353 бронирани коли фучат по пътищата в страната

Едва 353 са пътните превозни средства с обозначението с SB – бронирано МПС в кода на каросерията от общо близо 3 милиона регистрирани леки и специални автомобили. Това обаче не включва обикновените автомобили, които са преминали през модификации, осигуряваща сигурността на шофьора и пътниците.

Макар да не е трудно да се намери подобна услуга за защита на автомобила, тя е рядко търсена, споделят експерти. Най-често те се използват от публични личности – дипломати, артисти или бизнесмени, както и от шофьори, пренасящи ценни стоки или големи суми пари.

Голяма част от специалните превозни средства са с високи нива на защита – автомобилите на Държавна агенция „Национална сигурност“, Народното събрание, Националната служба за охрана, както и на Главна дирекция „Охрана“.

Дългогодишният автомонтьор Христо Василев споделя пред „Монитор“, че сред най-търсените нива за защита са от първа до десета, които са подходящи за градски условия. От 1 до 5 издържа на нападение или стрелба, от 5 до 9 предпазва от 9-милиметрово оръжие, а 10 предпазва и от стрелба със снайпер, като за тази цел се увеличава многократно дебелината на стъклата и те достигат до 28 мм. От 10-о до 14-о ниво на защита представлява военна бронировка и при нея модификациите са видими. Според специалиста няма кола, която да не може да бъде бронирана, стига тя да има мощен двигател.

При монтирането на защитата се сменя и окачването на автомобила, както и амортисьорите и спирачките, тъй като той става двойно по-тежък. Въпреки сигурността, която бронираният автомобил осигурява, той не е удобство, към което прибягва всеки. Оказва се, че това е доста скъпо удоволствие.

Справка в сайт за нови и употребявани автомобили показва, че бронирана машина от 1997 г. се предлага на цена от 25 000 лв. Новите защитени коли пък могат да надхвърлят 800 хил. лева. За различните модификации, предлагани от сервизите, не се посочва конкретна цена.

Специалистите твърдят, че има прекалено много фактори, от които зависи крайната сума, която клиентът трябва да заплати. За бронирането има значение моделът на автомобила, неговите параметри и материалите, които се използват при изработването на защитата. Те са категорични обаче, че не всеки може да си позволи подобна услуга.

Български фирми предлагат бронирани возила под наем за тези, които искат да са защитени при конкретни поводи. Въпреки това техни служители обясняват, че хората рядко прибягват към наемане на подобен автомобил поради високите нива на защита, които притежават, а по-скоро се изкушават от луксозния им външен вид. Цените им достигат до 135 €/час и са предпочитани при поводи като балове и сватби, споделя служител на фирма за коли под наем.

Коментари

  1. 2019.11.07 | 09:47

    Аз миналия месец си бронирах Клиото!

  2. 2019.11.07 | 08:21

    Срещу РПГ все още няма измислена защита за леки автомобили , така че , всичко е хвърлени на вятъра пари .

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли решението на президента да не подпише указа за назначаване на нов главен прокурор?

Одобрявате ли решението на президента да не подпише указа за назначаване на нов главен прокурор?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.