-
11 април 2019 11:22
- 278
- 0
Изборът на боен самолет Ф-16 Блок 72 от Мароко и още един оператор от региона на Азия ще ускори плановете за започване на производството на новите, важни за България изтребители и за доставка на първия самолет в края на 2022 г. Това обяви Джим Робинсън, директор Международно бизнес развитие за Ф-16 в "Локхийд Мартин".
В изявление, направено само две седмици преди церемонията за прерязване на лентата за откриването на новата производствена линия на "Локхийд Мартин" за F-16 в Грийнвил, Южна Каролина, Робинсън каза, че макар последните поръчки да увеличават натоварването на компанията, новият завод вече има възможност да вдигне производствения си капацитет, за да отговори на нуждите на клиентите.
,,Появиха се много неверни информации, често от хора, които не са участвали директно в разговорите, за нашите възможности да доставим новите Ф-16 Блок 70 във времевата рамка, която отговаря на нуждите на българските ВВС'', заяви Джим Робинсън.
,,Самолетите за Бахрейн, Словакия и България ще бъдат сред първите, които ще бъдат построени в новото съоръжение в Грийнвил. Ако приемем, че договорът бъде подписан това лято, планираме да започнем обучението на българските пилоти и наземен персонал в САЩ не по-късно от 2021 г. и ще доставим първия български Ф-16 преди началото на 2023 г.'', добави той.
В допълнение към новите изтребители Ф-16 за Европа, гръцките военновъздушни сили обявиха плановете си да модернизират 85 самолета от своя Ф-16 флот до стандарта Viper. Този стандарт е подобен на новия блок 70/72, но без предимствата на 12 000 летателни часа. Полша, първата държава в Централна и Източна Европа, която избра Ф-16, също обмисля модернизиране на настоящия си флот. Румъния разглежда възможността да придобие повече самолети, а Хърватия прави преоценка на нуждите на военновъздушната си отбрана.
Като част от ангажимента си да подкрепя придобиването на Ф-16 от България, "Локхийд Мартин" ще отвори база за поддръжка, частичен и цялостен ремонт (MRO facility) в страната. Това означава, че българските самолети ще могат да бъдат поддържани в България от местни инженери и техници през цялата продължителност на своите 12 000 часа летателни часа живот.
Освен това компанията обсъжда редица други възможности за партньорство с българската индустрия и евентуалното участие на местните академични институции в програми за научноизследователска и развойна дейност.
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Борисов "облекчен", че няма да е премиер: Новото мнозинство на ПП-ДБ ще е с "Възраждане", а премиерът ще е Силви Кирилов
26 ноември 202412:00
На Кирил Петков му било "тъжно" да гледа днес ГЕРБ: При избора България или Пеевски, вие избрахте Пеевски!
26 ноември 202412:48
Радостин Василев останал огорчен от БСП: Защо не подкрепихте Силви Кирилов за председател на НС? Зафиров: Не избираме управител на плод и зеленчук
26 ноември 202411:44
ЕП одобри Илиана Иванова за български представител в Европейската сметна палата
26 ноември 202413:35
Майката на гръмнатия от служител на реда Светльо: Не сме щастливи, че полицаят сложи край на живота си
26 ноември 202413:54
Ясна е психологическата експертиза на Орлин Владимиров, обвинен за убийството на съпругата си Евгения
26 ноември 202412:16
Водещите новини! Има данни, че Ружа Игнатова е жива. Прокуратурата поиска постоянен арест за учениците, пребили мъж в мола (и още…)
26 ноември 202413:28
Евродепутати с предупреждение: Има опасност от Трета световна война
26 ноември 202412:20
Владимир Кличко се ядоса и поиска среща с Джо Роугън след изказването му за „Трета световна война“
26 ноември 202412:46