Ангелкова отчете 31 процента ръст на чуждестранните туристи през 2018 г. спрямо 2015 г.

Ръст от 31 процента на чуждите туристически посещения тази година спрямо 2015 г. и превръщането на България в привлекателна целогодишна туристическа дестинация, отчете министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard, която участва в София във втория Международен конгрес на световните цивилизации и историческите маршрути, организиран от Световната организация по туризъм (СОТ) към ООН.

Общият брой на чуждестранните туристи през 2017 г. е 8 милиона 882 хиляди души - над един милион повече от населението на страната, припомни Ангелкова.

Тя посочи, че туризмът е доказал потенциала си като един от основните генератори на растеж в световната икономика - има 10.4 на сто от световния БВП, дава заетост на над 313 миилона души. България е част от тези положителни тенденции - туризмът има почти 13 процента дял от БВП и работим страната ни да се наложи като четирисезонна дестинация с нейните световно известни зимни и морски курорти и прекрасни плажове, отбеляза министърът.

По думите й предстои страната ни да бъде открита и с богаството на минерални извори и спа комплекси. Тя напомни, че сме наследници на древни цивилизации, имаме над 40 хиляди исторически паметници и обекти, които правят България една от най-атрактивните дестинации за хора, интересуващи се от история и култура.

Да пътуваш значи да притежаваш света, припомни Ангелкова думи на известен пътешественик и добави, че пътуването започва с малка стъпка, но направена с широко отворени очи. Културното наследство разказва историята на човечеството, нашата обща история, затова е важно да го запазваме и предаваме, отбеляза тя.

Председателят на парламентарната комисия по култура Вежди РашидовВежди Рашидов Вежди Рашидов е български скулптор, министър на културата в кабинета на Бойко коментира, че, колкото сме добри, толкова и непознати. От 10-15 години усилено водим политика светът да види една много стара държава, с много наслоени култури, отбеляза той.
Визитната картичка на всеки туризъм е неговото културно наследство. България заслужено има своето място в световната култура, каза още Рашидов.

Председателят на парламентарната комисия по икономическа политика и туризъм Петър Кънев отбеляза, че туризмът е един от ключовите сектори в Черноморския регион и допълни, че в последните години регионът се е утвърдил като водеща туристическа дестинация.

Хайме Кабал, заместник-генерален секретар на Световната организация по туризъм, подчерта, че културното наследство оформя идентичностите и има отражение върху всекиденвието ни. Историческите маршрути са оформили въображението на много поколения ,като са допринесли за създаването на различни творби на изкуството, отбеляза той и допълни, че те са уникален инструмент за повишаване на туристическата конкурентоспособност.

Конгресът в София, който е събрал делегати от цял свят, започна с родопски гайди, народни танци, представени от ансамбъл "Българе" и песента "Излел е Дельо хайдутин", изпълнена от Валя Балканска.

По време на дискусиите ще бъдат обсъдени общи инициативи за развитие на културно-историческия туризъм, както и мерки за опазване и популяризиране на материалното и духовното богатство на човечеството от древността до наши дни. Ще бъдат анализирани възможностите за развитие на туристически проекти, свързани с устойчивостта на културните маршрути и транснационалното сътрудничество за тяхното осъществяване. Сред основните теми ще бъдат също добрите практики като инициативата на СОТ "Западният път на коприната".

Министерството на туризма организира и двудневно туристическо изложение в Античния културно-комуникационен комплекс "Сердика" (зона Ларгото), на което ще бъдат представени български традиционни продукти.
 

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Одобрявате ли промените в НК свързани с неизбежната отбрана?

Одобрявате ли промените в НК свързани с неизбежната отбрана?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.