-
02 август 2019 13:15
- 12595
- 0
Въпреки многото сигнали и публикации за влаковете без климатици, които са с неотварящи се прозорци, вече над три петилетки от БДЖ си правят оглушки и продължават да застрашават живота и здравето на десетки пътници. Държавата продължава да налива по 200 милиона лева субсидия година след година в това болно дружество. Защо?
Вярно е, че за мнозина пътуването с трен звучи екзотично, но за много други от средностатистическите българи, то си е жива реалност и необходимост. Примерно, само по линията от Перник до София и обратно всеки ден пътуват по над 40 000 души, по информация от областната управа в столицата. Тези хора не пътуват на зей пазар, а принудени от неволята, за да заработват за насъщния. Още много са възможните примери от цялата страна.
Отговорността за лошото състояние на влаковете в цялост и в частност на дизеловите мотриси „Сименс” е изцяло на БДЖ „Пътнически превози”, коментира пред „Новини.бг.” синдикалният лидер, дългогодишен работник в железопътната компания Петър Бунев.
Наскоро фирмата похарчи около 300 000 лева за ремонт на климатиците на влаковете, но очевидно не са се справили добре. Към момента по трасетата в родината ни се движат 17 дизелови „Сименс”-а, а част от тях са без климатици, с плътно затворени прозорци и въздух отникъде не влиза. Това се случва, въпреки че на всеки три месеца уж влакчетата трябва да минават на профилактична проверка.
През лятото в Южна България температурата в тях достига и до 38-39 градуса, по линията за Кюстендил – до 35 градуса. При неработещи климатици и херметично затворени прозорци, въздух не достига и опасността някой възрастен човек или малко дете да колабират, е съвсем реална.
Интересно защо този факт не впечатлява ръководството на БДЖ?!
Според Петър Бунев, то се оправдава години наред с обществените поръчки – фирмата обявява ЗОП за едно от оборудването на системите за климатиците, но в следващият момент се оказвало, че е нужно още нещо и т.н.. Парадоксално е, че за 13-14 години откакто са внесени въпросните мотриси, нашенци така и не смогнали да ги „подобрят” с включването на климатични системи, влакчетата вече са амортизирани и се нуждаят от капиталов ремонт?! Да се чуди човек да се смее ли, да плаче ли от тази ярка демонстрация на пълна невнятност от страна на БДЖ.
Незбежно е сравнението, примерно с една от белите държави в ЕС – Германия, която е родина на гиганта „Сименс”. Та там железниците просто поемат пълна отговорност, ако, не дай боже, вземе че съвсем случайно някой климатик не проработи. Преди време тамошните железници изплатиха почти 3 млн. евро обезщетения на пътници, жертви на неработещи климатици.
У нас обаче реалностите са други, за съжаление. Те сочат, че, ако БДЖ спре износените мотриси без климатик и херметически прозорци, няма какво да пусне да се движи на тяхно място.
Нещо като параграф 22. Залогът обаче е човешкият живот, който не е знайно кога ще стане приоритет в клетата ни държавица, която всяка година налива по близо 200 милиона лева субсидия в БДЖ. Защо?
Последвайте канала на
Свързани новини
България чака своя съперник за баража в Лигата на нациите - вижте вариантите
България с тежко изпитание в Подгорица
Набелязаният от ЦСКА - София африканец не иска в България
Може ли Хебър да изненада Спартак (Варна)?
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
„Моят отбор“: САЛАХаресайте си капитан от Ливърпул
Водещи новини
НА ЖИВО: Депутатите пак се скараха за председател на НС, Борисов рисува
22 ноември 202410:00
Борисов: Всички искате да ни натресете цялата отговорност, но без да участваме – тая игра не ми харесва!
22 ноември 202411:57
Асен Василев: ПП ще подкрепи най-възрастния за председател на НС, призоваваме ДБ и БСП да направят същото
22 ноември 202412:40
ДБ преди петия опит за избор на председател на НС: Няма да подкрепим Силви Кирилов
22 ноември 202409:26
БСП кани на разговори ПП-ДБ, „Възраждане“, АПС, ИТН и МЕЧ
22 ноември 202410:43
Европрокуратурата погна 4 наши общини за измама при финансиране на реставрация на църква
22 ноември 202411:30
Млад български баскетболист загина в катастрофа
22 ноември 202412:36
Максим Генчев: Случаят с Димо Алексиев е капан! Напили са го, после са го натопили
22 ноември 202411:53
Арести в София след инциденти и нападения в мол
22 ноември 202411:03