Адв. Марковски: Ако някой е допринесъл за катастрофата с НСО, ще понесе морална отговорност

  • 17 май 2024 21:48

  • 13881
  • 9
Адв. Марковски: Ако някой е допринесъл за катастрофата с НСО, ще понесе морална отговорност
©

"Дали има основание за смяна на началника на НСО - да бъде направена такава рокада, няма да промени последствията от този инцидент. Това е случайно събитие, което не може да бъде предвидено. Факт е, че когато се седи зад волана, трябва да се подходи с необходимата отговорност, независимо какъв е служебният автомобил и какви функции изпълнява. Правилата за движение са едни и същи за всички и трябва да се спазват. Няма законова хипотеза, в която да се дава законите да бъдат игнорирани и неспазвани", каза адвокатът Димитър Марковски в студиото на "Денят ON AIR".

По думите му шофиралият колата на НСО би получил по-лека присъда, защото предимството му е било отнето.

"На първо място трябва да имаме резултат от изготвено автотехническо заключение, което ще установи каква е скоростта на движение на служебния автомобил на НСО. Ако се изпадне в хипотезата, че тази скорост е превишена, тогава шофьорът на автомобила трябва да поеме съответната наказателна отговорност. Тя ще бъде сериозно смекчена на базата на това, че възрастният мъж и неговата съпруга, които са пострадали, са отнели предимството. Неминуемо ще рефлектира върху наказателната отговорност на шофьора на НСО", добави Марковски в ефира на Bulgaria ON AIR.

На какво има право и на какво не НСО на пътя?

Адвокатът е категоричен, че преди със сигурност да се разбере кой е виновен, трябва да има експертиза.

"Автоекспертите ще отговорят, ако се е карало с позволената за тази пътна отсечка скорост, ударът бил ли е предотвратим. Много нелеп инцидент, за съжаление, с починал човек. Изготвянето на техническото заключение ще даде категорични отговори кой каква вина има и до каква степен трябва да я понесе. Няма как да има подбудител в условията на непредпазливо деяние", коментира гостът.

Той допълни, че морална отговорност се крие във всеки един закон.

"В закона във всяка една правна норма има минимум морал, без който нито едно общество не може. Тоест - това не бива да се прави. Моралната отговорност трябва да се прецени с оглед кой какво е направил в тази ситуация малко преди настъпване на катастрофата и ако някой по някакъв начин е допринесъл за това, той трябва сам пред себе си да понесе тази морална отговорност", добави адвокатът.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
13881 9

Свързани новини

Коментари 9

Добави коментар

2024.05.25 | 05:59

9
❤️ Г­о­р­­е­­щ­и­­ ­­­м­о­­м­­и­­­ч­е­­­т­­а­ ­в­­и­ ­­­о­­ч­­­а­­­к­в­а­­т ­­­-­ X­­­1­8­­­.­F­­U­­­N
Гого

2024.05.21 | 20:45

8
Морална отговорност означава да няма наказани ...
Путин

2024.05.19 | 17:41

7
Слушай. Ве. Ние. Не. Пасем. Трева. Петков. Е. Накарал. Да. Бързат. Да. Накарат. Шофьора. Да. Застане. Пред. Детектора. На. Лъжата. А. Също. И. Киро. Да. Видим. Какво. Ше. Покаже.
BhBp

2024.05.19 | 12:31

6
Всеки от Добрич знае този мръсен завой на входа на Аксаково от към Добрич. Относно убития човек - мъка! Няма как преди да бъде  убит да осигури предимстмо на автомобил, който не вижда или пък вижда в далечината - какава далечина са 100 метра!? - но знае, че ограничението е 60 км в час и смята, че ще му стигне времето да завие и да се включи в движението, както сигурно стотици пъти му е стигало. Нали си представяте картинката. Пледи да го убият спира на стопа, поглежда на ляво и не вижда кола, прави завой на дясно бавничко и в този момент го блъска кола.....Сигурно е умрял със застинало на лицето си "Ама как???!" Изобщо говори се за някакви експертизи, вещи лица и т.н. Където има експертиза без следствен експеримент, винаги има място за субективизъм. Безопасната практика на такива кръстовища е по главния път да се намали скоростта, така че да гарантира спиране в рамките на видимостта. Изобщо да се кара бързо в условия на ограничена видимост е нещо като руска рулетка - никога не се знае какво следва след завоя. Виждал съм какво ли не, в това число кола навряла се под ремарке - едвам извадихме двама пострадали. По-късно умряха. Бързали са на завоя, а преди тях камионът с ремаркето е аварирал и е останал на платното.Въпрос на секунди....Смята се, че шофьорите с опит имат представа от тези неща. И да не ни разправят врели-некипели, че шофьорът на тараниращия автомобил много прецизно, много точно, много професионално е блъснал колата на убития така, че да не се завърти. Забравил е нещо много по-съществено и то е "Не убивай!".  Ударът и за него е бил изненада. Човек, катастрофирал по този начин не става за водач, няма нужните качества и хладнокръвие.
С И С

2024.05.18 | 23:11

5
Стига сте говорили неща които не са ви ясни!На това място няма как да не спреш ,особено човек с 40г опит.НСО направо са го отнесли.Да сгънеш Ауди на две!?Доста повече от 100 и без спирачен път!!!?
Кой туй нещо

2024.05.18 | 05:27

4
" Морална" отговорност?
Николай Стоименов

2024.05.18 | 04:37

3
Какъв морал търсиш при Киро тъпото бе Марковски

2024.05.18 | 00:19

2
Амййййй колкото до сега ли???.??
Ъъъ

2024.05.17 | 22:43

1
Преносител на куфарчета от т. А до т.Б като баща си

Добави коментар

Водещи новини