Първият акт за електрическа тротинетка е за българин от третия пол

Пътната полиция в София написа акт на водач на електрическа тротинетка. От КАТ обявиха, че този тип превозни средства нямат право да се движат по пътищата, отворени за обществено ползване.

На 4 септември, малко преди обяд, Пол Найденов се движи с електрическата си тротинетка по бул. „Драган Цанков”.

„През цялото време карах плътно в дясно, съвсем бавничко. Тази тротинетка в икономичен режим, в който аз я използвам, не може да развие повече от 15 км/ч”, разказва Найденов пред БТВ. Той заяви, че ще обжалва акта, защото има дупка в закона. По думите му липсата на регламентиране прави всички, които карат тротинетки, престъпници.

В района на кръговото на телевизионната кула полицаи издават акт на Пол за нарушение на Закона за движение по пътищата. В акта е записано, че е нарушен текст от закона, който казва, че по пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер.

"В акта пише, че тротинетката не е регистрирана по надлежния ред, а в момента такъв надлежен ред липсва. В КАТ се опитах да си регистрирам тротинетката, за да нямам повече такива проблеми, но ми отказаха", допълва Пол Найденов.

Според Владислав Стоицов от Българската асоциация за електромобилност това, че тротинетките не са упоменати в закона не ги прави незаконни.

Елица Панайотова, която е координатор на проекта „Зелена София” за тротинетките под наем в София, заяви, че нещо, което не е дефинирано в закона, не може да се разделя на две.

„Общината е подписала меморандум с три компании с идеята, доколкото е възможно, да регулира важни за безопасността на всички елементи от придвижването. Това е опит да се въведе някакъв ред преди законите да се променят”, поясни Панайотова.

Световната практика е, че тротинетките по-скоро се приравняват към велосипедите, стана ясно от думите ѝ.

Петя Петрова от сдружение „Велоеволюция” от своя страна обясни, че не са търсени от работната група, която изготвя правилата.

„Важно е бъдещата регулация да бъде направена съвместно с всички ползватели на тротинетки”, на мнение е тя.

Меморандумът ограничава скоростта на тротинетките до 25 км/ч. В паркове, градини и пешеходни зони тя автоматично пада до 5 км/ч. Само пълнолетни трябва да ги управляват. Забранява се карането им по тротоари. Документът се подписва с всяка компания, която иска да ги предлага в столицата. Още пет са заявили такъв интерес. Законодателните поправки, с които ще се въведат правила за всички електрически тротинетки, все още се подготвят.

Коментари

  1. 2019.09.10 | 19:24

    Ако някой ви спре с тротинетката може да му цитирате чл. 143 ал.5 т.1 от ЗДвП

    (5) (Нова - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) Не се регистрират:
    1. (изм. - ДВ, бр. 97 от 2017 г.) нови превозни средства, за които е влязло в сила изискването за одобряване на типа и той не е одобрен по реда на чл. 138, ал. 4;

  2. 2019.09.09 | 09:58

    тия ми мяза на някакъв улюгофрен тюфлек. какъв трети пол какви простотии пак ни вменяват тия журналя.

  3. 2019.09.09 | 08:28

    Едно време и велосипедите имаха номера от общината. В закона пише моторно превозно средство, има ли мотор има. Трябва ли да знаеш правилата . Трябва. Като гледам как се учат от мотористите мушкат се между колите , бързат по тротоарите . Има вело алея , но по улицата по-бързо и то в насрещното.

  4. 2019.09.09 | 08:27

    Нема такава държава !

  5. 2019.09.09 | 08:15

    от кой пол е санкционирания. Не може да ги приравняват към велосипедите щото и електродвигателя е мотор. Логично е да се забрани и масовата практика да се карат велосипедите, някой им викат колелета, по тротоарите. Тротоарите не са велоалеи нито паркинги а за хората които нямат велосипеди, колелета, тротинетки, мотопеди, автомобили и мястото им не е на пътното платно...

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Каква ще бъде учебната година заради COVID-19?

Каква ще бъде учебната година заради COVID-19?

Избрано от Интернет