Тротинетките и велоинфраструктура в София под лупа

  • 16 ноември 2023 11:56

  • 281
  • 0
Тротинетките и велоинфраструктура в София под лупа
© Novini.bg/ Canva
Слушай новината Слушай новината

В последното издание на предаването "Хоризонт до обед" бяха обсъдени две ключови теми, засягащи живота и безопасността на гражданите в българските градове - градската инфраструктура и безопасността на движение на електрически скутери.

С нарастването на употребата на електрически скутери, безопасността на пътя при управление на тези превозни средства става особено актуална. Данните от МВР показват, че броят на пътните инциденти с електрически тротинетки се увеличава значително. През май 2022 година само в шестте най-големи града на страната има 74 такива произшествия, докато през 2021 година те бяха 25, през 2020 година - 13, а през 2019 година - 3. През 2018 година не бяха регистрирани инциденти с електрически скутери.

Полицията във Варна засилва контрола върху тротинетките

В отговор на този растящ проблем, Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ), съвместно с "Национална полиция" - МВР и Гаранционния фонд (ГФ), стартира информационната кампания "Безопасно на пътя с електрически скутер". Пред БНР Максим Колев, председател на управителния съвет на Асоциацията и изпълнителен директор подчерта важността на добрата видимост на участниците в движението, спазването на правилата за движение и пътната сигнализация. Той сподели и част от препоръките за безопасност, като даване на сигнализация при завиване и избягване на сляпата зона на шофьорите.

Относно законовата уредба и застрахователните продукти за електрически скутери, Колев поясни, че в момента на пазара няма такива продукти, предлагани от застрахователи, които да покриват отговорността на водачите на тези превозни средства.

Другата важна тема, разгледана в предаването, бе състоянието на велоинфраструктурата в столицата. Иво Делин, председател на "Велоеволюция", неправителствената организация, която се бори за подобряване на велосипедните условия и култура в града, даде своята оценка.

В предаването Делин заяви, че голяма част от наличните велотрасета са по „стар стандарт, който е доста по-тесен и не са поддържани“. Този стандарт не покрива почти никакви мерки за безопасност на велосипедистите, което представлява риск за тях. Той акцентира върху важността на безопасна велоинфраструктура и поддържане на съществуващите велоалеи.

Иво Делин предложи няколко важни инициативи за подобрение на ситуацията. Той изрази необходимостта от свързване на съществуващите велоалеи, ревизия на опасните участъци и възстановяване на работната група по "Пътна безопасност" към Столична община. Според него, активното участие на общността на велосипедистите в решенията е от съществено значение за успешното подобрение на велоинфраструктурата.

В заключение предаването "Хоризонт до обед" засегна две критични теми, засягащи живота в българските градове - безопасността на движение с електрически скутери и състоянието на велоинфраструктурата. С нарастването на употребата на електрически скутери, безопасността на пътя става все по-важен въпрос, който изисква незабавни мерки за адресиране и информираност на гражданите. Важно е гражданите да се съобразяват с правилата за движение, да бъдат видими и внимателни на пътя, за да намалят броя на инцидентите.

Относно велоинфраструктурата се подчерта, че е необходимо да се инвестира в поддържане и подобрение на велотрасетата в градовете. Усилията на организации като "Велоеволюция" и активното участие на велосипедистите са от съществено значение за създаването на по-безопасни и удобни условия за движение с велосипеди.

Обсъждането на тези теми и вниманието към тях от страна на обществото и органите са от съществено значение за създаването на по-добри и по-устойчиви градове, в които гражданите могат да се движат по-безопасно и комфортно.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
281 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини