-
15 февруари 2024 14:48
- 660
- 1
Чешки влакове ще возят пътници в софийското метро през есента на 2026 г. Новите четиривагонни мотриси ще бъдат произведени от един от най-големите европейски индустриални конгломерати –„Шкода”.
Плановете са новите влакове да влязат в експлоатация по линии 1, 2 и 4. Целта е с въвеждането в експлоатация през 2026 г. на осемте влака и на изграждащата се в момента междинна станция между спирките „Сливница” и „Обеля” да се намалят интервалите на движение по линии 1, 2 и 4, предвид нарастването на пътникопотока през последните 2 години и след пускането на новата метростанция. Очаква се тя да обслужва в перспектива над 8000 пътници от трите ж.п направления в западна посока.
Договорът за изработването и доставката на 8 влака „Шкода” между Столична община и чешкия конгломерат бе подписан на 13 юли м.г., а на 20 септември влезе в сила с официалния старт на споразумението. Чехите имат 3 години срок за изработка и до 20 септември 2026 г. мотрисите трябва да са доставени и готови да возят пътници.
„На 24 ноември 2023 г. одобрихме проекта на влаковете, така че чешкият производител може да премине към следващата фаза – избор на доставчици и осигуряването на части на влаковете. Съгласно времевата програма до края на януари 2025 г. ще бъдат готови осемте коша на мотрисите. След това имаме заводска приемка, която се прави на място. Първият влак ще бъде готов пред юли 2025 г., вторият през август, третият – през ноември, а последният осми влак трябва да бъде приет през март 2026 г.”, съобщи ръководителят на проекта за доставката и въвеждането в експлоатация на влаковете д-р инж. Николай Николов от „Метрополитен”.
Влаковете ще пътуват по железен път до София, прикачени към влакови композиции. Според плановете на производителя през май 2026 г. и осемте влака трябва да са в София. Подобни вече вървят в Полша, разликата е само тази, че нашите ще имат климатик. Вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранява в енергонезависима памет. Ще има места за инвалидни колички и велосипеди. Максималната скорост, която ще развиват, е 90 км/ч. Първият влак, който пристигне, ще бъде подложен на серия от изпитания и чак след това въведен в експлоатация. Същото ще се случи и с останалите седем.
Стойността на поръчката е 134 млн. лева. Досега са платени 30% аванс и 10% за проектиране чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 с безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на ЕС. За останалата сума „Метрополитен” кандидатства по ОП „Развитие на регионите”.
Последвайте канала на
Свързани новини
Реал Мадрид стигна финала по най-лудия начин, а Байерн отново преживя ужаса от “Камп Ноу”
Байер посяга към мечтания финал, в Бергамо ще е интересно
Астън Вила се надява на чудо, за да спре исторически успех на Олимпиакос
На "Герена" ще чистят и останалите си дългове към държавата
Тулуза също се прицели в Хосе Кордоба
Херо: Няма да поемам Левски
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радев: Скоро ще проличи дали Северна Македония ще върви по пътя на Европа
09 май 202409:13
Румен Радев и Илияна Йотова поднесоха цветя пред Паметника на Незнайния воин
09 май 202409:01
Пеевски в Деня на Европа: Евроатлантизмът няма и не може да има алтернатива
09 май 202408:19
Министерски съвет с поздрав за 9 май: Помним историята и градим общото бъдеще
09 май 202408:41
За Росен Желязков "сглобката" е изключително лош експеримент
09 май 202408:12
Каква предизборна кампания можем да очакваме?
09 май 202408:25
Тошко Йорданов: Текстовете в Конституцията не работят. Всички го видяха
09 май 202408:00
Сестрата на убития Пейо с потресаващ разказ: Притесняваме се за физическата сигурност на децата
09 май 202408:26
Майката на Пейо Пеев: Заподозрените в убийството на сина ми продължават да ни атакуват
09 май 202408:50
2024.02.15 | 17:26