Отчитат влошаване на промишлената експанзия в еврозоната

Промишленият растеж в еврозоната се забави през ноември до 27-месечно дъно, тъй като експортните поръчки се свиха за втори пореден месец, което е поредно доказателство, че икономическата експанзия в региона на единната валута вече подмина своя пик, показват окончателни данни от проучване на агенция IHS Markit, които са малко по-добри от предварителната оценка, информира БНР.

Промишленият PMI индекс се понижи през ноември до 51,8 пункта от 52,0 пункта през октомври и малко над предварителен индекс на ниво от 51,5 пункта. Въпреки че индексът все още продължава да задържа стабилно над важното ниво от 50 пункта за 65-и пореден месец (трайно задържане на индекса над това важно ниво за всеки един от месеците от юли 2013-а година насам) и е малко по-добър от предварителното проучване, това е неговото най-ниско ниво от август 2016-а година.

Индексът PMI, оценяващ само промишленото производство, се понижи към 5-годишно дъно от 50,7 пункта спрямо 51,3 пункта през предходния месец, достигайки най-ниско ниво от средата на 2013-а година. Индексът на новите експортни поръчки остана за втори пореден месец под важното ниво от 50 пункта, което е ясен знак за продължаващо намаляване на производствените поръчки и сигнал, че промишленият сектор в еврозоната е все по-силно притеснен от глобалните търговски бариери.

"Ноемврийските PMI данни подчертават степента, с която производствените условия са станали по-предизвикателни, което предполага, че промишленото производство през четвъртото тримесечие може да се отрази негативно върху икономически растеж на еврозоната в края на годината", посочи главният икономист на агенция IHS Markit Крис Уилямсън.

"Надеждите, че наблюдаваната в последно време слабост може да се окаже само краткотрайно явление, са в противовес на бизнес оптимизма по отношение на перспективите за предстоящата година, който остава един от най-мрачните след дълговата криза в еврозоната през 2012-а година и предполага, че компаниите се подготвят за още по-слабо търсене през следващите месеци", допълни Уилямсън.

Индексът PMI, определящ нивото на бъдещия оптимизъм сред мениджърите в промишления сектор, се повиши слабо през ноември до 56,3 пункта от 56,1 пункта през октомври, когато достигна най-ниското ниво от последните месеци на 2012-а година. Доста слабото подобрение на този индекс не предвещава скорошно обръщане на негативна тенденция в промишления сектор.

Според агенция IHS Markit, по-мрачната бизнес перспектива е свързана с водената от САЩ търговска война с Китай, която е в ущърб на глобалния икономически растеж и засилва допълнително политическата несигурност в единния валутен блок.

По-рано днес агенция Markit представи резултати от свои аналогични проучвания за промишлената активност в четирите водещи икономики на еврозоната. Промишлените PMI индекси на Германия и Франция бяха малко по-добри от експресните оценки, но въпреки това отчетоха най-ниски нива от повече от две години насам, съответният промишлен PMI индекс на Италия пък се влоши до близо 4-годишно дъно, като единствено индексът на Испания отбеляза известно подобрение до тримесечен връх.

Германският промишлен PMI индекс се понижи през ноември до 31-месечно дъно от 51,8 пункта от 52,2 пункта през октомври и малко над предварителен индекс на ниво от 51,6 пункта, а аналогичният френски индекс се влоши до 26-месечно дъно от 50,8 пункта спрямо 51,2 пункта през октомври и предварителен индекс на Markit на ниво от 50,7 пункта.

Промишленият PMI индекс на Италия пък се влоши рязко до 47-месечно дъно от 48,6 пункта спрямо 49,2 пункта през октомври, отбелязвайки спад под важното ниво от 50 пункта за втори пореден месец и най-слабо ниво от декември 2014-а година.

Единствено аналогичният индекс на Испания нарасна през ноември до 52,6 пункта от 51,8 пункта през октомври, бележейки подобрение за втори пореден месец от септемврийското ниво от 51,4 пункта, когато испанският промишлен индекс достигна 25-месечно дъно.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Основателно ли е искането за вдигане на местни данъци и такси в някои градове?

Основателно ли е искането за вдигане на местни данъци и такси в някои градове?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.