Вотът на недоверие като пазарлък в Ганковото кафене

Защо у нас през последните три десетилетия всички, а те са десетки вотове на недоверие, са ялови и не водят нито до смяна на правителство, нито до полезни и ефективни политики и практики? Този въпрос терзае драгите данъкоплатци, чиито пари и време някои напористи народни избраници пилеят безотговорно.

В най-новата ни история инструментът на парламентарната демокрация – вот на недоверие никога не е бил успешен досега. Обикновено се ползва за пазарлъци и политиканстване, подобни онези в Ганковото кафене от „Под игото” на Иван Вазов. Националистите от Атака днес нагледно показаха в пленарна зала за какво иде реч като в прав текст от парламентарната трибуна обещаха, че щели да решат как да гласуват идната седмица след като властта им отговори на серия от въпроси, всичките свързани с Русия!? Нерде водна криза, нерде „Восточний въпрос”, както вероятно би рекъл някой народен поет.

Драгомир Стойнев: Кризата с водата, въздуха и боклука е резултат от управлението на ГЕРБ

Четвъртият вот на недоверие към кабинета „Борисов”3, иницииран от БСП и охотно подкрепен от присъдружното им ДПС, е заради водната криза в Перник и въобще проблемите в този сектор. А те, както знаем, са много и са все от огромна важност за нас, потребителите. По-разумно обаче щеше да бъде, ако опозицията беше вметнала някъде в 40-те страници критики по темата и някое и друго рационално свое предложение за изход от създадената ситуация.

Александър Ненков: От БСП искат да разрешат една криза със създаването на по-голяма

Рационални и работещи решения обаче нито БСП, нито ДПС имат. Нямат никаква идея как да спасят от сушата и безводието засегнатите ни сънародници, ама пък с охота само критикуват и намират кусури, което автоматично ги превръща в досадници. Такива всички познаваме и в личния, и в обществения ни живот. Особено благоприятна среда за тях са социалните мрежи, които бъкат от мрачни критикари, тръгнали на бой невъоръжени, както се казва. Те обичайно наминават някъде само да се изпюят по някоя тема и мигом си заминават...

Несъществени са аргументите на опозицията, че видите ли на тях се дължали честите рокади във властта и подмяната на министри. Хубаво, ама това точно кой системен проблем реши? В здравеопазването за 30 години бяха подменени близо 35-ма министри, но от това системата не стана по-здрава, а още по-болна и кекава.

Различни замервания на социологически агенции показват, че през годините над 50 на сто от гласуващите българи одобряват вота на недоверие като способ. За съжаление обаче политиците, които те са излъчили във властта не успяват да употребят правилно този демократичен инструмент.

Докато примерно в съседна Румъния от 2009-та година насам три правителства бяха сменени след успешни вотове, у нас те имат само пожелателен характер. Най-фрапиращ и показателен пример за стихийната природа на тези прояви, е правителството на Любен Беров. Само за 2 години от 1992 г. до 1994 г.. СДС му спретнаха 6 вота на недоверие, но коалиционният кабинет тогава оцеляваше след всички тях...

Какво точно ще се случи в сряда идната седмица и дали за пореден път вотът срещу кабинета на Борисов ще мине като водевил, ще видим при гласуването му. То зависи от пазарлъците във вечно актуалното Ганково кафене.  

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли да се въведе задължителна предучилищна подготовка за 4-годишните?

Трябва ли да се въведе задължителна предучилищна подготовка за 4-годишните?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.