-
23 февруари 2021 15:28
- 257
- 1
Преди дни в предаването "Хоризонт за вас" по БНР слушателят Петър Петров на 73 години е подал сигнал, че мобилен оператор е включил услуга, която не е поискана от него. Според него това е практика, която се прилага към възрастни хора, които нямат навика да четат и отговарят на есемеси. Петров твърди, че подобни съобщения за услуги е получавала и съпругата му, но синовете му, които са от друго поколение, не са безпокоени от оператора с подобни предложения. В предаването се обадиха и други слушатели с подобни оплаквания.
Системно от няколко години този оператор използва един трик - без да е договорено, включва някаква допълнителна платена услуга към вече подписания договор и със съобщение уведомява клиента, който в кратък срок трябва да пусне съобщение STOP, ако не е съгласен. В противен случай автоматично бива добавена платената услуга, посочва Петър Петров.
Описаният случай има характеристиките на непоискана услуга по смисъла на чл. 62 от Закона за защита на потребителите. В Комисията за регулиране на съобщенията са постъпвали сигнали на потребители, съдържащи оплаквания от различни непоискани електронни съобщителни услуги или услуги на информационното общество, които са препращани на Комисията за защита на потребителите по компетентност, отговарят юристите на този регулатор.
Игнат Арсенов, главен директор "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите, отговори: "Има жалби срещу мобилни оператори за активиране на непоискани услуги. Изискваме документи, за да проверим дали са непоискани. При повечето проверки се установява, че са включени в договора и той може да ги спре в последващ момент. Ако услугата не е поискана, клиентът няма причина да я заплаща".
Санкцията за мобилния оператор е от 1000 до 30 000 лева, а при повторно нарушение тя е 50 000 лева. По какъв начин законът защитава потребителите: "И потребителят има път за защита. Законът казва, че потребителят не е обвързан от договора, без искане от негова страна сключен за предоставяне на тези услуги. Потребителят не е задължен да плаща за тази услуга".
Потребителят е необходимо да пази договора си с оператора и документите за платената сметка. "Потребителят може да се свърже с оператора за корекция. Ако остане недоволен от отговора на оператора, потребителят може да се свърже с Комисията за защита на потребителите и да се направи проверка".
Дали това са услуги, предоставяни на възрастни хора и кой подава жалби? "Жалбите се подават от потребители от различни възрасти и от различни населени места. Жалби се подават срещу различни мобилни оператори".
И още един важен съвет към потребителите от Игнат Арсенов: "Потребителите да четат внимателно договорите".
Последвайте канала на
Свързани новини
Внимание! Нова ало измама атакува абонати на мобилни оператори
13 август 201808:48
Установени са извършителите на серия взломни кражби от базови станции на мобилни оператори
14 март 201819:03
КЗП с важна информация за договорите с мобилни оператори
12 май 201712:45
Мобилни оператори все още начисляват ДДС върху дарителските SMS-и
21 октомври 201220:16
Бум на жалби заради нелоялните мобилни оператори
16 март 201207:50
Масово не се изпълнявали заповедите за премахване на базови станции на мобилни оператори
16 февруари 201214:40
Фантастично! Алберт Попов триумфира в слалома в Мадона ди Кампильо
Григор Димитров научи жребия си за Australian Open
Коялипу мина медицинските прегледи, трансферът е готов всеки момент
Барса сломи Атлетик и е на финал, но и ВАР помогна
Тотнъм нанесе едва втората загуба на Ливърпул от началото на сезона
Ужасяващ епизод с Бентанкур в първите минути на Тотнъм - Ливърпул
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
НА ЖИВО: Главчев в НС за старостилната църква: Българската православна църква е една и неделима
09 януари 202510:26
Петър Ганев: Реалистичен сценарий е от 1 януари догодина да плащаме в евро
09 януари 202508:33
Доц. Петър Чолаков: Ако вместо ДБ в преговорите участва АПС - каква легитимност ще има този кабинет?
09 януари 202508:35
Министър Тодоров: Премиерът Главчев назначи и двамата ми зам.-министри
09 януари 202508:26
Нови изборни промени: Сканиращи устройства, преброителни центрове и още
09 януари 202507:33
Майката на пребиваните деца от Монтана: Баща им ме заплашваше и тормозеше, пиеше постоянно
09 януари 202507:19
В МВР не виждат проблем, че синът на министър Илков работи във ведомството
09 януари 202507:48
Българка разказа за огнения ад в Лос Анджелис
09 януари 202508:11
Жестокост към диви животни в Трън: Разменят се обвинения за убита бременна сърна
09 януари 202507:35
2021.04.10 | 03:58