-
07 юни 2022 09:01
- 2818
- 8
В Закона за движението по пътищата е записано, че ревящите коли, мотори и камиони, които превишават нормите за шум, трябва незабавно да бъдат спирани от движение, а водачите им - глобявани. Това обаче остава само на хартия.
"На места трябва да изградим шумоизолиращи бариери - където шумът е прекомерен и няма как да се справим с него. Другата страна е законът за поведението на водача. Всяко превозно средства има различна граница на шум, която трябва да отделя. Шумът води до изнервяне, а в някои случаи и до оглушаване", заяви Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики.
В студиото на "България сутрин" тя посочи, че още на ниво преглед на автомобила може изобщо да не допуснем той да вдига шум на хората.
"Може да дигитализираме и нивата на шума, но реформата спря. Чий е интересът да не се върже тази система и тази реформа да бъде провалена? Това беше вариант да се спре с фиктивните прегледи. Тези разходи за чия сметка ще бъдат? Всички хора са инвестирали много пари, но няма да получим повече екология и безопасност, няма да решим проблема с шума. Кой е автор на тази промяна?", настоя Русинова.
Тя подчерта, че единствено имаме право да променим цвета на нашия автомобил и евентуално да си сменим двигателя със същия. Всичко останало излиза извън нормите.
"Хайде да се замислим колко преправени коли има, които са причина да се стига до смърт на пътя", изтъкна Русинова.
Експертът по проблемите на обществения превоз Красимир Пъргов на свой ред напомни, че всеки производител, преди да пусне превозното средство на пазара, е необходимо да направи нужните изпитания и да бъде изваден документ - типово одобрение. В него са описани в какви граници са параметрите на шума.
"В Закона за движението по пътищата е записано, че всичко над тези граници трябва да бъде спирано. Това би трябвало да се контролира с шумомери, но за да бъде реално измерено и да не падне след това в съда, този шумомер трябва да отговаря на определени условия. Има такива устройства, но не съм виждал контролен орган с шумомер", подчерта той пред Bulgaria ON AIR.
Друг парадокс - пунктовете за технически прегледи нямат задължение за притежание на шумомер.
"Да кажем, че имат задължение. Пунктовете откъде ще разберат за допустимите граници на въпросното превозно средство?", попита Пъргов.
Последвайте канала на
Свързани новини
Неприятна изненада! ФИФА наложи тежко наказание на Ботев (Пловдив)
Уест Хам 0:4 Ливърпул, Александър-Арнолд също се разписа
Какво се случва? И Спартак (Варна) санкциониран от ФИФА
Ювентус 2:1 Фиорентина, Тюрам изненада с втори гол
Ман Сити взе глътка въздух след мъчен успех срещу Лестър
Везенков блести в мач, който трябваше да бъде спечелен по-лесно от Олимпиакос
Коментари 8
Добави2022.06.07 | 10:45
2022.06.07 | 10:16
2022.06.07 | 09:36
Добави коментар
Водещи новини
Пети ден продължават проблемите с тока в десетки населени места
29 декември 202419:44
Ресторантьори за кризата с тока: Да се вземат мерки да не проваляме и новогодишните празници
29 декември 202420:12
Повреден далекопровод остави Еленско без вода
29 декември 202418:32
Часове преди сухопътния Шенген: Опашки от коли на "Кулата"
29 декември 202419:30
"Това си е геноцид": Блокада и протест срещу безводието в Плевен
29 декември 202420:21
Борисов: Православната църква е една и традиционното вероизповедание в България е източното православие
29 декември 202419:15
Чакъров: Ние сме за редовно правителство, но не какво да е правителство
29 декември 202419:57
Обзор 2024. Част I (когато плашеха, че щели да забраняват „Аз съм българче“)
29 декември 202412:00
Германски политици за подкрепата на Мъск за "Алтернатива за Германия": Натрапчиво външно влияние
29 декември 202417:41
2022.06.07 | 10:47
2022.06.07 | 19:31
2022.06.07 | 14:11
2022.06.07 | 13:26
2022.06.07 | 11:34