Доц. Стойчо Стойчев: „Продуктът” на Слави е безидеен и банален, израз на комплексарщина

Интервю с доц.Стойчо Стойчев за новата партия на шоумена Слави ТрифоновСлави Трифонов Станислав Тодоров Трифонов e български певец, телевизионен водещ и продуцент. Роден е в, за предизборната надпревара, за това кой и къде купува гласове.Той е роден в Шумен през 1983 г..Завършил е политология в Централния европейски университет в Будапеща. Сега преподава „Анализ на политическия риск и прогнозиране“ в катедра „Политология“ на Софийския университет.

- Доц. Стойчев, нов сериозен политически субект ли се пръкна на родната сцена или пък „продукт”, както го определи сам създателят му Слави Трифонов?

- Като всеки един продукт, зависи каква ще е рекламата му, неговата цена и дали ще има кой да си го купи. Скептичен съм затова, че печалните физиономии, фразите и поведението в стил „аз съм жертва, репресиран, обиден, омерзен”, биха продали подобен продукт. Защото българите харесват силни хора за свои лидери. Те могат да изразят съчувствие, състрадание на декларативно ниво към някой, който твърди, че е страдалец. Но е съвсем различно пред урните – там пускат гласа си за личности, които на първо място могат да се справят със собствения си живот, а след това да „оправят” нашите. Поне като послание продуктът, който ни се предлага сега не е в този порядък. Той излъчва болезнена неподреденост, нереализирана амбициозност, с една дума комплексарщина, простете за шаблона. Продуктът не дава нищо ново, безидеен е, повтаря баналности. От друга – не носи нищо атрактивно, лицата му са изхабени, логото им напомня за злия магьосник от „Властелинът на пръстените”, което не е никак оригинално, цялата работа с тази комична свръхсекретност при учредяването на партията – всичко това не продава в България. Така мисля аз. Идва Слави и решава да ни отърве от партиите като прави партия, а все говори против тях като нещо много лошо. Това значи ли, че ще ни отърве от корупцията като се корумпира?!

- Вашата оценка за кампаниите на основните политически партии у нас досега, за медийните им стратегии и реклама. Видяхте нещо ново, впечатляващо и различно от преди?

- Доста вяла е тази кампания и нищо ново в медийните стратегии на партиите не видях. Всички партии сякаш изпитват опасения, че няма да успеят да мобилизират дори собствения си електорат и затова усилията им са насочени към това. Усилията на ГЕРБ са насочени към избирателите, които и досега са гласували за тях. Подкрепата за Мая МаноловаМая МаноловаМая Божидарова Манолова е български политик, народен представител от парламентарната група на в София е сбирщайн, в който участва и БСП. Насред цялото това блато, от време на време правят смешни акции като онази с инвалидните колички, срещат се със студенти и очаквам да засадят и някое и друго дърво до края на кампанията. От 1999 година насам наблюдавам изборите и досега подготовката им минава горе-долу по един и същи сценарий.

- В кои градове в страната прогнозирате интересни изборни сблъсъци?

- На мен ми е любопитно какво ще стане в Пловдив. Там плътно зад консолидираната подкрепа за кандидата на ГЕРБ стои претендентът на ВМРО Славчо АтанасовСлавчо АтанасовСлавчо Атанасов е български политик, кмет на град Пловдив от 2007 г. до октомври 2011 г. Член е на партия, който и преди беше кмет. БСП изобщо я няма в състезанието за управлението на втория по големина български град. Впрочем, в столицата също я няма никаква и затова застава зад гражданската кандидатура на Мая МаноловаМая МаноловаМая Божидарова Манолова е български политик, народен представител от парламентарната група на. Във Варна също ще има интересен сблъсък, защото в морската ни столица хората не са така доволни от досегашния Иван ПортнихИван ПортнихИван Николаев Портних e български политик от ПП ГЕРБ, кмет на община Варна от 15 юли 2013 г. Роден е на, както в Бургас от Димитър НиколовДимитър НиколовДимитър Николов е български икономист и политик, кмет на Община Бургас от 2007 година. Той е роден. Любопитно ми е какво ще стане и в смесените райони, в Североизточна България. Там хората гласуват конформистки за този, който е на власт и от когото им зависи хляба и в този контекст последните години управляващата партия направи сериозни пробиви. Избирателите по тези места гледат прагматично на вота – да има работа, да има заплати, да имат добър живот и хич не ги интересуват евроатлантически ценности, политика и ала-бала. ДПС е силна в тези региони, както и в Кърджалийско, защото мнозинството в парламента от години зависи от движението. ГЕРБ обаче успя да пробие в тези общини именно, защото е управляваща партия и е възможно сега да разшири влиянието си, ако спазва дистанция от ДПС. В Делиормана се възприема много положително това, че премиерът и лидер на ГЕРБ пали колата и отива на място при тях. Но сега пред партията на мнозинството има тежка задача – да удържат резултатите си от 2015 година.

- Купеният вот все още ли е на мода или пък вече не, какво сочат вашите проучвания, тъй като вие профилирано работите по тази тема от години?

- О, все още си е на мода и особено е активен по време на местния вот в общини като Несебър, Созопол, Самоков, морските и зимните курорти, в Добруджа, Гълъбово и много други, където има голям инвестиционен интерес, а градските съвети не са големи. Работодателите там са много силни, защото са и основни, а има и местни бизнесмени, които държат властта. Затова по тези места задължително се гласува корпоративно или чрез директно заплащане като на места като Несебър например един глас надвишава 500 лева. В общините Руен, Карнобатско и др. хотелите се пълнят с „туристи”, чиито гласове в последствие се ползват за търгия с влияние. Друг обект на интерес за изборните търговци от БСП и други партии са ромските махали във всички по-големи градове. Там ясно се вижда как циганите рязко сменят своите предпочитания – напоследък се оказва, че обичат да гласуват за патриотите, колкото и да е парадоксално. Предполагам, че социалистическата партия също ще вложи ресурс в тези махали. Това им е важно и във вътрешнопартиен аспект за задържането на Корнелия НиноваКорнелия Нинова Корнелия Нинова е български политик от БСП, член на Парламентарната група на Коалиция за на председателския пост. Ако тя падне от него, с нейната политическа кариера е свършено.

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.