Искат при първо нарушение да пращат шофьорите пак на изпит

  • 09 април 2012 11:33

  • 5708
  • 26
Искат при първо нарушение да пращат шофьорите пак на изпит
©

Промяна в обучението и изпитите на водачите на моторни превозни средства (МПС) искат от Българския автомобилен съюз.
Те предлагат при първо нарушение на пътя водачът задължително да се яви на проверочен изпит и въз основа на знанията да се прецени дали ще ползва отстъпка или ще заплати цялата цена на курса. При второто нарушение да се плати целия курс, а при трето нарушение да се отнеме книжката и пак да има изпит.


Според автомобилния съюз ако не се знае закона всеки на пътя са опасни - на първо място е Закона за движението по пътищата.

Възстановяването на точки също е проблем. От Българския автомобилен съюз са на мнение, че сега те се получават за присъствие. Има варианти този изпит да се проведе в електронен вид. „Как ще излезете на пътя, ако не знаете закона и правилата. Трябва да се върнем към обучението. Като пораснем не ставаме безсмъртни“, казаха от автомобилния съюз.

Важен фактор се оказва и взимането на категории. Оказва се, че 35 от въпросите са само по Закона за движение по пътищата. Ако искаш по висока категория въпросите стават пропорционални, а това не не е редно. „Тук зее една голяма дупка. Когато даваме по високи права трябва да има и знания. Тези въпроси трябва да са само върху Закона за движение по пътищата“.

От съюза смятат, че сега системата не дава възможност теста да се назубри, което е добър механизъм за реална оценка на знанията. След въвеждането на новата система успеваемостта е спаднала с между 20 и 40%. „Това говори за недостатъчно пълно обучение на курсистите. Тези 40 часа не стигат. Тези знания трябва да бъдат усвоени и не могат да дойдат сами“, смятат от автомобилния съюз.

От Българския автомобилен съюз искат в закона да се създаде и параграф 11 „б“, който да дава възможност 50% от парите от глоби да се изразходват от фирмите. „Ние нямаме полигони и тренажори. Имаме 800 учебни центрове, но дори и да се съберат няма да могат да изградят и един полигон. Парите, които постъпват от глоби трябва да отиват за обучение, контрол и превенция. Нужно е малко политическа воля, за да можем през следващите 10 години да се събираме, за да отчитаме, че жертвите по пътя намаляват“, смятат от автомобилния съюз.

Последвайте канала на

5708 26

Свързани новини

Коментари 26

Добави коментар

2012.04.10 | 02:34

26
Никой не е застрахован от катастрофа,може да си най-изрядния шофьор,но някой да те блъсне защото не е спрял на стоп-а примерно и по тази логика какво излиза... трябва постоянно очите ни да са на четири ,дори на път с предимство да "пропускаме" разни малоумници ,лично на мене в последните два дни ми се случва постоянно ,на косъм се разминаваме от сблъсък и какво?! Едно,че това е супер стрес,второ че ми се отщява да карам изобщо и затова ли съм карала курс,струващ сума пари ?!
Веселяка

2012.04.10 | 00:23

25
То в Северна Корея правилата и законите са по либерални отколкото в България . Дано някой се сети и да ги накове тия пенсии от автомобилният съюз ( повечето са бивши състезатели от времето на Форд модел Т и със измислени инженерни дипломи от ЦК на БКП и Школата във Симеоново или от Школата на КГБ някъде във братският Съветски Съюз ).
Гражданчето

2012.04.10 | 00:23

24
Аз искам да стане като зимата 1996/1997 когато групичката от депутати които отчитаха дейност като ходеха единствено на работа в Парламента трепереха докато тълпата обикаляше отвън и се чудеше как да им засвидетелства народната любов тогава само ще се стреснат предният път свърши работа ( всички други нации редовно им показват на политиците си колко много ги обичат и ценят ) само ние не го правим и те ( политиците и безбройните чиновници на щатна или нещатна бройка в безбройните агенции и комисии си просят ежедневно си просят нашето внимание и симпатии ) .

2012.04.09 | 20:16

19
az sum instruktor i spored men 6ofiorskata knijka trqbva da ima srok ne pove4e ot 1 mesec i sled kato izte4e otnovo na kurs, a kursovete trqbva da stanat pone 1000 lv.
а

2012.04.09 | 22:09

23
Малко се пооля сякаш.
batman

2012.04.09 | 20:20

22
Аз предлагам при сметка за ток по-малка от 500 лв да се плаща повторно,същото да се въведе за парно и вода,а при зареждане на бензин по-малко от 100 литра да се плаща за още 100 и мисля ,че така може да се наядат най-накрая :)
морихей

2012.04.09 | 20:20

21
може за всяко нарушение да ни режат я ръка я крак,или да ни вадят око или бъбрек,ЩОМ ВЕДНЪЖ СЪМ ВЗЕЛ КНИЖКА ЗНАЧИ ЧЕ СЪМ НАЯСНО С ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА,и не може за всяка глупост да ме пращат да пълня джоба на разни гладни инструктори
fen 1

2012.04.09 | 20:20

20
Да си ебат майката!
Людмил

2012.04.09 | 19:21

18
кой за каквото и да говори - винаги става дума за ПАРИ
......

2012.04.09 | 19:19

17
Аз предлагам при катастрофа с жертви, този който е причинил катастрофата да се потърси от коя школа е взел книжката и тази школа да мине наново лицензирането си пред държавата при второ нарушение същата процедура + 100 000 лева глоба. При трети случай да и се отнеме лиценза за постоянно.
sdfs

2012.04.09 | 17:48

1
aha i az ako imam ebati profesionalata shkola nqkoi pi4 super dobur shofior davam mu knijka napiva se kato prase bluska nqkoi i moita shkola vinovna :d malko nevari rabotata
...

2012.04.09 | 18:10

16
аз предлагам при всяко едно нарушение да ни взимат книжката и да се явяваме на повторен изпит като си плащаме изцяло курса наново ... бах маму това къде го има ве?!Това е прекалено някой от нещата са добри това за категориите и за тестовете ,че не могат да се назубрят това е хубаво спор няма ..ама за другото бах маму!То това ми напомня като за паркирането в София например..то даже няма нужда от коментар..всичко друго дигат глоби,санкции само сини зони а парите къде са за паркинги безплатни ...за подземни паркинги кво да говорим даже

Добави коментар

Водещи новини