Томислав Дончев: БВП на България се е удвоил през последното десетилетие

Брутният вътрешен продукт на България се е удвоил през последното десетилетие, износът на стоки е нараснал 2,4 пъти, а износът на IT продукти и аутсорсинг услуги е нараснал пет пъти, посочи при откриването на Пловдивския икономически форум заместник министър-председателят Томислав ДончевТомислав Дончев Томислав Пейков Дончев е български политик от партия ГЕРБ, заместник.

По думите му добрата икономическа политика е като добре работеща навигация в автомобила, помага ти да стигнеш, където искаш да бъдеш.

"Правилният разговор в момента е къде искаме да бъдем, как да се доближаваме до икономическо ядро на Европа като икономически показатели", добави той.

Дончев заяви, че в България, като част от общия европейски пазар, процесът на инфилтрация - на подобряване на благосъстоянието, вече е започнал, но не трябва да разчитаме само на това, а е необходимо да разчитаме повече на себе си. "Да разчитаме на ефекта инфилтрация, означава да се обречем голямото ни постижение да е само аутсорсингът, да мислим само в по-големи мащаби, да мислим за повече инвестиции, повече работни места - това е хубаво, каза Дончев, но подчерта, че е време да бъдем претенциозни и когато говорим за инвестиции и за производства, да гоним други цели.

"Да търсим: по-висока добавена стойност, по-високи печалби и по-високи заплати. За постигането на тези високи цели, няма универсален алгоритъм, а всеки трябва да намери собствения си път". По думите му общото между всички страни, осъществили голяма икономическа трансформация се базира на три правила - силно образование, недопускане на грешки в публичните финанси и обществен консенсус.

Зам.-премиерът каза още, че базирайки се на тези три опори, ние трябва да намерим четвъртата или Балканската подправка, която да направи нещата възможни.

Според финансовия министър Владислав ГорановВладислав Горанов Владислав Иванов Горанов е министър на финансите. Роден е на 30 април 1977 г. През 1999 г. завършва последните няколко години регионът на Югоизточна Европа се намира в специфичен бизнес цикъл, при който т.нар. инфилтрация чука на вратата и ние трябва да сме подготвени за нея, защото може да ни подмине и без да окаже необходимото влияние върху процесите при нас. Той каза, че според статистика на една неправителствена организация през последната година неформалната икономика пада няколко процентни пункта. За първото тримесечие на тази година сезонно неизгладените данни показват 4,8 на сто растеж.

Горанов поясни, че сезонно неизгладените данни са по-добрия инструмент за прогнозиране на трендовете в икономиката до края на годината. Според него на базата на тези числа има основания да смятаме, че първоначалните очаквания за тази година ще бъдат надминати. Има три процента ръст в индустрията, има 3,6 на сто ръст в услугите и ръст в потреблението. Ние използвахме силното българско председателство на Съвета на ЕС, за да поставим на дневен ред един важен приоритет - присъединяването към ЕРМ II и след това към Еврозоната, каза още Горанов.

И допълни, че сме последвали съветите на западните партньори, че това трябва да стане в тясно сътрудничество с Европейската централна банка по отношение на банковия надзор. По думите му никога не е имало по-голямо политическо и икономическо доверие към перспективата България да влезе в по-близкия кръг на европейска интеграция и изрази надежда влизането в механизма ЕРМ да стане до края на годината.

Коментари

  1. 2019.06.27 | 08:33

    Томиславе , на майкати п*у*т*к*а единствено се е удвоила !!!

  2. 2019.06.26 | 19:45

    Икономическото развитие на България се дължи на ненамесата на управляващата партия в сфери които не познава и не може да краде ..Там където се намесват политиците следва фалит. Развитието е хаотично спонтанно и въпреки некъдърноста и корупцията на управляващите.

    1. 2019.06.26 | 23:01

      Кученце "умно" ти си болен... Седни, премисли нещата, лексотане пии и после ги разправяй тия щуротии за "страшните комунисти" и тем подобни глупости. След си мисълта, пичага и по-полека с онанирането. ;)

    2. 2019.06.26 | 22:52

      Ти май си "професор" като Румен Гечев ?

      Да не ци да казваш, че икономиката се развива, щото правителството не знае какво прави ?

      Или може би пък БСП-БКПнаследници, фарираха три пъти България и я окрадоха да шушка, защото имаг мтого Велики професори в редиците си?

      Посмях се от сърце !
      Благодаря ти !


  3. 2019.06.26 | 20:23

    Когато за 10-12 години доматите, чушките-зеленчуците и плодовете от 0.5лева станаха на 4-5 лева се изненадвам защо БВП се е повишил само два пъти. Ами цените на останалите стоки са се повишили 4-5 пъти. Еееееееееее яко се краде и се раздават пари само на "заслужили" фирми.

    1. 2019.06.26 | 22:47

      За 10 години, цените се повишили 4-5 пъти ?!

      Ти къде живееш ?

      Във Венецуела ли ?

      Кога си купувал домати за 50 стотинки ?

      При Станишев ли ?

      Ти май си доста неориентиран !

  4. 2019.06.26 | 22:35

    Александър Томов, скъсания презерватив на демокрацията на мутрите, курвите, доностниците и циганите!!!

  5. 2019.06.26 | 19:19

    Дори при удвоен бвп ние пак сме си най-бедната и корумпирана държава в ЕС. Явно ние докато удвояваме другите утрояват!

  6. 2019.06.26 | 18:53

    За тези пари, които се наляха от ЕС и нашите сънародници в чужбина, БВП трябваше да се удесетори, а той се удвоил. За философчето това е хвалба.

  7. 2019.06.26 | 18:26

    A tozi lajec da obiasni ZA kakvo ikonomuka stava na vapros zashtoto v Bulgaria ridnute politicu ubiha vsichko balgarski u hubavo Sega niama nishto ZA sajalenie Bulgaria e Edna buferna zona. A veche u niama Bulgari, koito da rabituat ta opitan az tozi chovek zashto lajec?

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Трябва ли да се забрани вносът на стари дизелови автомобили?

Трябва ли да се забрани вносът на стари дизелови автомобили?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.