Мария Габриел: Платформите трябва да ускорят работата си по борбата с дезинформацията

На конференция в Брюксел с участието на над 400 представители на онлайн платформите, рекламната индустрия, журналисти и представители на академичните среди, българският еврокомисар по цифровата икономика и общество Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова представи първите резултати от прилагането на Кодекса за добри практики срещу разпространението на дезинформация онлайн от страна на подписалите го платформи. Това съобщиха от пресцентъра на представителството на ЕК у нас.

„Днес, около четири месеца преди изборите за Европейски парламент, отчитаме постигнат напредък. Подписалите Кодекса са започнали да го прилагат. Въведени са редица мерки, но все още обаче предстои много работа за постигането на по-измерими и конкретни резултати“, отбеляза Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова. Тя открои няколко основни слабости, които трябва да бъдат преодолени.

На първо място мерките, които платформите предприемат, следва да се прилагат във всички държави членки, а не само в някои.

Втора слабост е, че прилагането на тези мерки все още не се случва достатъчно бързо, особено с оглед на предстоящите европейски избори. В някои страни членки предизборните кампании започнаха, но мерките са обект на бъдещо приложение, уточни Габриел.

На следващо място, българският еврокомисар изрази притеснение от твърде тясната дефиниция на понятието „политическа реклама“.

Определянето на една реклама като политическа не трябва да е само тогава, когато тя идва от политическите партии, а трябва да обхваща много по-широк спектър от рекламодатели. Не на последно място, комисарят по цифровата икономика и общество обърна внимание на инструментите, с които разполагат потребителите за разпознаване на дезинформацията.

„Тези инструменти продължават да са недостатъчни. Там, където е необходимо, могат дори да бъдат създадени нови. Участието на потребителите остава крайъгълен камък в нашата политика за борба с разпространението на дезинформация“, отбеляза Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова.

Българският еврокомисар отправи послание за присъединяване към Кодекса и на тези платформи и рекламодатели, които все още не са го подписали. Тя привлече вниманието и върху това, че представителната асоциация на рекламодателите е подписала кодекса, но понякога чрез определени реклами косвено се финансира разпространение на дезинформацията.

„Нужно е да работим така, че да позволим на европейските граждани да имат достъп до обективна и висококачествена информация, която от своя страна да им осигури активно участие в обществения дебат, както и да могат да правят информиран избор. Днес призовавам всички - както платформи, така и други участници, за повече усилия за по-добра защита на информирания ни избор на следващите европейски избори”, каза Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова. Мониторингът на свършеното от платформите ще бъде ежемесечен в периода до месец май, като ще се съсредоточим върху определени индикатори заложени в кодекса. „Разчитаме да получаваме достатъчно детайлна информация, която да ни дава ясна и обективна картина“, заключи българският еврокомисар по цифровата икономика и общество Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова.

Коментари

  1. 2019.01.29 | 17:55

    Тая и цялата им либерална пасмина са тотално кукуруко!!!!!!

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Одобрявате ли промените в НК свързани с неизбежната отбрана?

Одобрявате ли промените в НК свързани с неизбежната отбрана?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.