Внимание! Нова нелоялна практика със стоки на промоция

  • 01 април 2023 09:44

  • 2604
  • 9
Внимание! Нова нелоялна практика със стоки на промоция
© Pixabay
Слушай новината Слушай новината

Нова нелоялна практика с промоционалните стоки.

Търговци пускат брошури и се извиняват със съобщения , че няма да доставят промо стоки.

Магазини за хранителни стоки опитват да се оправдаят със съобщения в медии, че няма да могат да доставят промоционални стоки поради „непредвидени обстоятелства“ или „технически“ и „печатни“ грешки в актуалните си рекламни брошури.

Това е най-новата нелоялна практика, забелязана от онлайн платформата „Ние, потребителите“. 

Схемата работи така:

Търговецът отпечатва брошурите за новия период и ги разпространява по обичайно ползваните от него канали. След като са достигнали до N на брой потребители, които въз основа на тях и бюджета си правят планове за седмичното пазаруване, в средата на периода на валидност на офертата дружеството изпраща съобщения през медии, че рекламираните намалени продукти няма да бъдат предлагани на клиентите, ще бъдат налични на по-високи от обявените цени или директно се предлагат по-скъпи алтернативни артикули.

Някои от тези продукти са свързани с актуални събития от българския календар и наближаващи празници, какъвто е последният пример - различни разфасовки на агнешко месо, за които се съобщава, че няма да бъдат предлагани поради непредвидени обстоятелства.

В други случаи става дума за едни от най-търсените продукти - кисело мляко, яйца и пр., като търговецът предлага алтернативни на обявените в брошурата артикули в не толкова бюджетни разфасовки, което води до оскъпяване на продукта за потребителите, или от друг производител. Например, вместо опаковка от 15 бр. яйца размер L за 6,49 лв., 10 бр. от същия размер за 4,69 лв. или кисело мляко 3,6% вместо 500 гр. за 1,19 лв., 400 гр. за 1,09 лв.

Понякога „техническа грешка“ се посочва като причина за обявени значително по-високи цени от тези, на които даденият продукт може да бъде закупен в магазина.

„Без значение дали е с или без умисъл, това действие представлява недобросъвестно и непрофесионално поведение от страна на търговците. Как те ще гарантират, че с няколко публикации в медии ще покрият същата аудитория, която са покрили с брошурата, разпространявана в търговските обекти, пощенските кутии и онлайн, вкл. и при излъчени реклами в електронните медии. Още повече, че към момента на изпращане на съобщението до медиите брошурата без редакции продължава да стои в онлайн пространството, на сайта на търговеца и в е-картата за ползване на отстъпки“, обясняват експертите от „Ние, потребителите“.

Тъй като се наблюдава повторяемост, този подход се превръща в практика.

Единственият начин потребителите да противодействат е да си правят предварителен списък, да обръщат внимание на вида, грамажите и маркирането на касата на всеки от продуктите и да се въздържат от непланирани покупки.  

Последвайте канала на

Десислава Станева
2604 9

Свързани новини

Коментари 9

Добави коментар

2023.04.01 | 13:28

9
Вън търговските вериги от България.
МУШЕНГИИТЕ

2023.04.01 | 11:01

2
ОТ ЗАПАДА ГИ УЧАТ МЕСТНИТЕ ПРИМАТИ!

2023.04.01 | 13:28

8
Вън търговските вериги от България.
dinko

2023.04.01 | 11:32

5
Това е евроатлантическа ценност.Вън търговските вериги от България.Вижте колко магазина има ''Кауфланд в София иколко в Брюксел.

2023.04.01 | 13:28

7
Вън търговските вериги от България.

2023.04.01 | 12:29

6
Oтивай да пазаруваш в новосибирск. Там няма вериги и ще си доволен. И не се връщай, говнояд безроден.
dinko

2023.04.01 | 11:32

4
Това е евроатлантическа ценност.Вън търговските вериги от България.Вижте колко магазина има ''Кауфланд в София иколко в Брюксел.
Динко

2023.04.01 | 11:29

3
Това е евроантлантическа ценост.
В КАНАДА

2023.04.01 | 10:59

1
С БРОШУРАТА ОТИВАШ В МАГАЗИНА И ТИ КАЗВАТ ЧАКАМЕ! Е С БОЖКО ЧАКАХМЕ 2 ЧАСА, ТОЙ ИЗЯДЕ ЕДИН КОЛБАС, ДОКАТО БУТАШЕ КОЛИЧКАТА ДА НЕ Е КАПО, НАКРАЯ ОТИДОХ И КУПИХ МЕСО НА АКТУАЛНАТА ЦЕНА ТА СИ ТРЪГНАХМЕ. :)

Добави коментар

Водещи новини