БДЖ планира да инвестира 71 млн. лв. в подобряване на услугата

  • 05 март 2019 16:48

  • 518
  • 2
БДЖ планира да инвестира 71 млн. лв. в подобряване на услугата
© Булфото (архив)

В бизнес плана за 2019 г. на БДЖ е заложено капиталовите инвестиции за подобравяне на предлаганата услуга за превоз на пътници да бъдат в размер на над 71 милиона лева. От тях 65 млн. лв. са планирани само за подобряване на състоянието на подвижния състав, съобщиха от превозвача.

Предварителните данни за 2018 г. в "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД показват, че през 2018 г., приходите на дружеството се формират от 51 млн. лв. продажби, 10.4 млн. лв. компенсации и 175 млн. лв. субсидия, или общо 236.4 млн. лв., което е с 2.7 млн. лв. под планираните. Оперативните разходи са в размер на 215.2 млн. лв., с 10 млн. лв. по-малко от предвидените, като реализираната икономия е от разходи за външни услуги и енергия. 

Като резултат дружеството за първи път от 6 години ще излезе на нетна печалба, в размер на близо 1 млн. лв.

Броят на превозените пътници се задържа за трета поредна година на нивото около 21 милиона /най-ниското за последните 10 години/, с леко увеличение от 184 хил. пътника, като разпределението на пътникопотока е - в дългите линии /транснационални маршрути/ - 26 влакови маршрута, които превозват 16 на сто от пътниците и осигуряват 49 на сто от приходите при среден приход от билет 9.64 лв.; - в крайградски линии до 100 км - 343 влакови маршрута, които превозват 38 на сто от пътниците и осигуряват 12 на сто от приходите при среден приход от билет 0.34 лв.

Останалите 197 влакови маршрута превозват 46 на сто от пътниците и осигуряват 38 на сто от приходите, при среден приход от билет 1.27 лв.

Капиталовата програма през 2018 г. изостава силно - от планирани над 46 млн. лв., за ремонтна дейност са изразходвани малко повече от 8 млн. лв., което е довело до добре известните проблеми с осигуряването на Графика за движение на влаковете.

За 2019 г. капиталовите инвестиции са в размер на над 71 милиона лева, от които 65 млн. лв. само за подобряване на състоянието на подвижния състав. Тук са включени обществени поръчки за изпълнение на подемни ремонти на 20 локомотива и капитални ремонти на още 30 локомотива, както и стартиране на ремонта на дизеловите и електромотрисните влакове "Сименс". Предстои и оптимизиране на текущата програма за ремонт на вагони като е предвидено през годината да бъде извършен капитален ремонт на общо 61 вагона и среден ремонт на още 98 вагона.

През 2019 г. е планиран ръст на превозените пътници с 2, на сто /545 хил./, което ще доведе до увеличение на директните приходите от продажби с почти 2 млн. лв. Субсидията по договора за обществената услуга с държавата се запазва в същия размер от 175 млн. лв. 

Планираните оперативни разходи също се увеличават с 3 млн. лв. до 218 млн. лв., основно поради увеличението на минималната работна заплата и цените на енергоносителите.

Намалението на печалбата се компенсира от увеличението на приходите от продажба на неоперативни ДМА и отпадъчен скрап, в резултат на което нетната печалба се подобрява от 910 хил. лева за 2018 г., на 3.730 млн. лева по бюджет за 2019 г. 

Последвайте канала на

Константин Тодоров
518 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Въййй

2019.03.05 | 17:42

2

Как ще стане като те искат да затворят завод който модернизира машини на БДЖ в България??? Машините излизат по евтино от нови,но явно някой е решил да каже не и да затваря,пък после нямало К.о.р.у.п.ц.и.я.

от 30 години ,се източва

2019.03.05 | 17:26

1

последната държавна фирма от КРАДЛИВАТА ШАЙКА.

Добави коментар

Водещи новини