„Най-големият проблем за нас като превозвачи е, че берем плодовете на липсата на сухопътен Шенген. Трите най-натоварените гранични пункта са трите стопа на нашата индустрия и икономика”, обясни той.
„ЕК по никакъв начин не позволява ние да дискриминираме български спрямо чуждестранни превозвачи. Тук държавата трябва да провери има ли такова нещо”, каза още той.
Буферните паркинги по границите са част от регламента на ЕК, който задължава държавите членки да имат такива паркинги, за да имат водачите комфорт, но и да се осигури тяхната безопасност. Отговорност на държавата е или да ги изгради, или да контролира тези, които го изградят. Това заяви Николай Рашков, член на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи, в ефира на бТВ.
Относно буферния паркинг на „Дунав мост” при Видин, Рашков подчерта: „Дружеството, което оперира моста, обясни, че не може да се поеме опашка от камиони. На Русе има същото работещо съоръжение, но то разполага с т. нар. виртуална опашка – първият пристигнал камион е първият преминал. Такава система на Видин не е налична.”
)