Сдружение настоява БДЖ да пусне влакове между Банкя и Казичене

  • 20 юли 2018 09:47

  • 1569
  • 2
Сдружение настоява БДЖ да пусне влакове между Банкя и Казичене
©

За втора поредна година сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ предприема кампания за събиране на подкрепа за пускането на директни влакове между Банкя и Казичене на територията на Столична община, съобщават инициаторите.

През миналата година от сдружението успяха да поставят въпроса пред общинските съветници в Столичния общински съвет, както и в районната администрация на Банкя, като и от двете беше получена пълна подкрепа. В резултат на тази подкрепа железопътният превозвач БДЖ-Пътнически превози ЕООД обеща на Столична община със стартиране на работата по новото разписание за 2019 г. да предложи промяна на схемата за извършване на превозите на дружеството на територията на общината. Въпреки това обаче, в предложеното на широката общественост разписание за 2019 г. отново подобно подобрение не е заложено.

В тази връзка от сдружението отново се обръщат към БДЖ-Пътнически превози ЕООД с искане влаковете да бъдат заложени в разработваното разписание, със следните аргументи:

- Железопътната линия от Банкя до Казичене свързва едни от най-големите жилищни комплекси в столицата, които нямат пряк и удобен обществен транспорт в момента;

- Изграждащите се и съществуващи индустриални зони край Божурище, Волуяк, Сточна гара, Дружба, гара Искър, Казичене генерират достатъчно голям пътникопоток, който в момента не е обезпечен от адекватен обществен транспорт. Това кара работещите в тези зони ежедневно да пътуват с лични автомобили, с което трафикът в града се натоварва още повече;

- Времето, за което може да се пътува от Банкя до Казичене с влак (разстоянието е 33 км), при обслужване на всички съществуващи гари и спирки по трасето е под 1 час, с което средната скорост на обслужване е същата като на метрото;

- жп линията по направлението е изцяло електрифицирана, като това отговаря на всички политики на Столична община и държавата за увеличаване на дела на електротранспорта в градски условия, което ще доведе до намаляване на вредните емисии от транспорта и ще допринесе за по-добра околна среда.

От сдружението напомнят, че подписаното преди 5 години споразумение за сътрудничество между БДЖ-Пътнически превози ЕООД и Столична община до момента не е довело до съществена промяна в обслужването с железопътен транспорт на пътниците в София. С изключение на инициативата на Метрополитен ЕАД за обвързване на новостроящите се метростанции с жп мрежата чрез изграждане и на жп спирки, няма нито една индикация, че БДЖ- Пътнически превози ЕООД има намерение да се възползва от наличието на подобни връзки, като предложи на града адекватна транспортна услуга. Необходимостта от такава ще даде основание на столичани да не се считат ощетени, т.к. не са обслужени с железопътен транспорт, въпреки, че огромна част от бюджета на дружеството се формира от работата на жителите на София и региона.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
1569 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
пурко

2018.07.20 | 10:34

1
Софиянци имат автобуси,трамваи,метро.Имат таксиметров превоз,маршрутки и прочее. Сега искат и железницата която е останала от време оно и е доказано неефективна...Разберете , комунизма си отиде а комунистите станаха капиталисти.Тях не ги е грижа за вашето удобство,те не са социални служби...
Въййй

2018.07.20 | 11:48

2
А в другите държави използват железниците ,само в Бг няма трябвс да се руши и да се гледа частника.Ако държавата гледа по- Добре частните превозвачи ,а за държавните предприятия нищо

Добави коментар

Водещи новини