-
16 януари 2019 12:44
- 500
- 1
Кабинетът ще предложи на Народното събрание промени в Закона за железопътния транспорт, съобщи пресслужбата на кабинета.
С предложените промени се цели въвеждане на приложимото законодателство на Европейския съюз, прието с Четвъртия железопътен пакет през 2016 г. Той включва пет нормативни акта, условно разделени на т. нар. "Технически стълб" и "Пазарен (политически) стълб".
Чрез промените ще бъде доизградено и подобрено функционирането на единното европейско железопътно пространство. Чрез транспонирането на изискванията на директивите от т.нар. "Технически стълб" се разпределят функциите и се уреждат взаимоотношенията между Агенцията за железопътен транспорт на Европейския съюз (АЖТЕС) и Националния орган за безопасност - ИА "Железопътна администрация" (ИАЖА).
Втората група промени са свързани с въвеждането на изискванията от т. нар. "Пазарен стълб". С тях ще се прецизират разпоредбите относно гарантиране на независимостта на управителя на инфраструктура, както и утвърждаването на пълното отваряне на пазара за железопътни услуги. Освен това се разширяват правомощията на Регулаторния орган ИАЖА да упражнява контрол по своя инициатива или вследствие на жалба от заявители.
За пълното прилагане на изискванията на директивите се предвижда изменения и допълнения на подзаконови нормативни актове.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шал, изплетен заради закъснели германски влакове беше продаден за 7550 евро
15 януари 201909:59
Временно е спряно движението на пътническите влакове на гара Перник
10 януари 201918:59
БДЖ: Всички бързи влакове се движат по разписание
10 януари 201910:29
Възстановено е движението на влаковете в междугарието Якоруда-Белица
20 декември 201818:18
БДЖ осигурява 15 400 допълнителни места във влаковете за Коледа и Нова година
20 декември 201813:50
Жители на четири града излизат на протест заради спрени влакове
17 декември 201808:06
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2019.01.16 | 13:27
За да се оправи железницата,трябва да мине в частни ръце.Да се изчисти от шурубаджанаци и хрантутници ,които като паразити смучат дивиденти и пари за сметка на обикновенните служители,които са нищожен процент от работещите и в БДЖ и в НКЖИ.