Защо в България хората продължават да плащат с живота си?

“Когато има война, цялото общество е наясно, че може да няма днес с какво да нахрани семейството си. Но в България не водим война, това е една сравнително спокойна държава и въпреки всичко 1 на 10 души става жертва на ПТП”, заяви в интервю за Novini.bg Диана Русинова от Института за пътна безопасност.

“Защо? Защото последните 30 години ние имам е изключително много пропуски не само като общество, но и като държава в пътната си безопасност”, обясни тя. “Проблемът продължава да е актуален, въпреки статистическите проблеми”, добави тя. “За тези години се е доказало, че с всичките мерки, акции, глоби, продължаваме да имаме изключително много жертви на ПТП”, каза Русинова и обясни, че всичко може да се промени с изцяло нов подход и с нова философия. По думите ѝ например вече проектирането на кръстовища не е ефикасно, защото се наблюдават много катастрофи в зони на кръстовища. Русинова коментира и какви са най – честите грешки на водачите. “Преди известно време ме попитаха защо в България водачите карат така и аз отговорих: Защото могат. Но не само водачите са виновни за ПТП”, заяви тя и обясни, че състоянието на пътищата също е причина за катастрофи. Тя информира, че в пътната маркировка на много места в страната е проверена и след местния вот ще бъдат предоставени данните на премиера. “Държавата харчи изключително много за пътна маркировка”, каза Русинова. Проверките иначе, поясни експертът, са направени на магистрала и на всякакъв клас пътища, като в най – окаяно състояние са третокласните пътни артерии.

Диана Русинова от Института за пътна безопасност коментира и движението на граждани с тротинетки. “Една държава търябва да инвестира в алтернативния транспорт и един град трябва да инвестира в това, но трябва да се помисли първо за градския транспорт”, каза тя и поясни, че ако всичко е наред, тя лично няма да се качи на колата си, защото знае колко струва 1 км с градски транспорт и колко е 1 км с кола. “Когато нямам алтернатива, аз не мога да зарежа автомобила си”, каза Русинова.

Научиха ли се родителите да качват децата си в детски столчета или все още ги държат в скута си и разбраха ли, че няма нито един безсмъртен, може да видите във видеото  ТУК.

Коментари

  1. 2019.11.02 | 19:38

    “Институът за пътна безопасност” е независима неправителствена организация, която се самофинансира, не получава субсидии от държавата и работи сами с доброволци. ИПБ не е държавна структура.

  2. 2019.10.23 | 11:14

    В България карат така , защото ги обучават САМО 1 месец !!!???? Така шофьор не се става !!! Хубаво е да им говорят и за отговорността на пътя, за последствията от алкохол, дрога и висока скорост, които съсипват живота ти ! Затвор за купена книжка и за загинал по твоя вина в катастрофа....има много начини да се въздейства на джигити ,но не било "демократично" и продължават жертвите по пътищата всеки ден....ЗАЩО ????

  3. 2019.10.23 | 10:16

    И какво точно прави института за пътна безопазстнот ми е много интересно госпожа?
    Взимат се едни заплати, ефективност никаква!
    Докато няма контрол винаги ще е така.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли наложеното вето от страна на България за членството на Северна Македония в ЕС?

Одобрявате ли наложеното вето от страна на България за членството на Северна Македония в ЕС?

Избрано от Интернет