Транспортният бранш в опасност: високи цени на горивата, кадрова криза, липса на компенсации

  • 24 януари 2022 11:04

  • 2805
  • 6
Транспортният бранш в опасност: високи цени на горивата, кадрова криза, липса на компенсации
© Булфото (архив)

Кризата с цените на горивата е изключително сериозна. Търсенето на по-евтини горива води до празни километри и загуби за превозвачите. Това заяви пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Арабаджиев припомни, че има предварителни прогнози за цена от 100 долара за барел.

Глобиха шофьор на камион, въпреки платена тол такса

Причините за фалитите са комплексни и това е една от тях, посочи той в предаването „Преди всички“.

„Тези, които имат дългосрочни договори, не могат да ги изпълнят, търпят неустойки. Освен кризата с горивата, трябва да отбележим и изключително сериозната кадрова криза, опашки по границите, затваряне на заводи. В транспорта положението е изключително тежко.“

„Към момента в превозите на товари браншът не получава никакви компенсации. Не само че не сме получавали, но и не очакваме да получим никакви помощи“, уточни Йордан Арабаджиев.

За момента не е обсъждан протест. От бранша очакват диалог с правителството, декларира Арабаджиев.

Ако тол системата се разшири, ще настъпят много фалити, предупреди пред БНР Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи.

По думите му ако правителството включи още 3 хиляди километра към тол системата, фалитите ще бъдат не само в автобусния, но и в товарния транспорт.

В Закона за обществените поръчки, по който се кандидатства за определени линии – междуселищни и вътрешноградски, не са предвидени такива форсмажорни обстоятелства, каквито в момента се случват и които не можем да избегнем, коментира Пиронков.

Васил Пиронков определи отлива на пътници като изключително голям и изрази опасения, че за най-малките превозвачи, които возят по няколко пътници, няма да има никакви средства за компенсации, каквито бяха заявени от управляващите в края на миналата година.

„Тези 40 милиона, както са включени и големите общини, и превозвачите, разделено на милионите километри по републиканската, областните и общинските транспортни схеми, те ще бъдат нещо като нищо“, изтъкна той.

По думите на Пиронков въвеждането на допълнителни тол такси, каквото беше анонсирано, ще бъде „още по-голям бич“.

„Нашият бранш, изключвам големите републикански транспортни схеми, където един превозвач е монополизирал целия транспорт, изключвам превозвачите да увеличават цените на билетите. Има населени места, където се возят двама, пет човека, десет. То бива и цената на билета да му увеличиш, кой ще се качи в този автобус?“

Защо 307 фирми за международни превози са регистрирани на един адрес?

Според Васил Пиронков големите автобусни превозвачи най-много ще настояват да се вдигнат цените, защото при тях ще има най-голям икономически ефект.

Малките превозвачи изнемогват и дотират дейността си със свои резерви, а онези, които нямат резерви, продължават да трупат дългове и са заплашени от преустановяване на дейността, категоричен е той. 

Радина Лазарова
2805 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар
Пхахаха

2022.01.24 | 13:25

6
Ма и такъв бранш ли имало?

2022.01.24 | 11:35

2
Мен не ме бърка, аз съм ангел в бяло , взимам си по 1000лв за първа линия и кой имал работа и кой нямал хич не ме грее
Platen optimist

2022.01.24 | 12:18

5
Kato izmreme nema da si angel a grobar.

2022.01.24 | 12:14

4
Скоро ще играе тоягата натам отиват нещата

2022.01.24 | 11:42

3
продължаваме промяната или по-скоро ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПОСКЪПВАНЕТО!

2022.01.24 | 11:17

1
Ако мислите, че това са форсмажорни обстоятелства - не знаете какво предстои. Тепърва ще се вдигат цените, в резултат на печатането и наливането на необезпечена валута. Цените се покачват с известно забавяне след напечатването им. Сегашните цени са в резултат на печатането от пролетта на 2020. Правителството заложи 8% дефицитно харчене за 2022. Тепърва ще виждаме покачване на цените с такива левичарски политики.

Добави коментар

Водещи новини