-
21 декември 2021 15:47
- 4126
- 0
- Ей, ама аз пътувам за центъра, кво става, къде отиваме?
- Няма за центъра, отиваш в „Младост“! Аз да не съм благотворително дружество, да те возя за десет лева, ай сиктир!
.
Такъв диалог и сюжет си представям съвсем скоро в София между клиент и бакш… таксиметров шофьор.
„Прекосяването на София вече струва минимум 20 лева на клиентите на таксиметровите компании, показа проверка на „Телеграф“.
Какво още разбираме от проверката на „Телеграф“? Разбираме ето това:
„Минималните и максималните цени на таксиметровите услуги бяха повишени с решение на Столичния общински съвет в края на ноември“.
Чакай… ние това си го знаехме. Ама го бяхме забравили.
Друго?
„Повишението от около 5 лева е вследствие на новите цени на такситата в София. Много жълти коли вече возят на по-високите тарифи. Най-масовите таксита вече начисляват по 1,05 лева за километър през деня при 77 ст. досега. Нощната тарифа пък е вдигната на 1,21 лева за километър. Първоначалната такса е повишена от 1,54 лева на 2,10 лева през деня. Минутата престой е скочила от 19 ст. на 29 ст.“
Да… тази математика ни беше нужна.
Имайки метро, наличието на такси в живота ни започва да губи смисъл… Или не?
Или все пак метрото ни не е като лондонското и не покрива целия град? Все пак не е и денонощно. Все пак не е и пенкилер. Такситата го знаят това. Знаят и че съществуват спешни ситуации.
Обещанието, че ще возят на всякакви разстояния, помните ли го? Защото те не го помнят.
Забравили са го.
На няколко сигнала се натъкнах, че масово се отказват късите курсове. Точно както си беше и преди. Искаха вдигане на цените един път. Разрешиха им, ако обещаят. Обещаха и излъгаха.
Искаха вдигане на цените втори път. Разрешиха им, ако обещаят. Обещаха и пак излъгаха.
Но UBER го забраниха, след силен натиск от лобистите на таксиджиите.
Защо? Защото правел нелоялна конкуренция.
Такситата все още миришат, все още се дъни музика, все още ти викат „Ц!“, като питаш за къс курс, но тарифите стават още по-високи.
Интересното е обаче, че не са доволни. Човек би предположил, че са. Вече. Но не. Имат още оплаквания. Че от 100 лв. изкарани си прибират в джоба само 20 – след таксите, данъците и горивото.
Поне така казват.
Аз не знам какви са им взаимоотношенията с шефовете на фирмите, но знам, че и най-скъпият бензин не е толкова скъп и най-високите общински такси не са толкова високи. Също не си спомням да съм чул и видял един протест на таксиджии пред офиса на компаниите им. Нито един. На жълтите павета – колкото щеш. За вдигане на цените и бръснене на крайния потребител – колкото щеш.
И за капак:
„За къде?“
„Центъра?“
„Ц!“
.
Ами другите „оплакващи се“ от бранша? Превозвачите. Заради тях стана – като се возим четирима-петима в кола, да се оглеждаме за проверка – дали няма да ни спрат да ни питат ние от споделеното пътуване ли сме, щото то е незаконно. Помните ли, опитаха се да го инкриминират, че и в затвор да се лежи за споделено пътуване. ЗА СПОДЕЛЕНО ПЪТУВАНЕ. Затвор!
Я ги вижте:
„307 фирми за международни превози се оказаха регистрирани на един адрес в Петрич. Това показва проверка на БТВ“.
„След запитване към Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" потвърдиха, че проблемът с т.нар. "фирми пощенски кутии" не е от вчера“.
„От браншовия съюз - Съюз на международните превозвачи подозират, че част от компаниите, главно собственост на чужденци, возят и печелят без да отговарят на законовите изисквания“.
Но досега и такситата, и превозвачите, бяха сред галениците на всяка власт.
А сега чети внимателно:
„Няколко часа по-късно с друга кола и в компанията на собственик на голяма фирма за автобусни превози Горанов отново се върнал, преминал през граничния пункт и напуснал страната към Сърбия“.
Това е извадено от новината, че бившият ти финансов министър Горанов е влязъл в „Калотина“ с кола, обявена за издирване. Не само че не е задържан за проверка, ами е пуснат да направи обратен завой и да си иде. Но по-късно се връща, в компанията на собственик на голяма фирма за автобусни превози, и минава.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ботев се върна на победния път след силно второ полувреме срещу Локо (София)
Арда уверено крачи към челните позиции след комфортен успех над Ботев (Враца)
Везенков и Фурние вдъхновиха Олимпиакос в голямото гръцко дерби
Генчев: Мачът е изключително важен за нас, за да си върнем поне малко от позагубеното самочувствие
Майкъла: Бихме ЦСКА 1948, но този отбор не е критерий! Левски само ще се снима с титлата
Ботев с изявление за Зингаревич, входира писмо до две институции
Водещи новини
Георг Георгиев към ПП-ДБ: Сега компромисът е на върха на копието и за него ще трябва да се преборите
08 ноември 202421:32
Ивайло Мирчев, ДБ: Бездействието на полицията пред Народния театър беше умишлено режисирано, същото беше в "Росенец" преди 4 години
08 ноември 202421:28
Бурни аплодисменти за Джон Малкович, залата е пълна
08 ноември 202420:11
"В културата няма място за политика, но в политиката има спешна нужда от култура"
08 ноември 202420:18
Кирил Петков: Хора, не можем да се будим в държава с купени избори и да гледаме подобни нахлувания в Народния театър!
08 ноември 202419:04
Атаката срещу Народния театър
08 ноември 202418:44
Доц. Киселова: Видя се кой от Радев и Пеевски е по-опасен
08 ноември 202419:03
Джон Малкович: Всички неща, които се казват за пиесата, нямат нищо общо със самата нея, а с българската тема за политическата власт
08 ноември 202419:39
TIME: Посланието на Путин за Украйна е: "Ако искате споразумение, ще пълзите за него на колене“
08 ноември 202419:58