-
07 юни 2022 09:01
- 2813
- 8
В Закона за движението по пътищата е записано, че ревящите коли, мотори и камиони, които превишават нормите за шум, трябва незабавно да бъдат спирани от движение, а водачите им - глобявани. Това обаче остава само на хартия.
"На места трябва да изградим шумоизолиращи бариери - където шумът е прекомерен и няма как да се справим с него. Другата страна е законът за поведението на водача. Всяко превозно средства има различна граница на шум, която трябва да отделя. Шумът води до изнервяне, а в някои случаи и до оглушаване", заяви Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики.
В студиото на "България сутрин" тя посочи, че още на ниво преглед на автомобила може изобщо да не допуснем той да вдига шум на хората.
"Може да дигитализираме и нивата на шума, но реформата спря. Чий е интересът да не се върже тази система и тази реформа да бъде провалена? Това беше вариант да се спре с фиктивните прегледи. Тези разходи за чия сметка ще бъдат? Всички хора са инвестирали много пари, но няма да получим повече екология и безопасност, няма да решим проблема с шума. Кой е автор на тази промяна?", настоя Русинова.
Тя подчерта, че единствено имаме право да променим цвета на нашия автомобил и евентуално да си сменим двигателя със същия. Всичко останало излиза извън нормите.
"Хайде да се замислим колко преправени коли има, които са причина да се стига до смърт на пътя", изтъкна Русинова.
Експертът по проблемите на обществения превоз Красимир Пъргов на свой ред напомни, че всеки производител, преди да пусне превозното средство на пазара, е необходимо да направи нужните изпитания и да бъде изваден документ - типово одобрение. В него са описани в какви граници са параметрите на шума.
"В Закона за движението по пътищата е записано, че всичко над тези граници трябва да бъде спирано. Това би трябвало да се контролира с шумомери, но за да бъде реално измерено и да не падне след това в съда, този шумомер трябва да отговаря на определени условия. Има такива устройства, но не съм виждал контролен орган с шумомер", подчерта той пред Bulgaria ON AIR.
Друг парадокс - пунктовете за технически прегледи нямат задължение за притежание на шумомер.
"Да кажем, че имат задължение. Пунктовете откъде ще разберат за допустимите граници на въпросното превозно средство?", попита Пъргов.
Последвайте канала на
Свързани новини
Славия 0:0 Арда, спасяване на Господинов
Поредна битка на "Колежа" в мач с голямо значение
Григор Димитров научи възможните си съперници за първия мач в Рим
Весела Лечева: Срам е, че 30 години не можем да направим Витоша място за спорт и отдих
Играйте и спечелете страхотни награди със Sportal.bg!
Норис спечели в Маями първата си победа пред Верстапен и Леклер
Коментари 8
Добави2022.06.07 | 10:45
2022.06.07 | 10:16
2022.06.07 | 09:36
Добави коментар
Водещи новини
Председателят на ДПС Делян Пеевски знаково повежда листата на Движението в Кърджали
06 май 202414:42
Кирил Петков отбеляза Гергьовден на плаж Корал
06 май 202413:59
Даниел Митов, ГЕРБ: Експериментите и "сглобките"трябва да приключат
06 май 202413:39
Журналистът Никола Лалов: Закъснява реконструкцията за Ф-16 на авиобаза "Граф Игнатиево"
06 май 202418:22
МВР за трафика по АМ "Струма": Няма тежки пътни инциденти
06 май 202418:48
Бетоновоз удари микробус в Турция. Най-малко осем жертви
06 май 202418:04
Опитаха се да убият сръбски политик в Косово
06 май 202415:36
Русия призова френския и британския посланици в Москва
06 май 202417:34
Украйна за обявените от Русия тактически ядрени учения: Изнудване
06 май 202415:25
2022.06.07 | 10:47
2022.06.07 | 19:31
2022.06.07 | 14:11
2022.06.07 | 13:26
2022.06.07 | 11:34