Човешка грешка е най-вероятната причина за челния сблъсък на пътя София – Варна

Внезапна загуба на управлението и навлизане в насрещното платно е причина за жестоката катастрофа, която взе 5 жертви на пътя София – Варна. Софиянец с джип се вряза челно в лек автомобил. Въпреки че шофьорът, съпругата му и двете им деца са били обезопасени с колани и столчета, загинали на място.

Жертвите на войната на пътя от началото на годината до днес вече са 500 души и са с 14 души повече в сравнение със същия период на миналата година.

Според Пътна полиция основната причина за тях продължава да е превишена скорост. Според експертите – подценяване на шофьорската професия и прекомерна употреба на мобилен телефон зад волана.

Разследването за тежката катастрофа с пет жертви е в ход и по данни на свидетели е ясно кой от двамата водачи я е причинил, предава Нова Телевизия.

„Този автомобил, който се движи от Варна за София, навлиза в лентата за насрещно движение. По незнайни за нас причини рязко променя посоката си на движение и удря челно автомобила, който идва от град София”, заяви Иван Стефанов от Пътна полиция.

От полицията не смятат, че пътните условия имат общо с челния удар.  „Като цяло тази отсечка не се характеризира с концентрация на ПТП, въпреки това по нея се работи периодично и за превишаване на скоростта с техническо средство”, коментира Борислав Борисов, началник на полицията в Омуртаг.

Според статистиката, 96% от инцидентите са предизвикани от грешка на водача. Затова от КАТ дават съвети. „Трябва да се кара внимателно, да се спазват всички знаци, да се спазват маркировките на пътя”, каза Иван Стефанов.

Мнението на пътните експерти е по-различно. „Доскоро основната причина за катастрофите беше превишената скорост. Сега, към днешна дата, се оказва, че телефонът е изместил това първо място на високата скорост и води в класацията”, посочи автомобилният състезател Димитър Илиев.

Автоинструктори напомнят, че има и други фактори освен шофьора, които водят до фатални сблъсъци. И ни връщат още в периода на обучението. „Грешките в листовките са някъде около 50 или 100, като има и много заблуждаващи въпроси”, каза  автомобилният инструктор Иван Пенчев.

Дават и примери. „Въпрос от листовките: „Кога е разрешено изпреварването при намалена видимост под 50 метра?” Те тълкуват, че при намалена видимост под 50 метра имаме право да изпреварваме”, каза Иван Пенчев.

От близо година се очаква да се въведат нови листовки без грешки за кандидат-шофьорите. Очаква се от 2017 г. да се приемат и три нови закона след разделянето на Закона за движение по пътищата. Те обаче са на фаза обществено обсъждане от месеци.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли да бъдат касирани изборите в София?

Трябва ли да бъдат касирани изборите в София?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.