-
20 юли 2018 09:47
- 1543
- 2
За втора поредна година сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ предприема кампания за събиране на подкрепа за пускането на директни влакове между Банкя и Казичене на територията на Столична община, съобщават инициаторите.
През миналата година от сдружението успяха да поставят въпроса пред общинските съветници в Столичния общински съвет, както и в районната администрация на Банкя, като и от двете беше получена пълна подкрепа. В резултат на тази подкрепа железопътният превозвач БДЖ-Пътнически превози ЕООД обеща на Столична община със стартиране на работата по новото разписание за 2019 г. да предложи промяна на схемата за извършване на превозите на дружеството на територията на общината. Въпреки това обаче, в предложеното на широката общественост разписание за 2019 г. отново подобно подобрение не е заложено.
В тази връзка от сдружението отново се обръщат към БДЖ-Пътнически превози ЕООД с искане влаковете да бъдат заложени в разработваното разписание, със следните аргументи:
- Железопътната линия от Банкя до Казичене свързва едни от най-големите жилищни комплекси в столицата, които нямат пряк и удобен обществен транспорт в момента;
- Изграждащите се и съществуващи индустриални зони край Божурище, Волуяк, Сточна гара, Дружба, гара Искър, Казичене генерират достатъчно голям пътникопоток, който в момента не е обезпечен от адекватен обществен транспорт. Това кара работещите в тези зони ежедневно да пътуват с лични автомобили, с което трафикът в града се натоварва още повече;
- Времето, за което може да се пътува от Банкя до Казичене с влак (разстоянието е 33 км), при обслужване на всички съществуващи гари и спирки по трасето е под 1 час, с което средната скорост на обслужване е същата като на метрото;
- жп линията по направлението е изцяло електрифицирана, като това отговаря на всички политики на Столична община и държавата за увеличаване на дела на електротранспорта в градски условия, което ще доведе до намаляване на вредните емисии от транспорта и ще допринесе за по-добра околна среда.
От сдружението напомнят, че подписаното преди 5 години споразумение за сътрудничество между БДЖ-Пътнически превози ЕООД и Столична община до момента не е довело до съществена промяна в обслужването с железопътен транспорт на пътниците в София. С изключение на инициативата на Метрополитен ЕАД за обвързване на новостроящите се метростанции с жп мрежата чрез изграждане и на жп спирки, няма нито една индикация, че БДЖ- Пътнически превози ЕООД има намерение да се възползва от наличието на подобни връзки, като предложи на града адекватна транспортна услуга. Необходимостта от такава ще даде основание на столичани да не се считат ощетени, т.к. не са обслужени с железопътен транспорт, въпреки, че огромна част от бюджета на дружеството се формира от работата на жителите на София и региона.
Последвайте канала на
Свързани новини
Купуват нови влакове за 100 млн. лв.
18 юли 201811:38
БДЖ с важна информация за влаковете между Дупница и Благоевград
09 юли 201811:53
БДЖ въвежда предварителна продажба на билети за влаковете до морето
14 юни 201813:27
Владимир Владимиров: Държавата трябва да се намеси в БДЖ, иначе влаковете ще спрат
01 юни 201808:51
Влакове се удариха в Чехия. 14 ранени (обновена)
03 май 201812:30
Все още има свободни места за празниците за влаковете с предварителна резервация
27 април 201806:46
Тръгват влаковете между Банкя и Казичене в София
12 ноември 201808:51
БДЖ организира атракционни пътувания
03 октомври 201813:44
БДЖ с намаления за ученици и студенти при пътуване с влак
17 септември 201810:46
Ню Орлиънс срещу Сакраменто: равностойно начало
Крумовград е в Топ 6 и се надява на грешка на ЦСКА 1948 на "Лаута", Славия ще стиска палци на Левски
Ботев (Враца) надви десетима от Етър и продължава да мечтае за спасение
Ювентус отново не успя да спечели далеч от дома
Костов: Феновете не трябва да събличат играчите, а да ги обичат
Левски направи ключова стъпка към плейофите, ветераните блеснаха срещу Ямбол
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Български автобус катастрофира в Турция, 11 души са ранени
19 април 202422:53
Димитър Главчев: Сега отговорност за българската външна политика носи този, който не подписа указа
19 април 202421:04
Доц. Петър Чолаков: Завесата на политическия театър пада, греховете на Борисов и Пеевски лъсват
19 април 202421:58
Картина от парламента: Росица Кирова от ГЕРБ спря микрофона на Мирослав Иванов от ПП, БСП заплашиха, че ще напуснат залата
19 април 202420:03
НС възложи на министъра на енергетиката да предприеме действия за предоговаряне на споразумението с „Боташ“
19 април 202418:57
Здравен експерт: Ваксинираните изкарват коклюша по-леко
19 април 202420:55
Проф. Ива Христова: Над 250 са вече случаите на коклюш в страната и ще се увеличават
19 април 202418:46
Водещите новини! Вълнà от коклюш в държавата, в която „ваксина“ стана мръсна дума. Кирил Петков: Има тайна координация между Борисов, Пеевски и Радев (и още…)
19 април 202419:19
Лавров: Не искаме да атакуваме НАТО
19 април 202422:10
2018.07.20 | 10:34
2018.07.20 | 11:48