-
29 ноември 2019 12:37
- 2464
- 0
В последно време тревожно зачестиха случаите на убийства, агресия и насилие в БДЖ. След убийството на 50-годишния Ангел Цветанов, баща на наш колега, във влака край Вакарел м.г., преди дни жестоко бе наръгана с нож 20-годишна жена в трена от Пловдив за Варна край Стара Загора. Има още много подобни случаи в годините назад. Защо обаче тези варварщини се случват в обществен транспорт, къде е охраната на БДЖ и как може да се реши този животоопасен проблем? Потърсих отговори от Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ.
След закриването на специализираната транспортна полиция, която обслужваше влаковете и гарите, случаите на насилие в този транспорт рязко се увеличиха. Преди това звено на жандармерията се грижеше за реда в транспорта и дори, ако щете, имаше превантивна сила.
Закриването й оказа негативно влияние както върху пътниците, така и върху персонала във влаковете. Освен, че разни агресори бият и убиват пасажери, има и немалко случаи на нападения върху кондуктори, началник-влаковете и машинистите. Всичко това е доста обезпокояващо, липсата на респект и конрол, бият тревожно камбаната.
Агресията в обществото ни в цялост расте лавинообразно, нападенията във влаковете не са изолиран случай. Липсата на респект у повечето българи към реда и правилата, е пословична. Едно е във влаковете да има униформени служители на сигурността, а съвсем друго е да се назначават външни фирми за тази работа, защото тях пък българите хептен не ги почитат и не се съобразяват.
Много отдавна, ние от синдиката, сме поставили тези тревожни проблеми пред ръководствата на БДЖ. Разговорите ни приключваха винаги с обещания да се вземат мерки, да се назначат полицаи, но досега не мога да кажа, че има някакъв напредък в това отношение.
Разбирам, че има кадрови проблем, недостиг на служители по сигурността, но пък трябва да е ясно, че поне за нощните влакове трябва да се вземат незабавни мерки, защото става въпрос за живота на пътниците. В отчет на съвета на директорите е споменато, че около 70-80 са потенциално опасните композиции. На следващата ни среща с ръководството отново ще поставим този проблем. Пределно ясно е, че несигурността в този превоз влияе пряко и негативно върху пътническия поток – все повече хора се отказват да ползват железницата точно заради това.
Навсякъде по света влаковият транспорт е предпочитан като най-сигурен и удобен, но у нас от години не е така. Защото за мое огромно съжаление у нас няма никаква държавна политика за дългосрочно развитие на БДЖ. Такива се правят за други видове транспорт, а при нас не се знае до месец – два какво ще стане. Напускат машинисти и отиват на работа в метрото. Няма какво да се направи при това положение – БДЖ е оставена на самотек – ей така, колкото да не умре, сама да се справя с проблемите си. Железниците са приоритет на държавните управления във всички европейски страни, но при нас вече трето десетилетие липсва национална стратегия затова.
Резултатите са ясни – контингентът, който ползва железницата, е сведен до минимум и всеки, който може да пътува с друг превоз, го прави. Разбирам хората, защото услугата, която се предлага от БДЖ е под всякаква критика.
Нужно е ръководството да си направи обстоен анализ за всичко в БДЖ, да се срещне с управлението на МВР и съвместно да решат какво може спешно да се направи за сигурността на пътниците. Ако не е възможно за всеки влак да се осигури полиция, то има други конкретни мерки, които могат да се вземат веднага. Примерно да се вкарат още аварийни телефони за спешни случаи, а не да се звъни само през 112. Важно е да се направят по-добри контакти и по-ефективно партньорство с вътрешното министерство.
Последвайте канала на
Свързани новини
Арсенал хвърли незабравим бой на Челси
Ювентус страда на "Олимпико", но успя да се добере до финала за Купата на Италия
Левски срази ЦСКА във финал №2 и е на победа от титлата
Козирката на стадион "Българска армия" вече е в историята
Съдия №1 на България свири дербито между ЦСКА - София и Левски
Спартак зарадва "Балканстрой" с победа над лидера, който беше без две от звездите си
Водещи новини
Асен Василев: Фалитът на държавата отново се отложи!
23 април 202420:42
Журналист за "Турски поток": Поръчители и изпълнители са се събрали в пълно нарушение на ЗОП
23 април 202420:05
Елена Йончева: Делян Пеевски ми се обади лично
23 април 202421:46
Водещите новини! Главчев вече е и министър на външните работи. Проф. Кантарджиев: Вече сме в епидемична обстановка заради коклюша (и още…)
23 април 202418:58
Софийският градски съд постанови мярка „задържане под стража“ на Марин Димитров
23 април 202421:20
Проф. Христова: Има опасност от епидемия от коклюш, за неваксинирани болестта протича изключително тежко
23 април 202420:12
Серия от верижни катастрофи на АМ „Тракия“
23 април 202419:45
Иран заплаши да унищожи Израел, ако предприеме атака по негова територия
23 април 202421:03
Уникален природен феномен наблюдаваха в Гърция
23 април 202421:33