Експерт: АМ "Струма" е била на косъм от срутване

  • 15 август 2019 20:38

  • 3875
  • 8
 Експерт: АМ "Струма" е била на косъм от срутване
© Булфото (архив)

Магистрала „Струма“ се е разминала на косъм от срутване при пожара край Дупница. Това разказаха пред строителни специалисти, предава Нова Телевизия.

Материалът, от който е изградено съоръжението, може да изгуби здравината си от високата температура на огъня. Колкото по-горещо, толкова по-пагубно за структурата на моста.

Пътният експерт инженер Владимир Жиянски като проектант е работил по виадуктите на „Витиня“. Той разказва за начина, по който се изграждат подобни съоръжения.

„Вътре има освен бетон и стомана. Те имат различни температурни разширения, вследствие се получават вътрешни напрежения в конструкцията, а освен това, до колкото е порест материал стоманобетонът, вътре има и влага, която с течение на времето се усвоява от цимента”, казва Владимир Жиянски.

Гредите на конструкцията са най-податливи на външни влияния. Избухне ли пожар, въпросът е с каква температура ще гори. „При температура от порядъка на 250 – 300 градуса стоманобетонът губи около 25% от своите якостни показатели. При температура от 600 – 650 нагоре вече може да се каже, че това не е бетон”, обясни още Жиянски.

„При ниска температура на вода или какъвто и да е препарат, се получава един термичен шок в конструкцията, който допълнително способства за нейното разрушаване”, категоричен е експертът.

В случая със „Струма“ бетоновото покритие на колоните е паднало. Тепърва ще се вади материал от тях и гредите, за да се види каква е структурата на бетона в дълбочина. „Всички тези фактори трябва да се отчетат и да се направят правилни изводи и да се пристъпи към ремонт”, коментира Жиянски.

Изводите трябва да се имат предвид при изграждането на подобни съоръжения в бъдеще. Защото, според експерта, стоманобетонът е негорим материал, но ние успяваме да го запалим.

А пожарната отчита сериозен ръст на огнените стихии. Над 35 000 инцидента са станали от началото на годината. За същия период миналата година, пожарите са били с 10 000 по-малко. Най-голямо увеличение има при горските пожари. При тях са засегнати повече от 26 000 декара гори.

При инцидентите тази година са загинали 83-ма души.

Последвайте канала на

Novini.bg
3875 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар
до модератора

2019.08.16 | 19:33

8

ОПРАВЕТЕ СИ САЙТА ДА МОГАТ ДА СЕ ПОСТАВЯТ ОЦЕНКИ.

"властите"

2019.08.16 | 08:11

7

Никога не е късно моста на магистралата да падне. Но както винаги в България виновни за престъпления няма. Властите които са допуснали под моста да се складират отпадъци трябва да понесат цялата вина и отговорност. Заради получаване на рушвети са допуснали тази безотговорност. Защото боклуците са били на сухо под моста. Но властите освен да получават заплати, е трябвало да санкционират собствениците на балите с боклук и да ги принудят да ги премахнат.

До ,,Майстра"

2019.08.16 | 07:51

6

Майсторе...,не ти знам името,че ти викам така...!Много неграмотност лъха от изказването ти...!То че не си ходил на училище е ясно,ами толкова си и строителен специалист...!
,,Един такъв бетон,дето е в зелени торби"...а бе пъдпъдък -няма ли си марка тоя бетон,некомпетентник такъв....?!

Майстра

2019.08.15 | 23:12

5

Трябва яко нагряване та тогава бетона се цепи пука гърми .А желязото още повече за да се стопи но раждата го яде .При такива съоражения трябва да се правят колони фундаменти с нераждаем метал и бетон и цимент за подводни и влажни детаили,един в зелени торби той стяга и под вода.А тоя палячо не е никакъв специялист. Обърнете се към фирма Главболгарстрой та да свършите нещо.

Тайландски меринджей

2019.08.15 | 22:30

4

И като го поляха с водичка пожарникарите, съвсем се оправи бетона ... бутай къщата

RO

2019.08.15 | 21:13

1

абе тази магистрала много нежна бе

2019.08.15 | 22:11

3

глупак

Bai ganio

2019.08.15 | 22:05

2

CHUMATA TRESE KENEFISTAN

Добави коментар

Водещи новини