Мария Габриел: Европа трябва да увеличи инвестициите в нови технологии и цифрови умения

Австрийската столица Виена е домакин на конференция на високо равнище  "ICT 2018 Conference", организирана съвместно от Европейската комисия и Австрийското председателство на Съвета на ЕС, в която участват над 5000 европейски изследователи и иноватори, инвеститори, автори на блогове, представители на бизнеса, политици.

Форумът представя също роботите на бъдещето, приложения и последните новости за политиките на ЕС в областта на научните изследвания и иновациите, информационните и комуникационните технологии, както и възможностите за финансиране.

Пред десетките участници в ключовата пленарна сесия „Бъдещето на Европа е цифрово: инвестиране в хора и цифрови умения“, българският еврокомисар Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова изведе на преден план най-важния аспект за успешна цифрова трансформация – инвестирането в цифровите умения на хората.

Ние оставаме инициаторите на начина, по който се развиват и работят технологиите, и ако искаме да се възползваме максимално от тях, трябва да придобием нужните умения. 90% от професиите на бъдещето ще изискват цифрови умения, а днес 44% от европейците нямат основни такива. Нямаме никакво време за губене и трябва да действаме сега, за да отговорим на недостига на специалисти с високи цифрови умения в областта на изкуствения интелект, киберсигурността, суперкомпютрите. Всички държави-членки са изправени пред много силно търсене на умения в тези нововъзникващи области, а дори днес липсват повече от 350 000 специалисти по ИКТ в Европа. Тази тенденция се увеличава, защото не само търсенето е силно, но и образователните системи не са достатъчно адаптирани новите реалности. Поради това Европейската комисия подкрепяме дейности и инициативи за въвеждането на нови и смели мерки за образование и обучение, включително обучение през целия живот. И в новата програма „Цифрова Европа“ по мое предложение, която само преди два дни бе одобрена от Съвета, предвиждаме 700 милиона евро инвестиции за обучението на така нужните на Европа специалисти с високи цифрови умения“, заяви Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова.

Веднага след дебата тя връчи Европейските награди за цифрови умения, за които кандидатстваха 264 проекта и инициативи в пет категории. Вотът определи 24 от тях, които да продължат към финала. Независимо жури, съставено от членове на Управителния съвет на Коалицията за цифрови умения и работни места, оцени и избра един победител за всяка категория:

1. Цифрови умения за всички

Инициатива на норвежкия Червен кръст за помощ на старите хора, които имат близки до никакви цифрови умения при използването на технологии от всекидневието, за да се преодолее страхът, че можеш да останеш без връзка. Програмата им помага да се приспособят към живот в нашето цифрово общество. След 10 седмици обучение възрастните хора да постигнали основно овладяване на употребата на таблет и са способни да използват и разбират имейл, камера, видео чат и две приложения по техен избор.

2. Цифрови умения за работната сила

12 седмичен обучителен лагер за развиване на уеб и програмиране в Прага, Чешката република, чиято цел са хората, които сменят кариерата си. Лагерът въвежда в света на технологиите група от хора, които са силно заинтересовани в промяната, но не могат да си позволят скъпи пазарни решения. Силните страните на програмата включват учебен план, тестван от индустрията, назначаване на гимназисти, международна среда и цялостен подход.

3. Цифрови умения за професионалисти - Обучителна рамка за анализиране на данни в Airbus (Франция, Германия, Испания, Обединено кралство)

Тази рамка бе създадена, за да увеличи уменията на работната сила в Airbus с компетенции в науката за данните. Тя е част от програмата за цифрова трансформация на компанията. Подходът е иновативен, защото разчита както на цифровото така и на социалното/общностното обучение. Слуижителите високо оценяват тази обучителна рамка, тъй като тя предоставя възможност за развитие на техния профил и кариерни възможности.

4. Цифрови умения в образованието

Това е организация с идеална цел за новинарска грамотност, водена от независими журналисти, чиято цел е да се започне разговор в класните стаи на Европа за цифровата дезинформация. Организацията помага на младежите и на децата да научат как да забелязват и да устояват на нарастващия обем манипулативни медии, достигащи до техните профили в социалните медии, както и да развият свой независим поглед за света, съобщиха от пресцентъра на Представителството на ЕК в България. 

5. Цифрови умения за момичета и жени

#Hackeuses! е програма за вписване в цифрова среда, организирана от Simplon.co и посветена на жените с цел да ги подкрепя в създаването на професионален проект в цифровия сектор. Програмата се насочва към жени от 18 до 50 годишна възраст, главно живеещи в квартали с нисък доход и селски райони, безработни ени и/или без обучение. Програмата включва теоретични уроци, дискусии, групови семинари и т.н. и засяга различни аспекти на цифровия сектор, включително уеб развитието, роботиката и личните данни.

Освен тези награди, българският еврокомисар и австрийският министър на транспорта, иновациите и технологиите Норберт Хофер връчиха още наградите за най-добри иноватори "Иновационен радар" и наградите за разработчици „FIWARE ICT”. 

Спорт

още

Коментари

  1. 2018.12.06 | 16:50

    Каква Европа ???? Не виждате ли какво става ,че тя си отива .

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Одобрявате ли въвеждането на системата „бонус-малус” по застраховката „Гражданска отговорност“

Одобрявате ли въвеждането на системата „бонус-малус” по застраховката „Гражданска отговорност“

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.