-
07 юни 2022 09:01
- 2818
- 8
В Закона за движението по пътищата е записано, че ревящите коли, мотори и камиони, които превишават нормите за шум, трябва незабавно да бъдат спирани от движение, а водачите им - глобявани. Това обаче остава само на хартия.
"На места трябва да изградим шумоизолиращи бариери - където шумът е прекомерен и няма как да се справим с него. Другата страна е законът за поведението на водача. Всяко превозно средства има различна граница на шум, която трябва да отделя. Шумът води до изнервяне, а в някои случаи и до оглушаване", заяви Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики.
В студиото на "България сутрин" тя посочи, че още на ниво преглед на автомобила може изобщо да не допуснем той да вдига шум на хората.
"Може да дигитализираме и нивата на шума, но реформата спря. Чий е интересът да не се върже тази система и тази реформа да бъде провалена? Това беше вариант да се спре с фиктивните прегледи. Тези разходи за чия сметка ще бъдат? Всички хора са инвестирали много пари, но няма да получим повече екология и безопасност, няма да решим проблема с шума. Кой е автор на тази промяна?", настоя Русинова.
Тя подчерта, че единствено имаме право да променим цвета на нашия автомобил и евентуално да си сменим двигателя със същия. Всичко останало излиза извън нормите.
"Хайде да се замислим колко преправени коли има, които са причина да се стига до смърт на пътя", изтъкна Русинова.
Експертът по проблемите на обществения превоз Красимир Пъргов на свой ред напомни, че всеки производител, преди да пусне превозното средство на пазара, е необходимо да направи нужните изпитания и да бъде изваден документ - типово одобрение. В него са описани в какви граници са параметрите на шума.
"В Закона за движението по пътищата е записано, че всичко над тези граници трябва да бъде спирано. Това би трябвало да се контролира с шумомери, но за да бъде реално измерено и да не падне след това в съда, този шумомер трябва да отговаря на определени условия. Има такива устройства, но не съм виждал контролен орган с шумомер", подчерта той пред Bulgaria ON AIR.
Друг парадокс - пунктовете за технически прегледи нямат задължение за притежание на шумомер.
"Да кажем, че имат задължение. Пунктовете откъде ще разберат за допустимите граници на въпросното превозно средство?", попита Пъргов.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ботев 0:0 Локомотив (София), Трибуле пропусна дузпа
Арда уверено крачи към челните позиции след комфортен успех над Ботев (Враца)
Генчев: Мачът е изключително важен за нас, за да си върнем поне малко от позагубеното самочувствие
Очаквайте на живо: Миньор ще гони трета победа срещу набралия скорост Берое
Майкъла: Бихме ЦСКА 1948, но този отбор не е критерий! Левски само ще се снима с титлата
Ботев с изявление за Зингаревич, входира писмо до две институции
Коментари 8
Добави2022.06.07 | 10:45
2022.06.07 | 10:16
2022.06.07 | 09:36
Добави коментар
Водещи новини
КС започна дело за частично касиране на вота
08 ноември 202416:26
"Величие" също внесе жалба в КС, но за цялостно касиране на изборите
08 ноември 202417:00
Божидар Божанов: ГЕРБ явно не могат да избягат от Пеевски
08 ноември 202418:10
Васил Василев: Тъжно е, че докарахме обществото дотам да не може да мисли
08 ноември 202417:36
Мая Манолова: Случилото се пред Народния театър е резултат от гнева на хората от изборите
08 ноември 202417:53
Народният театър и парламентът: Даниел Митов очаква провокации в първия работен ден на депутатите
08 ноември 202417:55
Атаката срещу Народния театър
08 ноември 202416:11
Google Maps разсекрети позициите на системите Patriot в Киев
08 ноември 202415:56
Илон Мъск: Олаф Шолц е глупак
08 ноември 202416:39
2022.06.07 | 10:47
2022.06.07 | 19:31
2022.06.07 | 14:11
2022.06.07 | 13:26
2022.06.07 | 11:34