Димитър Маргаритов: Новите правомощия на КЗП са навременни и необходими

  • 31 януари 2020 12:00

  • 237
  • 0
Димитър Маргаритов: Новите правомощия на КЗП са навременни и необходими
© Novini.bg (архив)

В динамиката на трансграничната онлайн търговия новите правомощия на Комисията за защита на потребителите при борбата с нарушенията в дигитална среда са необходима и навременна мярка. Това каза председателят Димитър Маргаритов по БТВ.

Оптимизира се комуникацията между националните органи за защита на потребителите в държавите-членки. КЗП ще има правомощия да разпорежда при определени обстоятелства ограничаване на трафика до сайтове или премахване на домейни, обясни Маргаритов.

КЗП: Внимавайте с рекламите за продукти за отслабване!

Създава се нова система за обмен на информация между държавите-членки за установяване на нарушения и нелоялни практики и оттам вече – за предприемане на последващи мерки по забрана на тези практики и санкционирането на нарушителите. А, ако не си вземат бележка, премахване на сайта с цел максимална защита на потребителите и това да не бъде допуснато те да се полъгват по подобни анонси, добави той.

Санкции са предвидени също за хостинг компаниите, които не ограничат достъпа до онлайн интерфейс, както и за регистраторите на домейни, които не заличат адреса на отговорния за нарушението търговец при искане от страна на КЗП. Те са в размер на от 1000 до 5000 лв.

Димитър Маргаритов каза още, че с влизането в сила на новите правила вече ще може да бъде ограничаван достъпът до електронно съдържание с търговски характер не само когато има предположение за престъпление, а и когато има по-малки, но съществени нарушения на потребителските права, като например фалшиви цени или промоции.

Към момента КЗП и ГД БОП си сътрудничат, когато са необходими повече усилия за установяването на даден търговец с цел да му бъде ангажирана отговорността. Липсата на информация за търговеца и трудността за осъществяване на връзка с него не означава, че той не може да бъде открит, посочи Маргаритов. Има случаи, в които това е изключително труден процес и в него ние бихме могли да разчитаме на колегите от ГД БОП, които често ни оказват съдействие, каза Маргаритов. През миналата година КЗП е изпратила до органа за борба с организираната престъпност 13 писма за електронни търговци, които предлагат в Интернет фалшиви стоки и дефектни продукти.

КЗП: Важно е потребителите да реагират на всеки проблем при празничните покупки

Сред най-често констатираните и санкционирани от КЗП нарушения на онлайн търговци през 2019 година са отсъствие на данни за търговеца, недоставена стока или забавена пратка, липса на информация за правото на отказ в 14-дневния срок, препятстване правото на отказ, невъзстановяване на парите и липса на напомняне за наличието на законова гаранция. За тях са съставени 87 акта.

Последвайте канала на

Novini.bg
237 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини