-
10 март 2023 10:15
- 3069
- 7
Всички министри на регионалното развитие прехвърлят отговорности на следващите и всеки оправдава себе си през другия. Сегашният министър и министерството му се превърна в еманацията на корупцията в България. Това заяви председателят на Института за пътна безопасност у нас инж. Богдан Милчев на среща с експерти на тема „Безопасни ли са пътищата у нас“, на която не присъства сегашният служебен регионален министър.
„На 28 февруари се свързах с министър Иван ШишковИван Шишков е роден на 14 септември 1963 г. в София. Завършва образователна степен магистър по. Тогава той иззе проби от Северната тангента. Разказах му за идеята ни да се съберем всички заедно и да разберем истината за българските пътища. Неговият отговор: „Ще дойда, дано и другите дойдат“, самодоволно потриваше ръце. Какво се случи между 28 февруари и 10 март, господин Шишков, че вие вчера ни уведомихте, че сте се уплашили?“, попита той и показа снимка на чат, за който твърди, че е кореспонденцията между него и министъра.
„Той не знаеше, че сме в политическа кампания. Той не спира да е в политическа кампания откакто е министър, но изведнъж се притеснява, че тези, които са тук, може и да не станат депутати“, каза още той.
„Няколко дена след вземането на пробите арестуваха собственика на една от най-големите строителни компании. Той обикаляше медиите да обяснява, че няма общо с този арест. Днес, ако той беше дошъл, въпросите, които щяхме да му зададем, не са тези, които журналистите му задават и го оставят да говори това, което си знае“, допълни той.
Милчев обяви въпросите, които, по думите му, „дават отговор защо министър Шишков се уплаши“.
„Той ги знаеше, аз му ги изпратих“, допълни той и попита министъра: „Защо разрешихте използването на тунел „Витиня“ лява тръба, без да е назначена комисия, която да приеме извършените строителни работи? Колко срещи сте имали с Велико Желев? Знаем за една със сигурност, след 28 февруари. Защо ще се среща със собственици, при положение, че с предишни министри те нямаха желание да се срещат?“
„10 август бях в неговия кабинет, помолих министър Шишков: „Помогнете ни да вземем проби от четири пътища – Чирпан-Стара Загора, лот 1 на АМ „Хемус“, АМ „Европа“ и Ботевград-Видин.“ Той саботира този процес, не ни предоставиха документите, защото не сме експерти“, сподели още той.
„Защо управляваното от Вас МРРБ продължава да не работи прозрачно? Той обеща да качва в реално време на сайта на АПИ всички възлагания за ремонт на пътищата. От април месец миналата година нищо не е качвано. Защо се предоставят аванси на фирми, които се разследват за вече получени финанси?“, продължи той.
Към бившия регионален министър Николай НанковНиколай Нанков е министър на регионалното развитие и благоустройството до 31 август 2018 г. Той е той зададе въпросите защо качеството на пътищата у нас е такова, каквото го виждаме всеки ден, както и дали смята, че има корупция в МРРБ.
Нанков отвърна: „Изборите ще минат, проблемите обаче остават.“
„Качеството на пътищата не е това, което се очаква и каквото трябва да бъде в една европейска държава – като изграденост на инфраструктура, като начин на поддръжка, както например е в Унгария. от съвестко време наредбата за пътищата не беше пипната. Едва 2017-2018 г. се приеха двете наредби по немски модел. Проектираха се пътищата до 2017 г. по старите норми“, допълни още той.
"От 1 април нашите пътища остават без пътна поддръжка. Утре дупка няма да може да се запълни с механични кърпежи. Защо ли? Защото безсрочно бяха прекратени договори за ремонти и поддръжка", заяви още той.
Бившата регионална министърка Виолета КомитоваДоц. д-р архитект Виолета Комитова завършва образователна степен магистър по архитектура през 1980 също заяви: „Канех собствениците на строителни фирми, защото многократно фирмите стачкуваха срещу мен. От Нанков получих следното наследство: докато те бяха на власт, беше разпределен бюджетът на АПИ от 200-300 млн. лв. за поддръжка на пътищата и бяха дадени възлагания от министъра тогава, който е от ГЕРБ, за още милиард и половина. Фирмите работеха по тях и искаха от мен пари. Многократно обяснявах, че бюджетът е гласуват през 2020 г. и не мога да променя това. Обаждах се на фирми да спират работа, защото ще фалират. Разбрах, че специално изпращат фирмите срещу мен, ще работят без осигурен бюджет на АПИ, и след многократни стачки о ставки на Комитова разбрах, че няма да се разберем и поканих собствениците на фирмите, но никой не се яви.“
„Собствениците на строителните фирми се държат надменно, смятат, че министрите са никои и че нямат право да правят проверки, а само да им осигуряват пари. Това надменно отношение не го приемам, защото това е двустранен процес. Собствениците при мен не дойдоха“, допълни тя.
„Седем месеца чрез пропаганда се създаваше впечатлението, че всичко е разрушено. За това допринасяше госпожа Диана Русинова. Всеки не ме обвиняваше, че аз съм виновна – от вчера съм министър, а вече съм съсипала пътищата. Русинова рязко намали активността си през изминалата година и изчезнаха дупките – всъщност тя е била купена от министър Караджов“, коментира още тя.
Последвайте канала на
Свързани новини
Дискусия за безопасността на пътищата на фона на ръст на загинали в ПТП
10 март 202307:41
Критерият "най-ниска цена" не е най-добрият за строителството на пътища
08 март 202310:27
Камара "Пътища" за ареста на Велико Желев: Браншът е озадачен защо сега се случват подобни показни действия
08 март 202308:57
Министър Шишков: Проба от Северната тангента е с 13 см асфалт, другата с 13,8 при заложени 20
07 март 202321:42
Шишков: Състоянието на пътищата е такова заради начина на възлагане и контрол
07 март 202308:53
Гешев изиска информация от Шишков за нередности при изграждането и ремонта на пътища
06 март 202311:49
Институтът за пътна безопасност сезира Гешев за нарушения от регионалния министър
27 март 202309:43
Обсъжда се възможността да бъдат застраховани големите инфраструктурни обекти след обявяването им за търпими
20 март 202314:29
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Усик отново подчини Фюри и вече няма какво да покорява
Кметът на София подписа договора за "Герена"
На почивката: Предимство за Балкан
Ето кой е най-вероятният следващ съперник на Александър Усик
Тайсън Фюри: Може би ще се бия отново, но е възможно да не се случи повече
Коментари 7
Добави2023.03.10 | 13:14
2023.03.10 | 13:04
2023.03.10 | 12:45
2023.03.10 | 12:25
2023.03.10 | 11:31
2023.03.10 | 11:14
Добави коментар
Водещи новини
На конференцията на ДПС: Новото начало е факт, предстоят да се случат още много хубави неща за хората
22 декември 202412:10
Вътрешният министър: Предприети са мерки за спокойни и сигурни коледни и новогодишни празници
22 декември 202412:46
Златанов: Готови сме да посрещнем предизвикателството за опазване на границите по нов начин след приемането ни в Шенген
22 декември 202412:23
Орбан: Унгарска компания иска да купи „Лукойл-Нефтохим“
22 декември 202411:18
Министър Найден Тодоров в "Пирогов": Скоро пак ще съм на въртележката
22 декември 202412:29
Хеликоптер се включи в издирването на 13-годишния Николай
22 декември 202411:23
Тежка катастрофа на магистрала „Струма“, загина 30-годишен мъж
22 декември 202411:43
Колеги на атентатора от Магдебург: Беше в отпуск по болест в продължение на седмици
22 декември 202413:49
Тежък удар за Чарлз, още една държава се отказва от него
22 декември 202411:37
2023.03.10 | 13:44