Правителството осигурява 1,38 млрд. лв. за довършването на АМ "Хемус"

  • 11 декември 2019 13:06

  • 1802
  • 9
Правителството осигурява 1,38 млрд. лв. за довършването на АМ "Хемус"
© Булфото (архив)

Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1 380 000 000 лв. по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за изграждането на последните 88,9 км от АМ „Хемус“, съобщиха от правителствената пресслужба.

Това е участъкът между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци. За целта се увеличава размерът на ангажиментите за разходи, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да поеме през 2019 г. С това се цели планиране на завършването на автомагистралата от София до Варна. Средствата ще бъдат предназначени за изготвянето на технически проекти и изпълнение на строително-монтажните работи в отсечката в периода до 2022 г. От тях 483 000 000 лв. се отпускат по бюджета на МРРБ за 2019 г. за предстоящи плащания.

Борисов: До 3-4 г. "Хемус" ще е готова, най-големият ми грях е, че научих да се кара без пари

През миналата година правителството предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново. Цялостното доизграждане на АМ „Хемус“ е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. „Боаза“ и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата. Изграждането на АМ „Хемус“ е разделено на следните участъци:

- Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел „Дерманци“.

- Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел „Дерманци“ - при пресичане с път III-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“ (от км 103+060 до км 122+260).

- Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път III-3005 Радовене - Катунец до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. „Плевен“ (от км 122+260 до км 139+340).

- Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

- Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

- Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път 1-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

С поетите като ангажимент от страна на правителството 1 380 000 000 лв. ще се изгражда отсечката от 222-ри до 310-ти км. Обособени са следните три участъка по нея:

- Участък 7 е 43,6 км. Той е след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265-ти км при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище.

- Участък 8 - 33,5 км. Отсечката е след пресичането с път II-51 Бяла - Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище - Разград.

- Участък 9 - 11,9 км. Този участък е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).

Откриват новия 9.3 км участък от АМ "Хемус" между Ябланица и Боаза

За изграждането на трите участъка се подготвя процедура за сключване на договор по чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, приложими за публичните възложители, какъвто е Агенция „Пътна инфраструктура“ с държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД. МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на „Автомагистрали“ ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
1802 9

Свързани новини

Коментари 9

Добави коментар
Накрая сметката ще излезе 10 милиарда,

2019.12.11 | 14:16

2

ЕС ни предупреди че нашите магистрали са най-скъпи в Европа, но синята мафия пари за удоволствия не жали, а народът вълци го яли.

2019.12.11 | 15:47

9

Пак не си внимавал когато ти обясняват.

Голям страх тресе герберастите

2019.12.11 | 14:26

3

Осигурява , мда , по точно източва , затова в сребърния фонд няма нищо , както и в пенсионните фондове. Лошото е , че в близките години няма кой да ги свали от власт , за да им се разкрият золумите.

2019.12.11 | 15:45

8

Обикновенно страш има от по силните и по умните, а от тъпаци като теб кой се страхува?

2019.12.11 | 14:02

1

Един километър ни струва 15 300 000 лв!

Манев

2019.12.11 | 15:43

7

Що не си караш волската талига по чер път, и катаджии няма и бензина(горивото) от двете страни на пътя, да тие кеф да караш.

Веселин Василев

2019.12.11 | 15:22

4

Струва ама на нас.

рапар

2019.12.11 | 15:22

5

Тодор идваше в дискотеката поръчваше и винаваше да бие.Разбрах един ден че имам китайски дом ама на него,после се сетих верно нали влизаше при нас.Ми сега гледай ще ходя натам па като бутна на някай къщата няма да викам смърт за украйна.

2019.12.11 | 15:40

6

По глупостите които ръсиш си личи че си рапър. Подреди си малко мислите и тогава пиши.

Добави коментар

Водещи новини