Омбудсманът поиска извънредна проверка на "Топлофикация-Перник" и компенсации заради честите аварии

  • 12 февруари 2022 14:13

  • 600
  • 0
Омбудсманът поиска извънредна проверка на "Топлофикация-Перник" и компенсации заради честите аварии
© Пресцентър Омбудсман
Слушай новината Слушай новината

Омбудсманът Диана КовачеваДиана Ковачева Диана Ковачева е родена в София през 1975 г. Завършила е право в Софийския университет "Св. Климент изпрати препоръка на новия председател на Комисията за енергийно и водно регулиране Станислав Тодоров да бъде извършена извънредна проверка в съоръженията на "Топлофикация-Перник" АД заради честите аварии, довели до студено парно и липса на топла вода. Това съобщи пресцентърът на омбудсмана.

Проф. Ковачева настоява и за справедливи компенсации на засегнатите потребители.

"Само за периода от 27.01.2022 г. до 11.02.2022 г. са отчетени четири аварии на основен топлоизточник, които са довели до прекъсване на топлоснабдителните услуги в града. Отделно, поради аварии на топлопроводи в същия период е нарушавано нормалното топлоснабдяване на отделни райони, като кв. "Изток", кв. "Тева" и други", пише омбудсманът.

Диана КовачеваДиана Ковачева Диана Ковачева е родена в София през 1975 г. Завършила е право в Софийския университет "Св. Климент подчертава, че такъв проблем е имало и през миналия отоплителен сезон - на 2020-2021 г., и след изпратените от нея три настойчиви препоръки през декември 2020 г. и януари 2021 г. министърът на енергетиката е разпоредил извънредна проверка на "Топлофикация-Перник" АД.

"В резултат, дирекция "Сигурност на енергоснабдяването и управление при кризисни ситуации" установи определени периоди с отклонения от зададения график на температурата в нарушение на утвърдените показатели за качество на топлоснабдяването. Впоследствие КЕВР даде задължително указание за изплащане на компенсации на всички засегнати клиенти", допълва проф. Ковачева.

Трета авария за 10 дни спря парното в Перник

Тя подчертава още, че жалби до омбудсмана от гражданите на Перник за непланови прекъсвания на топлоснабдителните услуги е имало и през месеците септември и декември миналата година.

"Налага се изводът, че проблемите с качеството и сигурността на топлоснабдяването на битовите клиенти на "Топлофикация-Перник" АД не само не се решават, но и се задълбочават", обобщава общественият защитник и настоява за обективна оценка от регулатора относно спазването на лицензионните задължения на топлопреносното предприятие.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
600 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини