IQOS: 5 факта за продуктите с нагряване на тютюн

Повече от 160 000 българи вече ползват устройството, което нагрява тютюна без да го гори.

Въпросите около него все още са много и предизвикват активни дискусии както в социалните мрежи, така и на маса. Затова през юни компанията – производител Филип Морис България стартира инициатива – Дни на отворените врати, в която потребители от цялата страна задаваха своите въпроси, свързани с популярното устройство. Публикуваме най-често задаваните въпроси и техните отговори.

1. Каква е разликата между IQOS и електронната цигара?

И двата продукта имат една и съща крайна цел – намаляване на вредата от пушенето за пушачите и тези около тях. Това е така, защото и електронните цигари, и устройствата с нагряване на тютюн IQOS премахват горенето и не образуват дим, отделящ хиляди вредни вещества. И дотам свършват приликите. При електронната цигара се използва никотинова течност, а IQOS нагрява истински тютюн. Засищането и ритуалът при IQOS е много близко до този при цигарите. Неслучайно една употреба на IQOS трае около 6 минути - толкова, колкото е необходимо за да изпушиш една цигара. При електронните цигари никога не се достига този никотинов пик, а се наблюдава т.нар. никотиново плато, затова често ползвателите на електронни цигари ги ползват неограничено време.

2. Има ли пластмаса в тютюна към IQOS?

Един от най-често задаваните въпроси е свързан с т.нар. „пластмаса“ или това, което се съдържа във филтъра на тютюна към IQOS, употребяван с устройството. Истината е, че биополимерният филтър в IQOS е направен от биоразградима полимлечна киселина. Тя се извлича от царевично нишесте, тапиока (нишесте или корени) или захарна тръстика . Поради лесното разграждане, този материал се ползва широко в медицината (стенове, конци, импланти и др.), както и в производството на редица потребителски стоки. Биополимерният филтър при IQOS се използва за охлаждане на парата и допълнително намаляване на вредните вещества. При използването на стика, този филтър се втвърдява от температурата на парата и променя външния си вид, което е нормална физична реакция. Проведените изследвания показват, че този филтър не влияе на токсичността на аерозола.

3. Защо на някои им кървят венците след като преминат на IQOS?

Един от ефектите след спиране на цигарите и преминаване към IQOS е подобряване на кръвообръщението заедно с подобрено слюноотделяне. Това може да доведе до временно прокървяване на венците, особено ако преди това не е направено предварително почистване на зъбния камък. В повечето случаи кървенето се дължи на неизлекувани предишни заболявания като гингивити или парадонтити, от които пушачите обикновено страдат. Пушенето често замаскира тези заболявания, тъй като то води до свиване на кръвоносните съдове в устата. В случай че имате кървене и то не отшумява, най-добре е да се консултирате с вашия зъболекар, за да се установи причината, да се направи почистване и евентуално лечение на стари хронични заболявания.

Повечето потребители споделят, че само 6 месеца след като са преминали на IQOS се радват на подобрено състояние на устната кухина, лесно и безболезнено почистване на зъбния камък и премахване на лошия цигарен дъх.

4. Има ли доказателства, че IQOS е по-малко вреден от обикновените цигари?

Редица независими изследвания на експерти и държавни органи потвърждават данните за липсата на горене и намалената токсичност на парата от IQOS в сравнение с цигарения дим. Сред тях са агенцията към здравното министерство във Великобритания Public Health England, Федералният институт за оценка на риска на Германия (BfR) и Националният институт за обществено здраве и околна среда на Холандия (RIVM).

Дори и най-строгият регулатор в света - Федералната агенция по храни и лекарства в САЩ (FDA), разреши пускането на устройството IQOS на американския пазар с мотива, че продуктът може да изиграе роля за опазване на общественото здраве.

5. Каква е гаранцията ми в случай на повреда на устройството?

В случай на повреда, потребителите имат възможността да отидат до най-близкия IQOS магазин и да попитат за замяна или ремонт на устройството си. Търговската гаранция, която производителят предоставя е 1 година след покупката на продукта при повреда по вина на купувача. Когато дефектът е фабричен – гаранцията е за срок от 2 години след покупката.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Защо България отново е сред първите по брой на жертви на пътя в ЕС?

Защо България отново е сред първите по брой на жертви на пътя в ЕС?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.