Бизнесът иска отсрочка на новите изисквания за касовите апарати и софтуера

Бизнесът настоява за отсрочка в намеренията за смяната на касовите апарати и софтуера с цел отчитането на печалбите в реално време. Според Наредбата на Приходната агенция това трябва да се случи до края на март тази година. Но нито фирмите, нито софтуерните компании могат да се справят в указания срок, твърдяха участниците в дискусия, организирана от Българската стопанска камара.

Според бизнеса тази наредба ще превърне България в черна дупка на картата на инвестициите в Европа, защото не защитава търговската тайна. Това заяви председателят на камарата Радосвет Радев и с укор посочи празния стол, отреден за представителите на Министерството на финансите и на Националната агенция за приходите в дискусията.

"Почтеният български бизнес вярва, че подобен регламент е полезен за хората, които са в светлата част на икономиката, и това е може би последното и единствено нещо, което ни кара да кажем добра дума за идеята за такъв регламент, какъвто носи наредбата. Всичко останало обаче вътре е направено некадърно, на някои места граничи със злонамереност, инквизиращо българския бизнес".

Анкетно проучване, проведено по настояване на приходната администрация, показва, че 95 процента от бизнеса все още не е подменил софтуера си, а 3% ще престане въобще да го използва.

С промените, които трябва да влязат в сила от 1 април, от Приходната агенция целят да въведат отчитане в реално време на продажбите на стоки и услуги. Софтуерът се подменя, за да се отчитат търговците на всеки пет минути за всяка касова бележка, а потребителите ще могат да проверяват дали касовите бележки, които получават, са реални чрез специално приложение.

Бизнесът се притеснява и от някои текстове: "Това дава на Националната агенция по приходите достъп до цялата база данни на дадения обект. И тук вече не говорим за фискализация на касов бон, а говорим за абсолютно целия бизнес на търговското дружество“, казва Ричард Алибегов - председател на Асоциацията на заведенията.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.