А, помниш ли когато медиите значеха нещо?

  • 19 ноември 2018 13:04

  • 2175
  • 1
А, помниш ли когато медиите значеха нещо?
©

А, помниш ли когато мълчахме, защото нямахме избор? Мислехме, че е гадно, мислехме, че по-зле не може да стане. И изведнъж – стана. Млъкнахме, защото стана по-удобно. И, не – не можеш да се извиниш с „новото поколение“ журналисти. Ние сме новото поколение. 

Спомням си разкази на стари колеги – разкази още от времето на соца. Смешни разкази, тъжни разкази, абсурдни разкази, спомням си мои собствени истории, които са абсурдни, защото минахме през какво ли не. Но това „удобство“ ще ни закопае. 

Някога си казвахме, че няма ли силен ЦСКА, „Левски“ ще е слаб, защото няма ли съпротивление, няма сила. Когато се „кротнахме“, загубихме цялата си сила. 

Инерцията е убийствена. Започнахме да се „носим“ по течението, където ни заведат, там отиваме. И с вдигане на рамене, се извиняваме, че „тука е така“. 

Една цяла група хора вдига рамене и си казва, че няма какво да направи – група, която буквално я носят, даже не „водят“. Венелин Петков – шеф в bTV, кани подчинените си на „сериозен разговор” в заведение на подсъдимия Мирослав Боршош. Те не могат да кажат „не“, те не могат да си помислят да са несъгласни. 

Определено ни липсва „съпротивлението“. Имаме нужда от дразнител. Имаме нужда, нашата гилдия, да се ядосаме пак на нещо. Това „спокойствие“ ни направи апатични. 

Няма да забравя как преди 5 години (работейки в един вестник, собственост на един определен „крупен“ бизнесмен, който е известен с това, че притежава 
почти всички медии в България) ходехме с колеги на протести срещу шефа. През деня работехме за него и медията му, вечер протестирахме. Да, и вечерта на „белия автобус“ - пак бяхме там. 

Имахме дразнител, реагирахме. Сега дразнителят е пренебрегнато „просто необходимо зло“, няма да се „пънеме“ срещу него. Заговори се за „медиен чадър“ над подсъдимия Боршош, заговори се, че на някои колеги им е било „неудобно“ от „поканата“, заговори се и за това: „На 1 декември 2015 г. Мирослав Боршош сключва бартер между НДК и bTV Media Grop ЕАД на стойност 77 160 лв.“, също и за това: „Вече през 2016 г. Боршош дава 8 664 лв за програмно време в ефира на bTV Radio Group. Това е единствената сделка на НДК за закупуване на рекламно време в радиостанции, за която има публично оповестени данни през съответната година“. 

На абсолютно никой не му е приятно това, но има едни „шефове“, които са се разбрали помежду си и всички им танцуват „на музиката“. 

Последвайте канала на

Александър Томов
2175 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
томоФ

2018.11.19 | 13:20

1

НЯМА ПО ПРОДАЖНИ ОТ МЕДИИТЕ. ТАКИВА "К-УРВИ " НЯМА И НА ОКОЛОВРЪСНОТО.

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини