извън София имат някакъв регионален комплекс. Вместо да се делим на България, Сърби, Румънци, вие ни делите на Софиянци, Варненци и тем подобни. Но добре, щом толкова мразите тая София, започни подписка за отделянето на София като самостоятелна държава. Тогава тоя "зъл и отвратителен" град няма да ти се пречка. И Каква е тая Цяла България бе? Парите за Софийското Метро са само то София. Ти не знаеш елементарни неща, пък после ще ми говориш кой от кой крал. Най-смешното е че в тая София дет толкова мразиш са истинските националисти, а не такива кат теб дет се делят на всевъзможни групи.

2013.05.24 | 23:34

2
Обясни ми как са източили цяла България заради метрото. като то е построено с ЕВРОПАРИ. Много е лесно да си повтаряме ей така някви глупости постоянно, но айде почнете най-после да влагате МИСЪЛ в тоя бълвоч, който излиза от устата ви. И после защо България била на това дередже, всички са големи разбирачи от всичко, няма по-големи от тях и глупости се дрънкат и се правят непрекъснато. И още нещо, днес сме 21 век, мислете като в 21 век, а не като в 15, моля ви.
Бунтар

2013.05.24 | 23:35

4
Моля,моля.....Ако Софийското метро се строеше с Евро пари чак след шест ПОКОЛЕНИЯ щяха да могат да го ползват.Замисли се малко.А колкото то твоите "Евро пари" -знаеш ли изобщо от къде идват те?Е ще ти кажа-България всяка година внася членска вноска в евросъюза,а евросъюза ни отпуска същите тея стредства за проекти.Тоест дават ни нашите пари дето ние сме им ги дали.И това се прави само за контрол....щото иначе България като държава да беше ограбена досега 100 пъти.
Стенли

2013.05.24 | 23:35

3
Отиваш при Генералния Архитект на метрото Стоян Братоев и го помоли да ти разкаже как се точат пари от метрото, но да започне от тръжните документи и стигне до назначаването на подизпълнителите. Ако си по-навътре в помията ще ти светне веднага, ако знаеш къде да търсиш ще ти се наложи да минеш на успокоителни. Не се занимавай с Красчо щото е слаба ракия

Добави коментар

Водещи новини