-
17 февруари 2013 21:01
- 1723
- 1
Възможностите за културен туризъм у нас, археологическите топ обекти, подходящи за посещение от чужденци и историческото ни наследство ще са сред основните акценти при представянето на страната ни зад граница, информира "Стандарт нюз".
Многобройните паметници и забележителности ще бъдат част от всички рекламни материали на страната ни. Според експертите в икономическото министерство България има голям потенциал в предлагането на комбинирани форми чрез съчетаване на традиционната зимна или лятна почивка с разглеждане на културни забележителности, приключения и спорт. За да се наложи културният туризъм обаче е нужна целенасочена кампания. През последните години са се водили няколко акции в тази посока, обясниха от министерството. В резултат от МИЕТ отчитат увеличение на дела на културния туризъм.
Все повече българи и чужденци посещават културно-исторически атракции, при това не само Несебър и Созопол, а и в Пловдив, Велико Търново, Рилски манастир, Перперикон и Казанлък. Над 60% от чуждите туристи предпочитат да отседнат в 4-5 звездни хотели, отчитат още от ведомството. Най-посещаваните летни курорти у нас са Слънчев бряг и Златни пясъци, следвани от Албена и Св. Константин и Елена. Сред зимните са Банско, където преобладават чужденците, Пампорово – с повече българи, и Боровец, където нашите и гостите от странство са разпределени по равно.
През последните 2 години страната ни е посещавана средно от 6,5 млн. чужди туристи годишно, като 70% от тях са били тук с цел почивка, а 15% за бизнес, показват данните на МИЕТ. Отчита се обаче увеличение на приходите от чужденците. Стратегията на ведомството е страната ни да се рекламира като целогодишна дестинация, но да се акцентира допълнително освен на възможностите за летни и зимни ваканции у нас, и на продуктите за балнео, спа, еко, спортни, голф и културно-исторически туризъм, обясниха от МИЕТ. През 2012 г. най-много са били гостите от Румъния, Гърция, Германия, Русия, Македония, Турция, Сърбия, Великобритания, Украйна и Полша.
Последвайте канала на
Свързани новини
Родни производители рекламират с европари наши храни
09 ноември 201114:09
Обсъждат възможностите за по - ниски такси за външна реклама
04 август 201108:39
Най-гледаните спортни реклами за 2014 година
10 декември 201415:39
В понеделник стартират разкопките на Перперикон
13 юни 201321:26
Албена с храни собствено производство
24 май 201313:39
Венци Стефанов с критика към националите, даде съвет на Илиан и посочи кой трябва да е Футболист на България
Поставят тревата на новия терен в Панчарево
Областният управител отговори на кмета на София за "Герена"
Гуардиола взе важното решение: остава в Манчестър Сити поне още една година
Здравко Попов преди битката му на Winbet Fight Night: Това е само началото!
Някои от играчите на Юнайтед определили Аморим като Моуриньо 2.0, той обяснил неуспеха на предшествениците му
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радев повторно сезира КС за промените в Конституцията, извършени от 49-ото Народно събрание
20 ноември 202414:30
Провал и на четвъртия опит, изборът на председател на НС продължава в петък
20 ноември 202413:50
Смилова: Аналогиите между случващото се у нас и Германия преди Втората световна война са големи
20 ноември 202416:16
Киро Японеца се яви на разпит в СДВР
20 ноември 202416:23
Задържаха началника на отделението по неврология в болницата в Дулово
20 ноември 202416:15
Мъж намушка жена в Бургас
20 ноември 202417:02
Шефът на руското разузнаване: Страните от НАТО няма да останат ненаказани, ако улеснят украинските ракетни удари
20 ноември 202415:42
Путин подари лъв и две мечки на Ким Чен Ун в замяна на войниците срещу Украйна
20 ноември 202416:02
COVID-19 създава клетки убийци, които атакуват тумори
20 ноември 202415:04
2013.02.18 | 01:42