Кметът на Пловдив Здравко Димитров развърза възела с транспорта в града

  • 15 януари 2020 15:55

  • 1066
  • 0
Кметът на Пловдив Здравко Димитров развърза възела с транспорта в града
©

До две седмици технически специалисти от „Индра Системас“ ще направят одит и ще представят предложения за решаване на кризата с модернизацията на транспорта в Пловдив. Това стана ясно на пресконференция на екипа на кмета Здравко ДимитровЗдравко ДимитровЗдравко Димитров Димитров е български политик, Областен управител на област Пловдив. Роден е на, в която участваха и зам.-кмета по транспорта Тодор Чонов и Борислав Кръстев, който е подписал протоколите за „успешно“ въвеждане на новата система, по време на управлението на Иван Тотев.

На среща по-рано днес, от ръководството на испанската фирма изпълнител на проекта за 20 милиона лева за първи път са научили за редица проблеми и неизправности по уж отлично изпълнения от тях транспортен проект. Според кмета Димитров, основният пропуск досега е била слабата комуникация между българските представители на фирмата и техните колеги в Испания. С установените днес директни контакти, се разкрива бърза писта за комуникация и тя ще бъде интензивна и на адекватно ниво. Оказва се, че в мандата на Иван Тотев са премълчавани големите дефекти по софтуера и инсталираните устройства, което се отрази в абсурдно четиригодишно забавяне и пълен хаос с функционирането на електронните съоръжения. Изпращани са имейли, на които с месеци не е даван отговор, нещо, което повече няма да бъде допускано.

Здравко Димитров представи екипа си

От участниците в срещата днес, Оскар Сорон – шеф на транспортните проекти в Европа, Даниел Таксон – проект мениджър и Раул Лопез – контакт мениджър, новият екип на общината е поискал, на място да бъде изпратен високо квалифициран технически екип. Зам.-кметът Чонов заяви, че е „направен добър анализ от общината. Досега само са търсени виновни, кой и какво трябва да свърши, но е била размита отговорността, а проблемите са комплексни“. На лице са тежки технически несвързаности и проблеми, които трябва да се установят. По договор, фирмата е трябвало да реагира на проблемите до 2 часа или при по-сложни проблеми – до дни. Това почти никога не се е случвало. Като пример, на 15 декември са извършени проверки на всички автомати за електронни билети и карти по спирките, от проверените, 41 не са работели. На 20-ти декември от общината са изпратили официално писмо с констативен протокол. Близо месец все още няма отговор. Тази сутрин са проверени същите автомати, оказва се, че само два са проработили. От общината са категорични, че не могат да допуснат, 1 месец пловдивчани да нямат възможност, да си закупят билети или карти. Автоматите по същество са чудесни, но вече четири години няма възможност да се ползват. Всяко едно устройство, което е коректно поставено и работи, подава информация към контролния център и там се събира база данни. Цялата тази информация може да бъде обработена, но ако устройствата работят правилно.

На предстоящата среща с техническите експерти на „Индра Системас“, ще се набележи стратегия и работна карта по проблемите и график за отстраняването им. Испанците са заявили положително отношение и желание да реагират веднага, въпреки че голяма част от проблемите са съвсем нови за тях. Голямата им мотивация е, да запазят и без това уязвимия си международен имидж. Затова екипът, който ще дойде, ще проучи ситуацията на място. Към техническия екип ще има и служители, които ще обучат още веднъж служителите от организация и контрол на транспорта в Пловдив, за да вършат работата качествено. Кметът смята, че трябва да се увеличат и заплатите на тези служители, защото няма как с настоящите възнаграждения те да се представят като супер IT специалисти. Целта на увеличените заплати е, да се повиши административния капацитет.

Здравко Димитров: Метла в администрацията няма да има

В срока на гаранцията, която е по договор до 16 декември 2020 година, фирмата е длъжна да изпълни всички ангажименти по системата. Уведомени са  и компетентните държавни органи за установените нередности, а юристите на общината са готови и за най-тежкия вариант, но като цяло договорът е разписан в полза на общината и ще се работи за това модернизацията да бъде осъществена.

Борислав Кръстев заяви, че съвсем регламентирано си е подписал протоколите за успешно изпълнения проект. „Аз стоя зад всяко свое действие. Готов съм да поема съответната отговорност“, каза смело той, въпреки че беше засипан с въпроси, на които не можа да даде рационално обяснение.

Припомняме, че по време на своето управление, бившият кмет на Пловдив Иван Тотев избра за главен изпълнител и получател на крупната сума обвинената в корупция по цял свят испанска фирма Индра Системас. От своя страна, компанията назначи подизпълнител, понастоящем фирма Омега Сървисиз, която днес е във фалит, а през срока на изпълнение на поръчката така и не отговори на изискванията на общината. Парадоксално, Борислав Кръстев е подписал протоколите за констатиране на успешно внедряване на електронната система, но поради незнание или умишлено е въвел в заблуда и Министерството на регионалното развитие и благоустройството, откъдето по програма са платени средствата за реформата. Така, близо 20 милиона лева потънаха в една нереализирана мечта – Пловдив да заприлича наистина на Европейски град.

 

Последвайте канала на

Novini.bg
1066 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини