-
29 ноември 2019 12:37
- 2487
- 0
В последно време тревожно зачестиха случаите на убийства, агресия и насилие в БДЖ. След убийството на 50-годишния Ангел Цветанов, баща на наш колега, във влака край Вакарел м.г., преди дни жестоко бе наръгана с нож 20-годишна жена в трена от Пловдив за Варна край Стара Загора. Има още много подобни случаи в годините назад. Защо обаче тези варварщини се случват в обществен транспорт, къде е охраната на БДЖ и как може да се реши този животоопасен проблем? Потърсих отговори от Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ.
След закриването на специализираната транспортна полиция, която обслужваше влаковете и гарите, случаите на насилие в този транспорт рязко се увеличиха. Преди това звено на жандармерията се грижеше за реда в транспорта и дори, ако щете, имаше превантивна сила.
Закриването й оказа негативно влияние както върху пътниците, така и върху персонала във влаковете. Освен, че разни агресори бият и убиват пасажери, има и немалко случаи на нападения върху кондуктори, началник-влаковете и машинистите. Всичко това е доста обезпокояващо, липсата на респект и конрол, бият тревожно камбаната.
Агресията в обществото ни в цялост расте лавинообразно, нападенията във влаковете не са изолиран случай. Липсата на респект у повечето българи към реда и правилата, е пословична. Едно е във влаковете да има униформени служители на сигурността, а съвсем друго е да се назначават външни фирми за тази работа, защото тях пък българите хептен не ги почитат и не се съобразяват.
Много отдавна, ние от синдиката, сме поставили тези тревожни проблеми пред ръководствата на БДЖ. Разговорите ни приключваха винаги с обещания да се вземат мерки, да се назначат полицаи, но досега не мога да кажа, че има някакъв напредък в това отношение.
Разбирам, че има кадрови проблем, недостиг на служители по сигурността, но пък трябва да е ясно, че поне за нощните влакове трябва да се вземат незабавни мерки, защото става въпрос за живота на пътниците. В отчет на съвета на директорите е споменато, че около 70-80 са потенциално опасните композиции. На следващата ни среща с ръководството отново ще поставим този проблем. Пределно ясно е, че несигурността в този превоз влияе пряко и негативно върху пътническия поток – все повече хора се отказват да ползват железницата точно заради това.
Навсякъде по света влаковият транспорт е предпочитан като най-сигурен и удобен, но у нас от години не е така. Защото за мое огромно съжаление у нас няма никаква държавна политика за дългосрочно развитие на БДЖ. Такива се правят за други видове транспорт, а при нас не се знае до месец – два какво ще стане. Напускат машинисти и отиват на работа в метрото. Няма какво да се направи при това положение – БДЖ е оставена на самотек – ей така, колкото да не умре, сама да се справя с проблемите си. Железниците са приоритет на държавните управления във всички европейски страни, но при нас вече трето десетилетие липсва национална стратегия затова.
Резултатите са ясни – контингентът, който ползва железницата, е сведен до минимум и всеки, който може да пътува с друг превоз, го прави. Разбирам хората, защото услугата, която се предлага от БДЖ е под всякаква критика.
Нужно е ръководството да си направи обстоен анализ за всичко в БДЖ, да се срещне с управлението на МВР и съвместно да решат какво може спешно да се направи за сигурността на пътниците. Ако не е възможно за всеки влак да се осигури полиция, то има други конкретни мерки, които могат да се вземат веднага. Примерно да се вкарат още аварийни телефони за спешни случаи, а не да се звъни само през 112. Важно е да се направят по-добри контакти и по-ефективно партньорство с вътрешното министерство.
Последвайте канала на
Свързани новини
Резерва спаси ЦСКА - София от поражение в 92-ата минута, Локо (Пд) без победа 11-ти мач
Томаш заплаши част от футболистите и отсече: Разочарованието е огромно, срам ме е
Спартак (Варна) изкова ценни три точки от визитата в Коматево
Обрат за три минути върна Ливърпул на върха
Борнемут нанесе първо поражение на Ман Сити и ги свали от върха
Тонислав Йорданов разплака Локо (София) в "Надежда", а Арда продължи победния си ход
Водещи новини
ПП: Вчера изпращаме декларация за изолиране на Пеевски от управлението и империята веднага реши да отвърне на удара
02 ноември 202418:02
Плевнелиев с остра атака по ПП: Левите популисти Киро и Асен да се смирят
02 ноември 202418:40
Атанас Славов: Има основания за частично касиране на изборите
02 ноември 202418:16
Волгин: Партиите, искащи кордон около Пеевски, първо да подкрепят българския лев и ТЕЦ-овете
02 ноември 202419:39
Поемно лице по случая с убийството на актрисата Виолета Донева: Ивет Стайкова е чистила след убийството на баба си
02 ноември 202421:04
Пореден вандалски акт в Горна Оряховица: Простреляха светлоотразителна фигура на пешеходна пътека
02 ноември 202420:56
Потопът на века: Българи разказват за наводненията във Валенсия
02 ноември 202420:24
Спасиха жена, прекарала три дни заклещена в автомобила си при наводненията в Испания
02 ноември 202421:12
Полицията в Гърция издирва българин, заподозрян за убийство
02 ноември 202418:05