НС прие на първо четене промени в Кодекса на търговското корабоплаване

  • 22 април 2015 13:42

  • 842
  • 0
НС прие на първо четене промени в Кодекса на търговското корабоплаване
© Булфото

Парламентът прие на първо четене два законопроекта за изменение и допълнение на Кодекса на търговското корабоплаване - единият е внесен от Министерския съвет, а вторият от депутатите от ГЕРБ Пламен Манушев, Иван Вълков и Павел Христов.

В мотивите на законопроекта на Министерския съвет се посочва, че целта на промените е нормите на вътрешното право да бъдат съобразени с правилата на Международната конвенция от Найроби за изваждане на потънало имущество, 2007 г., ратифицирана със закон.

С промените се регламентират случаите на отговорността на корабопритежателя, ограниченията на отговорност и задължението на корабопритежателя на кораб с брутотонаж 300 или повече тона да има застраховка, банкова гаранция или друго финансово обезпечение, покриващо обезщетението до размера на разходите за определяне на местонахождението, обозначаване и изваждане на потънало имущество, отбелязва БТА.

Съгласно текст от конвенцията обезщетението не може да надхвърля размера на застраховката или другата финансова гаранция, покриваща отговорността на корабопритежателя за разходите за определяне на местонахождението, обозначаване и изваждане на потънало имущество. Друга цел на промените е да се създадат условия за ефективно прилагане на регламент на Европейския парламент и на Съвета от 24 ноември 2010 г. относно правата на пътниците, пътуващи по море или по вътрешни водни пътища.

В мотивите на внесения от депутатите от ГЕРБ законопроект се посочва, че целта на промените е да бъдат съобразени нормите на вътрешното законодателство с правилата на Международната конвенция от Найроби за изваждане на потънало имущество, 2007 г.

Вносителите посочват, че с предложените от тях допълнения ще се уреди статутът на плаващите докове, служещи за извършване на дейностите "корабостроене" и "кораборемонт", част от пристанищната инфраструктура.

Предвижда се те да бъдат изключени от определението "кораб", като по този начин ще останат със статут само на плаващи устройства за извършване на пристанищни услуги (корабостроене и кораборемонт), част от пристанищата със специално предназначение.

Последвайте канала на

842 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини