-
19 септември 2023 15:30
- 1199
- 0
България е инвестирала около 9,6 млрд. евро в магистрали и само 2,4 млрд. евро в железопътни линии от 1995 г. до 2021 г. Това сочи проучване на „Грийнпийс“, изпратено до медиите от българския клон на неправителствената организация. Оттам уточняват, че от 1995 г. насам магистралите в България са се увеличили със значителните 157% (от 314 на 806 км). В същото време дължината на железопътната мрежа е намаляла с 6% (263 км).
Според „Грийнпийс“ от три десетилетия в Европа се неглижира железопътният транспорт и хората „на практика са принудени да притежават автомобили, за да могат да се придвижват“.
Докладът на организацията показва, че от 1995 г. насам държавите от Европейския съюз, Норвегия, Швейцария и Великобритания са инвестирали средно 66% повече в разширяването и обновяването на автомобилни пътища, отколкото на железопътни линии.
Първите глобални ангажименти за намаляване на парниковите газове са направени още през 90-те на миналия век. Оттогава обаче държавите са изхарчили значителните 1,5 трилиона евро за автопътища и само 930 млрд. евро за железопътни линии. Така те са стимулирали частните моторни превозни средства за сметка на устойчивия и достъпен обществен транспорт, коментират от неправителствената организация.
„Грийнпийс“ посочва, че от 1995 г. насам дължината на европейските магистрали е нараснала с над 300 000 км, т.е. с 60%.
„Търсенето на моторни превозни средства се е увеличило с 29% до 2019 г. – а те отговарят за 72% от увреждащите климата транспортни емисии (от влаковете идват само 0,4%). От 1995 г. насам цялата европейска влакова мрежа е намаляла с 6,5% – или с 15 650 км“, посочват от природозащитната организация и уточняват, че в България влаковата мрежа е намаляла с 6%.
Последвайте канала на
Свързани новини
ЕСПЧ осъди Русия заради нападение срещу активисти на "Грийнпийс"
31 януари 202316:42
"Грийнпийс" е за въвеждане на постоянен евтин билет за общественния транпорт в Германия
18 юли 202213:19
Грийнпийс за ТЕЦ „Бобов дол“: Системни нарушители са
12 април 202214:45
Кризисният център на "Грийнпийс" и "Мати Украйна" в София се разширява, доброволци връщат усмивките на бежанците
01 април 202209:40
От "Грийнпийс България" с акция в Министерство на икономиката
14 март 202211:35
"Грийнпийс" за заседналия кораб: Абсолютно необяснимо безхаберие
29 септември 202115:11
Закриват жп линии в Северна България. На места спира и последният влак
23 октомври 202410:03
ЖП линиите в България ще могат да се отдават на концесия
10 април 202415:57
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Усик отново подчини Фюри и вече няма какво да покорява
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Балкан диктува темпото в Ботевград, дисквалификация за звезда на Черно море
Ето кой е най-вероятният следващ съперник на Александър Усик
Тайсън Фюри: Може би ще се бия отново, но е възможно да не се случи повече
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На конференцията на ДПС: Новото начало е факт, предстоят да се случат още много хубави неща за хората
22 декември 202412:10
Вътрешният министър: Няма да се откажем от издирването на 13-годишния Николай
22 декември 202412:46
Златанов: Готови сме да посрещнем предизвикателството за опазване на границите по нов начин след приемането ни в Шенген
22 декември 202412:23
Етнолог: На Бъдни вечер не се събираме да ядем и пием
22 декември 202413:14
Проф. Петрова: Употребата на имуностимулатори без нужда е „отворена врата” към автоимунните заболявания
22 декември 202413:44
Колеги на атентатора от Магдебург: Беше в отпуск по болест в продължение на седмици
22 декември 202413:49
Путин: Русия е готова да нормализира отношенията със САЩ, но без да накърнява интересите си
22 декември 202412:47
Защо руският генерал Игор Кирилов беше легитимна мишена за Киев
22 декември 202413:13
Жълт код за валежи в 9 области
22 декември 202412:41