Броят на неверните сигнали с искане на помощ е 1751, с 19.4% по-голям спрямо 2023 г.
За образцово изпълнение на служебните задължения бяха наградени служители от районните центрове на тел. 112 в Кърджали, Бургас, София, Монтана, Русе, Варна и др.
Повикванията за търсене на информация и справки също са намалели с 4.5%, докато регистрираните като „шега“ повиквания са по-малко с 20.7% спрямо 2023 г.
Регламентираните повиквания, свързани с искания за помощ, са 2 055 265, или 60% от всички сигнали, и са с 1.23% спрямо 2023 г., докато нерегламентираните са около 40 на сто, като е регистриран спад с близо 21%.
Средно на ден служителите от Националния телефон 112 са обработвали по 9390 сигнала през миналата година.
С най-висок дял са обажданията към полицията (48%), следвани от Спешна помощ (38%) и пожарната (4%).
През 2024 г. са приети общо 3 427 333 сигнала към спешния телефон 112, което е с 333 529 (8.87%) повече спрямо 2023 г. Това стана ясно на брифинг в сградата на МВР по повод днешния 11 февруари, когато се отбелязва Европейския ден на телефон 112.
За труда и професионализма на работещите в системата на тел. 112 благодари Диян Ганев, ръководител на смяна в координационната централа за спешна медицинска помощ по въздух и посочи, че до момента са осъществени 47 мисии за оказване на спешна помощ по въздух.
Работата на служителите в тази дирекция е изключително отговорна и динамична, както и натоварена с огромни обществени очаквания. Надявам се, че с вашите професионални качества ще приемате по най-адекватния начин всички постъпили сигнали и информацията ще бъде подадена адекватно и качествено към съответните органи, каза Тони Тодоров, заместник-министър на вътрешните работи.