-
20 ноември 2024 13:11
- 121
- 0
Над 30% са хората, които не могат да плащат разходите си за транспорт, или нямат транспорт. Около 600 села нямат връзка с обществен транспорт до общинските или областните си центрове.
Петър Арабаджиев, представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи, подчерта, че в много малки общини в България практически липсва обществен транспорт. Той уточни, че макар ситуацията от общинските центрове към областните да е малко по-добра, общините не разполагат нито с финансови, нито с административни ресурси, за да решат този проблем. "Държавата с годините абдикира от тази отговорност, прехвърляйки я на местните власти", сподели Арабаджиев.
Един от ключовите му предложения е връщането на леките автомобили като опция за обществен превоз, което би намалило разходите за превозвачите. Като пример той даде община Годеч, където автобуси често превозват само по един-двама пътници на курс, което генерира значителни загуби както за превозвачите, така и за държавата. Той посочи също и недостига на шофьори като допълнителен проблем, обусловен от по-добрите условия на труд в градовете.
Ивайло Константинов, изпълнителен директор на Националното сдружение на автобусните превозвачи, заяви, че проблемът с транспорта е сериозен и остава нерешен вече над 10 години. Той отбеляза, че около 100 общини в България нямат транспортна свързаност между общинските центрове и населените места, а половината от страната страда от липса на връзка между общинските и областните центрове. "Основната причина, според него, е липсата на последователна държавна политика в областта на транспорта."
"Транспортните компании са намалели с две трети през последните седем-осем години", подчерта Константинов, което допълнително усложнява ситуацията.
Кметът на Върбица, Мердим Байрям, сподели своя опит с решаването на транспортните проблеми в неговата община. Поради липсата на обществен превоз през последното десетилетие, общината е създала собствено транспортно предприятие. "Закупихме три нови автобуса, изградихме автогара и предоставихме реновирана сграда за нуждите на предприятието", обясни Байрям. Въпреки усилията, проблемът с нерегламентираните превозвачи, които отнемат пътници, остава.
Дамян Войновски, изпълнителен директор на "Автомобилна администрация", обяви, че в Плана за възстановяване и развитие е заложено изготвянето на нов закон за обществения превоз. Този закон трябва да осигури рамка за ефективна транспортна система, която да свърже републиканската транспортна мрежа с местните транспортни системи. "Министерството ще работи с кметовете и Сдружението на общините, за да създаде оптимални решения, съобразени с местните нужди", уточни Войновски.
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радев повторно сезира КС за промените в Конституцията, извършени от 49-ото Народно събрание
20 ноември 202414:30
Провал и на четвъртия опит, изборът на председател на НС продължава в петък
20 ноември 202413:50
Андрей Цеков: Няма разцепление в ПП-ДБ
20 ноември 202414:38
Радостин Василев: ПП-ДБ се разпадат, ДБ са зависими от ГЕРБ, а БСП - от Пеевски
20 ноември 202414:09
Станислав Анастасов, ДПС-НН: Изходът е избори, не се страхуваме
20 ноември 202414:57
Защо 120 хил. млади българи се оказаха с необслужвани кредити
20 ноември 202413:03
Водещите новини! По нова „традиция“ изборът на най-важната фигура в управлението се бави. САЩ затварят посолството си в Киев, идва голяма заплаха (и още…)
20 ноември 202413:36
Песков: Русия вече е във война с НАТО
20 ноември 202414:23
В Русия посочиха кои европейски държави от НАТО биха били потенциалните първи цели на руските ракети
20 ноември 202412:54