Транспортни работници и синдикати протестираха пред Столична община

  • 09 октомври 2024 15:22

  • 505
  • 1
Транспортни работници и синдикати протестираха пред Столична община
© Булфото

Транспортните работници в София излязоха на протест пред Столична община днес заради неизпълнение на подписано споразумение от страна на кмета Васил ТерзиевВасил ТерзиевВасил Терзиев е роден на 9 юни 1978 година. Той е кандидатът за кмет на София, издигнат от партиите.

Преди седмица Столичният общински съвет одобри 15 милиона лева за градския транспорт на София, с които да бъдат покрити задълженията на „Автотранспорт“ и „Електротранспорт“, но не одобри бонусна система за работещите в транспорта.

Според Федерацията на транспортните работници „Подкрепа“ (ФТР „Подкрепа“) и Съюзът на транспортните синдикати в България отказът от въвеждане на справедлива бонусна система за всички служители показва безсилието на местната власт за вземане на важни решения свързани със столичния градски транспорт, в частност повишаване доходите на работещите в него и подобряване на условията на труд.

"Спаси София": Надяваме се, че служителите на градския транспорт няма да бъдат употребени с предизборни цели

От КТ „Подкрепа“ обявиха, че не са съгласни с това системата да влезе в сила от 2025 г., с което да замести последващо увеличение на основните работни заплати.

"Голяма част от водачите напускат поради липсата на достатъчно междусменни почивки, ниското заплащане, ако не се полага извънреден труд, както и поради това, че техниката се поврежда често, на смяна се налага да подменят по 2-3, по някой път и повече автобуси. Всички тези фактори водят до по-висок стрес и правят работата непривлекателна“, разказа за novini.bg експертът в Комисията по транспорт при СОС Марио Евстатиев.

Инж. Илиян Павлов, заместник-кмет по транспорт на София, говори с работещите в системата на градския транспорт и обеща, че бонусната система ще бъде въведена в рамките на тази година.

„Нямаме спор с работещите, че бонусната система ще бъде въведена. Тя е изработена заедно със синдикатите, но предстои нейното обсъждане и калибриране спрямо обективните нужди и показатели. Категорично ще спазим ангажимента си и въвеждането ѝ може да се случи с актуализацията на бюджета, предвидена за ноември.“ – заяви зам.-кметът по транспорт на София.

Той отново призова държавата да спази ангажимента си, тъй като тя дължи на Столичната община около 40 млн. лв. за текущата година. По думите му, държавата е задължила общините да продават безплатни карти за определени категории пътници и е обещала да покрие разликата.

„Уверявам ви, че от Столична община правим всичко възможно, за да модернизираме системата на градския транспорт, както и да подобрим условията за труд на работещите. Време е и Министерството на финансите да поеме своята отговорност. Очакваме в скоро време отговор от ресорните министерства и решаване на проблема.“ – заяви инж. Павлов.

По думите му, веднага щом има яснота за ангажимента на държавата към българските общини, ще може да се направи точен разчет както за бонусната система за тази година, така и за бюджета за 2025 г., по който вече се работи. „Ключово е да управляваме парите на данъкоплатците отговорно и прозрачно защото сметката я плащат всички софиянци. Както винаги досега, оставаме отворени за професионални и конструктивни срещи, с цел намиране на справедливо решение, което е едновременно в полза на градския транспорт и на жителите на града.“ – категорични са от Столична община.

„Уверявам работещите, че нямат по-голям съюзник от нас - ние правим всичко възможно за да осигурим неговата модернизация и бъдеще. Това се отразява в рекордните инвестиции в системата, като допълнително осигурихме и 21 млн. лв. за покриване на стари дългове, натрупани през годините.“ – каза инж. Илиян Павлов.

Управляващите припомнят, че тази година има рекорден бюджет за градския транспорт, 15% увеличение на заплатите на всички работници, амбициозна програма за 500 нови автобуси, трамваи и тролейбуси, инвестиции в условията за труд, ремонт на трамвайни трасета и нови БУС ленти. „Няма как всички натрупани проблеми да бъдат решени за една година. По предварителни разчети, нужните инвестиции в сектора са за над 2 милиарда лева. Знам обаче, че заедно с кмета, г-н Терзиев, сме си поставили задача до края на мандата градския транспорт на София да бъде модернизиран и далеч по-удобен за пътниците. Обявихме търгове за 18 нови трамвая и 35 нови тролейбуса, вече обособихме 3 нови БУС ленти, а в процес на изграждане са още три. Така ще осигурим бърз, редовен и комфортен транспорт за пътниците в градския транспорт.“ – категоричен е зам.-кметът.

Последвайте канала на

Цветелина Кирилова
505 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
ВИДЕНОВ

2024.10.09 | 15:32

1
МАЙКА ВИ ДА ЕВА И БОК ЛУЦИ !

Добави коментар

Водещи новини