Драмата с пържолите за 650 лв. продължава: Алибегов разкри ще се съди ли туристът, който разпространи записа

6
© Нова тв

„Ако има идея да бъде съден, тя ще е само от заведението. Най-вероятно няма да се стигне до съд, но ние бихме оказали правна помощ. Уронваш имиджа на заведение, което е от 20 години и никой не се е оплаквал”, каза Алибегов.

„В Бургас няма плъхове, плажът е пълен, чадърът струва 1,2 лева, плажът е чист, има туристи, легловата база е пълна”, заяви Стоянова.

„Всички асоциации, когато получат такъв сигнал, трябва незабавно да се обърнат към съответната институция или съответния ресторантьор, да му кажат, че това е нелоялна практика и гони туристите от Черноморието”, каза Пейо Майорски, Асоциация за защита на потребителите. „Съгласен съм с господин Алибегов, че реално ресторантите по българското Черноморие набират сила и предлагат доста по-добра и качествена услуга. Но сервитьорите са тези, които са лицето на всеки един ресторант. Те трябва да бъдат добре обучени и да кажат колко би струвало едно такова парче пържола. И тогава вие да вземете информираното решение - искате ли този продукт да го консумирате или не искате да го консумирате”, каза Майорски.

„И реално, когато хората взимат решение за своята ваканция - било то при избор на хотел или заведения, те четат в интернет какво се случва. Отваряме Google, има локални бизнеси, гледаме ревюта, гледаме снимки на ястия, гледаме цени, гледаме отзиви, отваряме ревюта на сайтовете и се информираме все повече и повече. Това реално е фактор. И това е фактор да бъде успешен бизнесът занапред. Мога да ви дам много примери в България с много добри хотели и заведения, които имат лоялни програми, много лоялни гости, които се връзват отново и отново. За съжаление е факт, че във световен мащаб хората споделят все повече негативните си неща онлайн, а не толкова позитивните си изживявания, но трябва да споделяме и тях. Така че имаме много добри практики и много лоши. Определено бизнеса не трябва да бъде посредствен”, заяви Константин Занков.

„Ние като асоциация всеки път сме оказвали правна помощ, ще го направим и сега, ако заведението реши да си търси правата по съдебен път. И то заради интервю, което човекът даде 2 дни по-късно, в което казва, че си е направил шоуто, че е знаел много добре какво яде и колко струва”, заяви Ричард Алибегов, председател на Българската асоциация на заведенията, в ефира на Нова тв.

„Ние се занимаваме седмици наред с Емили Тротинетката, с човека, който си прави шоу… В началото мислех, че от неграмотност е станало това, но се оказа, че не е. Да спрем да се занимаваме с това”, призова Гергана Стоянова.

Темата за туризма в България отново набра скоро след полемиката за цените на пържолите в ресторант във Варна. Социалните мрежи са пълни с примери и вечно спорещи за това, което предлага българското Черноморие. Всеки посочва добри или лоши практики.

Актрисата Гергана Стоянова смята, че медиите прекалено много се занимават с лошите примери.

Относно касовата бележка, която се разпространи в интернет, на която е таксуван ледът, Алибегов коментира, че в ресторантьорския бранш има близо 27 000 обекта, и като във всеки бранш има и тук лоши и нелоялни практики. „Това не е извадка за българския ресторантьор. Много от заведенията са на или над европейско ниво”, каза Алибегов.

Ричард Алибегов отговори на въпроса дали наистина е имало намерения да се съди туристът, който разпространи записа със сметка за над 600 лева.

„Аз виждам, че и тази ситуация показва, че гласът на туриста в интернет е по-силен от всякога”, Константин Занков, Институт за анализи и оценки в туризма.

Последвайте канала на

Росица Валентинова
6

Свързани новини

Водещи новини