-
10 октомври 2018 09:52
- 1190
- 0
Министърът на околната среда и водите Нено ДимовНено Димов е министър на околната среда и водите. На 10 януари 2020 година той подаде оставка, която бе представи пред Съвета по околна среда на ЕС вчера в Люксембург информационна нота от името на българската, полската и словашката делегации за необходимостта от приемане на мерки на ниво ЕС за справяне със замърсяването на въздуха от очаквания внос на употребявани автомобили от страни членки с висок стандарт към държави с по-ниска покупателна способност на населението след забраната за използването на такива автомобили в някои европейски градове.
Инициативата за предприемане на мерки на европейско ниво по този проблем, освен от съвносителите Полша и Словакия беше подкрепена от Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Румъния и Унгария. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на околната среда и водите.
„Темата за двойните стандарти беше широко обсъждана през последните месеци. В първоначалния си обхват тя се отнасяше само до качеството и стандартите на хранителните продукти. Притеснение буди обстоятелството, че този подход намира отражение и в други области, които също имат пряко отношение както към здравето хората, така и към околната среда“, заяви министър Димов пред колегите си от Съвета.
Министър Димов посочи, че все по-голям брой градове в Западна Европа въвеждат забрани за движение на дизелови автомобили поради завишените им вредни емисии. В резултат вече е факт напливът на употребявани автомобили от държави членки с високи средни доходи на глава от населението към такива с ниски. Това създава риска и от т.нар. „вътрешно изтичане на въглерод“ в рамките на транспортния сектор на Съюза, подчерта министър Димов.
В момента, в който забраните дадена стока на една територия, цената й пада и тя става привлекателна за други пазари. Проблемът не би могъл да бъде решен чрез директна забрана на вноса в съответната държава членка, защото това автоматично означава нарушаване на един от основните принципи, на които се гради Европейският съюз – свободното движение на стоки. Това от своя страна би подкопало вътрешния пазар като фундамент за Съюза, обясни министър Димов.
Според него прагматичният подход изисква онзи, който изкривява пазара, да поеме отговорността за това.
Това означава държавите, които въвеждат подобни забрани, да не могат да „изнасят“ коли, които не отговарят на определени стандарти. За да бъде работеща, тази отговорност трябва да бъде закрепена на наднационално, европейско ниво, защото касае целия ЕС, призова Нено ДимовНено Димов е министър на околната среда и водите. На 10 януари 2020 година той подаде оставка, която бе.
„За постигането на правна сигурност и предвидимост е необходима по-голяма яснота и категоричност с оглед защита от вноса на автомобили втора употреба, в унисон с правилата на вътрешния пазар, и с цел по-голяма защита на здравето на гражданите на Европейския съюз и на околната среда“, заяви министър Димов.
Той обясни, че именно затова, съвместно с Полша и Словакия България иска да привлече вниманието към сериозността на проблема и към необходимостта да бъдат обсъдени и предприети мерки, в т.ч. и законодателни, за справяне с проблема на европейско ниво.
Вижте най-актуалните данни за замърсеността на въздуха ТУК.
Последвайте канала на
Свързани новини
Не е установено наднормено замърсяване на въздуха край сметището в Ихтиман
09 октомври 201816:03
В Перник гласуваха декларация за недопускане замърсяване на въздуха
05 октомври 201814:44
Нено Димов обсъди със словашкия си колега мерки срещу замърсяването на въздуха
01 октомври 201820:33
Германия с нови мерки за намаляване на замърсяването от дизелови автомобили
30 септември 201815:51
Броят на косатките може рязко да намалее заради замърсяването на водите с химикали
28 септември 201812:33
МОСВ ще финансира мерки, насочени към основния източник на замърсяване - битовото отопление
21 септември 201813:37
Екипът на Министерството на енергетиката обсъди с бизнеса цените на тока на свободния пазар
05 декември 201818:13
Възможни са временни прекъсвания на тока в София в периода 29 октомври – 2 ноември
26 октомври 201813:08
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05