-
03 март 2021 13:49
- 3601
- 118
„Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа“. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г, който огледа напредъка на строителството на АМ „Хемус“ в трасето между Боаза и пътя Плевен – Ловеч.
„По-свободни българите не са били. Свободата е и отговорност. Днес за пореден път някои искат да изопачат истината, че е забранено да се празнува“, подчерта премиерът Борисов, опровергавайки опитите за манипулация, че е забранено на българските граждани да се изкачат на историческия връх. “Фактът, че тези, които го коментират, са там, където искат и никой не ги е спрял - е показателен. Такива лъжци, такива манипулатори! Затова аз обичам да показваме – това е българинът, работещ и правещ сам своята история“, изтъкна министър-председателят.
Премиерът Борисов посочи, че Шипка е издигнат за почит, не за омраза и днешният национален празник е ден за обединение, а не за политиканстване.
„Строим огромни и мащабни съоръжения. На Трети март българите могат да са горди с нашите строители, инженери, проектанти. Това, което сме построили, ще остане и хората години наред ще се движат по магистрала „Хемус“, подчерта още Борисов.
Премиерът направи оглед на трасето между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч, което е с дължина от 51,5 км и е обособено в три участъка. Борисов изтъкна, че същевременно активно продължа изграждането на всички важни инфраструктурни проекти като магистралите „Струма“, „Хемус, „Европа“, както и пътищата в Северозападна България.
„Докато другите говорят, ние работим и хората виждат резултатите“, отбеляза министър-председателят Борисов, с когото на място беше и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай НанковНиколай Нанков е министър на регионалното развитие и благоустройството до 31 август 2018 г. Той е. Той информира премиера, че в първия от трите участъка - между п.в. „Боаза“ до п.в. „Дерманци“, който е и с дължина над 15 км, вече се полагат асфалтовите пластове. „Вижда се изключителен напредък. Много скоро по трасето, което сме строили 2 години, хората ще минават за 2 минути и ще се любуват на природата“, подчерта Борисов.
Вторият участък е от края на п. в. „Дерманци“ до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец и е с дължина 19,2 км. Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете.
Третия участък е с дължина 17 км и е от п. в. „Каленик“ до връзката Плевен – Ловеч и п. в. „Плевен“. Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете, доставка и монтаж на главни греди, армировъчни работи и бетонови работи по пътните плочи.
Продължават и строителните, и подготвителните дейности в останалата част на магистралата. В следващите три участъка от п. в. „Плевен“ до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново се извършват подготвителни дейности по почистване на терена и направа на временни пътища. За последните три участъка от АМ „Хемус“ – 7, 8 и 9, които са от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел „Буховци“, продължават проучвателно-проектантските работи по изготвяне на технически проекти.
Строителството на участъка от 16,32 км между пътните възли „Буховци“ и „Белокопитово“ на територията на областите Търговище и Шумен напредва и се очаква той да е готов в средата на 2021 г.
Цялостното изграждане на АМ „Хемус“ до 2024 г. е основен приоритет на правителството. Бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация.
По-рано днес премиерът Борисов провери и напредъка на ремонта на тръбата в посока София на тунел „Витиня“ на АМ “Хемус”, който се очаква да приключи през втората половина на месец март. „Вече всичко е на асфалт, вентилатори, противопожарни системи, интернет има навсякъде по най-съвременните методи е строено“, отбеляза министър-председателят Борисов.
Изпълнена е над 33 600 кв. м хидроизолация по цялата дължина на лявата тунелна тръба. Монтират се армировъчни мрежи - част от новата първична носеща облицовка с дебели 15 см. Същата се изпълнява чрез торкретиране на три пласта. Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка.
Премиерът Борисов провери и ремонтираните мостове на автомагистрала „Хемус“, които също бяха изцяло реновирани.
Последвайте канала на
Свързани новини
Коментари 118
Добави2021.03.09 | 01:46
2021.03.04 | 09:40
2021.03.04 | 16:30
2021.03.03 | 21:19
2021.03.04 | 10:05
2021.03.04 | 09:24
2021.03.04 | 10:02
2021.03.04 | 09:46
2021.03.04 | 09:59
2021.03.04 | 06:07
2021.03.04 | 09:50
2021.03.04 | 09:41
2021.03.03 | 21:16
2021.03.04 | 09:42
2021.03.04 | 09:19
2021.03.04 | 09:14
Добави коментар
Водещи новини
Нейнски очаква положителен отговор за Шенген по суша днес, но свободното преминаване може да се забави
22 ноември 202407:49
Ще се откаже ли Виена от ветото си за Шенген?
22 ноември 202408:27
Борислав Цеков: Радев ще катастрофира тежко
22 ноември 202408:31
Харизанов: Радев започва да задава темпа на събитията, може да работи в различни сценарии
22 ноември 202408:46
Първан Симеонов: Христо Иванов никога не е затварял вратата към Борисов
22 ноември 202408:22
Проф. Огнян Герджиков: Промените в Конституцията - аматьорщина
22 ноември 202407:45
Костадинов: Кирил Петков ми звъня 2022 година, за да ги подкрепим
22 ноември 202407:53
Красимир Георгиев: България има нужда от нов Закон за движение по пътищата
22 ноември 202408:24
Екшън с преследване и арести: Задържаха контрабандни цигари за 2 милиона лева в Пловдивско
22 ноември 202408:10
2021.04.10 | 03:57