Министър Коритарова: Проектът за тунел под Шипка трябва да се измени

  • 25 юли 2024 09:00

  • 1431
  • 1
©

Народното събрание изслуша служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета КоритароваВиолета КоритароваВиолета Коритарова е назначена за министър на регионалното развитие и благоустройството в и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Йордан Вълчев относно проекта за тунел под Шипка.

То е поискано от Даниел Петров („Възраждане“) и група народни представители.

Парламентът ще изслуша двама министри

Парламентът трябваше да изслуша днес и министъра на вътрешните работи Калин СтояновКалин СтояновКалин Стоянов е роден на 28 април 1981 г. в Бургас. На 6 юни 2023 г. е избран за министър на вътрешните относно сигнали за системни нарушения от мотоциклетисти на действащите норми за шум, но поради неотложни ангажименти на вътрешния министър в периода 25-26 юли във връзка със ситуацията с пожара по границата на България с Гърция, той не присъства в пленарната зала.

"Големите инфраструктурни обекти са от изключително значение за регионите и развитието на икономиката на страната. Тези проекти са приоритет в работата на МРРБ и АПИ. За съжаление, тунелът под Шипка е пореден тъжен рекорд – очакван е повече от 127 години, а процедурите сега се бавят с различни аргументи. Проектът е ключов за свързването на Северна и Южна България. Подписани са договори за проектиране и строителство. Заложено е изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 км, 6 моста, 1 подлез и др.", обясни пред народните представители министър Коритарова. 

Проектът трябва да се измени, тъй като са нужни нови отчуждителни процедури. Финансовата част на договора обаче няма да бъде увеличавана. Разглежда се възможността само за изменение на ПУП за нужното отчуждаване.

Стойността на договора за проектиране и строителство е 358 млн. лева, срокът е 1550 календарни дни, 240 - за проектиране, 1280 - за строителство. Трета лента би била достатъчна за поемане на целия трафик, тъй като 2040 г. се очаква 14 093 МПС-та за 24 часа да преминават през тунела. Оптимистичният срок за започване на дейностите за изработване на техническия проект за тунел под Шипка е през 2025 г.

Коритарова посочи още, че има нужда от допълнителни очуждителни процедури, промяна на проекта, сроковете, както и изменения в договора.

Парламентът ще обсъди на първо четене днес и промени в Кодекса на труда и в Кодекса за социално осигуряване. Народните представители ще разгледат и Законопроект за денонсиране на Споразумението между правителството на Република България и правителството на Република Молдова за подпомагане на Тараклийския държавен университет.

Последвайте канала на

Цветелина Кирилова
1431 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Анонимен

2024.07.25 | 11:47

1
Аиде още една барсала

Добави коментар

Водещи новини